NA ANTENIE: MOONLIGHT SERENADE/CHICAGO
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
 

Po demonstracjach na Strzałowej. Wniosek do prokuratury na Jaśkowiaka?

Publikacja: 16.11.2017 g.10:07  Aktualizacja: 17.11.2017 g.20:52 Łukasz Kaźmierczak
Poznań
Polityczna odpowiedzialność za wczorajszą eskalację napięcia na poznańskich ulicach spoczywa na prezydencie Jacku Jaśkowiaku – uważa poseł Robert Winnicki.

Lider Ruchu Narodowego powiedział w Radiu Poznań, że rozważa złożenie zawiadomienia do prokuratury w związku z działaniami miasta. Jego zdaniem Jacek Jaśkowiak nie powinien zgodzić się na demonstrację środowisk anarchistycznych, które protestowały przeciwko wizycie parlamentarzysty w Poznaniu.

- Zachowanie urzędnika reprezentującego miasto nie rozładowywało atmosfery. Urzędnik prezydenta Jaśkowiaka parł tak naprawdę do takich rozwiązań i do tego wręcz nawoływał policję, żeby doszło do burd. Nie doszło do nich tylko z dwóch względów. Bardzo profesjonalnie zachowała się policja i bardzo odpowiedzialnie zachowali się organizatorzy tej kontrdemonstracji narodowej - mówił Robert Winnicki.

W opinii posła Winnickiego urzędnik reprezentujący miasto występował w czasie wczorajszej demonstracji jako polityczny sojusznik „kryminalnego środowiska anarchistycznego”. Jego zdaniem niedopuszczalne jest, że prezydent Jacek Jaśkowiak od dawna roztacza nad tym środowiskiem „polityczny parasol”

http://radiopoznan.fm/n/FWDAXz
KOMENTARZE 19
Roman 09.12.2017 godz. 12:51
Czy oni nie mogliby sie spotykać w jakiś innych miastach? Białystok?
już 08.12.2017 godz. 08:44
pan Winnicki i jemu podobni są śmieszni, ale myślę że już niedługo, ha ha , naprawdę się uśmiałam, facio z przestępczej, zdelegalizowanej, organizacji, będzie naszemu prezydentowi groził, no chyba się pomylił, niech zjeżdża skąd przyszedł. Nie chcemy faszystów, rasistów, chuliganów w Poznaniu.
Poznańczyk z "Łąkowy" 18.11.2017 godz. 02:04
Oczywiście Radco, ze masz rację. Każdy kto myśli i ma oczy otwarte, wie, że masz rację. Jest jeden problem. To co powinno się zdarzyć - i te dymisje i to wypowiedzenie konkordatu coraz bardziej się oddala. Obawiam się, że majstrowanie przy ordynacji wyborczej, nie zostanie powstrzymane, bo "nie mam pana płaszcza i co mi pan zrobi?" To jest sposób myślenia i przede wszystkim działania tych przy władzy. Może Pan pisać, mogę ja pisać i mogą pisać inni, a oburzona młodzież może sobie stukać infantylnie w bębenki. Nic to nie pomoże, a satrapów i ich drużyny nie pisaniem i nie pociesznymi manifestacjami odsuwano od władzy. Obecnie retoryka takich różnych Winnickich kojarzy mi się sytuacja z pewnym wydarzeniem sprzed kilku tygodni. Zatrzymało mnie przy wchodzeniu do samochodu na "Dymbcu" dwóch młodych ludzi. Chłopcy bardzo uprzejmie "poprosili" mnie o dofinansowanie jako alternatywę dla mojego pobytu w szpitalu. Liczyli na to, że moje siwe włosy (mam 70) i brak wsparcia przekona mnie do ich propozycji. Nie przewidzieli, że jako były wyczynowiec w znakomitej formie fizycznej do dzisiaj nie tak szybko daję się przekonać. Dodatkowo czekałem na znajomego, którego miałem podwieźć po kwiaty dla żony. Ważne, że znajomy sporo młodszy ode mnie jest instruktorem sztuk walki. Pewność siebie chłopców szybko minęła, a jestem przekonany, że długo dochodzili do siebie majac ślady spotkania.
Co to ma wspólnego z omawianą sprawą? Kto inteligentny, ten nie będzie zadawał takiego pytania...;-)
radca 17.11.2017 godz. 23:26
@Wiesław
Ależ ja zauważyłem Twój wpis.
Napisz ile razy i pod jakimi publikacjami to wkleiłeś.
Problemem nie jest Jaśkowiak , ani twój hejt.
PROBLEMEM jest odradzający się FASZYZM, który wylazł z zakamarków seminariów duchownych KK, który ma czynną choć milczącą aprobatę przeważającej większości kleru i niebezpiecznie rozgrywany jest przez polityków PIS w tym urzędników państwowych. Tych samych którzy doszli do władzy przy wsparciu trolli Putina i Kościoła Katolickiego instytucjonalnego.
PROBLEMEM jest tolerowanie przez organy państwa odpowiedzialne za bezpieczeństwo i porządek prawny organizacji jawnie deklarujących zniszczenie państwa demokratycznego i zastąpienie go religijną dyktaturą, wzywających do łamania prawa , praw człowieka (MPPOiP), Konstytucji, naruszających polski kodeks karny.
Mało tego, że tolerują, to jeszcze próbują bagatelizować i usprawiedliwiać, a nawet chronić.
To jest SKANDAL- Mim. Błaszczak, Ziobro winny być natychmiast zdymisjonowani, a Nuncjusz wezwany na dywanik po odbiór noty o wypowiedzeniu konkordatu (zamknięcie seminariów krzewiących faszyzm, rasizm, odseparowanie absolwentów tych seminariów od pracy z dziećmi i młodzieżą).
Roman 17.11.2017 godz. 15:56
Ale o co ci chodzi z Hamburgiem. Jest podobno wolność. To każdy może zgłosić swoją manifestację a państwo ma zapewnić bezpieczeństwo wszystkim.
asf 17.11.2017 godz. 14:12
Żarliwi obrońcy bojowników ruchu anarchistycznego w Poznaniu powinni wiedzieć, że ci sami się przyznali na swej stronie internetowej ,że ich członek został zatrzymany w czasie zamieszek w Hamburgu .Chcecie aby anarchiści to samo robili w Poznaniu bo oni są stroną agresywną
liberał 17.11.2017 godz. 11:35
gdyby przyjąć Twoją logikę, to żadna demonstracja by się nie odbyła, bo mogłaby prowadzić do zamieszek
Wiesław 17.11.2017 godz. 10:15
Szkoda tylko, że nikt z piszących nie zauważył (a może nie chciał zauważyć) że moim zdaniem prezydentowi zależy wyłącznie na wyprowadzaniu ludzi na ulicę licząc po cichu na robienie burd. Takich przypadków w ostatnich latach mieliśmy już wiele (czarne marsze, parady równości). Następnie za powstałe burdy obwinia się władzę rządzącą czyli PIS i donosi na nią do parlamentu europejskiego jak zrobiono po warszawskich obchodach święta niepodległości. Najbardziej oderwani od rzeczywistości przedstawiciele PO której członkiem jest prezydent Jaśkowiak żądali nawet dymisji rządu.
Bo jak nazwać inaczej wyrażenie zgody na równoczesną manifestację dwóch agresywnie zwalczających się ugrupowań jak nie zachęcanie do wywoływania zamieszek?
Roman 16.11.2017 godz. 17:51
Rzeczywiście wielki dramat sie stał bo ogoleni panowie musieli stać w kolejce do pubu. Czy radiomerkury będzie teraz publikować każda myśl posła narodowca? Dlaczego nie ma od razu komentarza europosła obatela czarnieckiego?
Prawda 16.11.2017 godz. 16:06
Chyba my obywatele miasta przeciwni faszyzmowi powinniśmy się zwrócić do jakiegoś mądrego prawnika który by poradził co zrobić z takimi bezprawnymi działaniami agresywnych nacjonalistów.
Poznaniak 16.11.2017 godz. 13:54
Kryminalne srodowisko ana rchistyczne? Sformulowanie przypomina zywcem stalinowska proagande. To nie anarchisci ale ludzie dajacy sprzeciw wobec nienawisci. Elokwencja pana Winnickego nie zmienia faktu ze wspiera nienawisc prowadzaca do wojen. Czytalmy historie i uczmy sie z niej. Prezydent Jaskowiak wykonal swietna prace.
radca 16.11.2017 godz. 13:27
Partia R.Winnickiego "Ruch narodowy" w 2015 r została wykreślona z rejestru legalnych partii politycznych działających w Polsce.
Ja jej nadal w tym rejestrze nie dostrzegam, więc ta partia jest NIELEGALNA, nie ma prawa działać.
Inna, ale istotna sprawa, że ze względu na deklarację ideową sprzeczną z Prawami Człowieka (MPPOiP) nigdy nie powinna zostać wpisana do rejestru partii.
Z podobnych powodów Stowarzyszenie Młodzieży Wszechpolskiej nie powinno być zarejestrowane, a winno być wykreślone (zdelegalizowane).
W deklaracjach ideowych oraz statutach w.wym. organizacji znajdują się zapisy sprzeczne z obowiązującym stanem prawnym w Polsce (RP0 zarówno z zapisami Konstytucji jak i kodeksu karnego.
Poznańczyk z "Łąkowy" 16.11.2017 godz. 12:59
Dokładnie tak, panie Petrucchio. Ta piwiarnia - obecnie nazwana pubem to jeszcze jedno charakterystyczne podobieństwo. Znamiona podobieństwa nosi wiele obecnych działań - niszczenie trzeciej władzy, próby i zapowiedzi - wcale nie gołosłowne przejęcia władzy nad mediami i zniszczenie niezależnych, Całkowite podporządkowanie sobie organów siłowych i coraz powszechniejsza inwigilacja. Z ostrożności ( ;-) ) nie stawiam znaku równości pomiędzy tym, a treściami z Mein Kampf.
A co do pana Winnickiego, to warto przeczytać jego drogę do stania się posłem na sejm obecnej kadencji. Każdy wyciągnie wnioski sam...
Poznańczyk z "Łąkowy" 16.11.2017 godz. 12:48
Charakterystyczna dla środowisk kibolskich i narodowców - ostatnio coraz bardziej tożsamych, jest specyficzna hipokryzja. Polega ona dokładnie na takich samych erystycznych manewrach, jak wyraźnie faworyzujące te środowiska organy rządowe. Każde wskazanie działań bezprawnych i wręcz faszyzujących natychmiast wywołuje kłamliwe opisywanie rzeczywistości i argumentację w stylu "a u was biją murzynów". Na zarzuty dotyczące nacjonalistycznych, faszyzujących i rasistowskich haseł wykrzykiwanych i wpisanych na niesionych transparentach odpowiadają opisywaniem jak "zbrodnicze są zachowania anarchistów i lewaków. Pytałem wielokrotnie ludzi z Młodzieży Wszechpolskiej, RN a nawet ONR kto to jest lewak, anarchista itd. Mam taką możliwość, bo mam takie czarne owce w dalekiej rodzinie. Odpowiedzi były w stylu lewak itd. to lewak, kanalia i zdrajca, a MY to Bóg, Honor i Ojczyzna. Zupełnie nie biorą pod uwagę, że to zwykli, szarzy ludzie nie chcą takich "brunatnych" demonstracji i haseł
Interesuję się historią i na pewnym etapie bardzo dokładnie przyjrzałem się wydarzeniom lat trzydziestych i późniejszych w Niemczech. Nie trzeba być specjalnie spostrzegawczym, by zauważyć podobieństwo haseł, marszów z narodowymi flagami i palącymi się flarami (wtedy pochodniami). Pokazano ostatnio fragment przemówienia szefa środowisk kibolskich wymachującego wyprostowaną, wyciągniętą pod kątem ręką z zaciśniętą pięścią i wykrzykującego chrapliwym głosem nacjonalistyczne, rasistowskie - faszystowskie wręcz hasła. Od przemówień z roku 1933 faceta z wąsikiem różniła tego naszego "fuhrerka" tylko zaciśnięta pięść, bo tamten trzymał dłoń otwartą.
Panie "ehh" Nie pomoże zakłamywanie rzeczywistości według żywej - jak widać, w tym imponującym Panu środowisku zasady, że nikt nie udowodni, że "białe jest białe, a czarne jest czarne". Bo to środowisko to zasada: "kupą mości panowie, z maczetami i kijem baseballowym i sprężynowcem jako argumentem.
Wszystko już było i tyko teraz pytanie, kiedy te prymitywne i potencjalnie zbrodnicze ruchu zostaną powstrzymane. Do tego jednak jak widać musi być zmieniona ekipa rządząca. Niestety - znowu przyjdzie nam wybierać mniejsze zło, ale taki wybór jest niezbędny, dopóki nie zdarzy się katastrofa.
Petrucchio 16.11.2017 godz. 12:35
Burdy fanów Winnickiego -- w kominiarkach i po paru piwkach -- na Półwiejskiej po spokojnym zakończeniu protestów Porozumienia Poznań przeciwko Nacjonalizmowi i bluzgi rzucane pod adresem policjantów są udokumentowane na publicznie dostępnym video. A tak w ogóle -- jaki zdrowy na umyśle polityk urządza spotkania ze swoimi sympatykami w piwiarni? Żadne historyczne skojarzenia nie przyszły mu do tej pustej głowy?
kulson 16.11.2017 godz. 12:27
Co to za opowieści!? Odkęcanie kota ogonem. Zawsze jak wam pasuje. Antifa, zdemoluje miasto. I co? Teraz wina Jaśkowiaka ze nie zdemolowane. A może to wasi koledzy z Pisu załatwili że wiec antyfaszystow nie mogł odbyć sie w miejscu zarejstrowania legalnie i zgodnie z procedurami? Dlaczego wasza policja nie nie zrobiła z kolegami Winnickiego którzy na ulicy Strzałowej hajlowali? Krzyczeli rasistowskie hasła? Gdzie materialy Radia Poznan o tym? Widać przecież że lepiej czuliście sie po tej stronie. To co uprawiacie to zwykłe chamstwo. Gdybyscie byli obiektywni zaprosilibyscie kogoś z drugiej strony. Tak to robicie tube Dla nienawisci i przemocy nacjonalistów. Oto wasza polityka. Radia utrzymywanego z podatkow.
ehh 16.11.2017 godz. 11:03
Nie my, tylko ty nie chcesz, więc mów za siebie. Ponadto twój komentarz pokazuje, że nawet nie zadałaś sobie trudu, żeby wysłuchać wywiadu. A jeśli zadałaś, to nie potrafisz słuchać ze zrozumieniem. Manifestacja była zgłoszona i legalna, nielegalność dotyczyła dodatkowego zgromadzenia, które zaczęło się tworzyć kawałek dalej. Hańba dla tęczowego Jaśkowiaka, że zgodził się na "pokojowe" zgromadzenie antify. Tak pokojowe, że przyszli w kominiarkach, a i hasła wykrzykiwali lepsze jak narodowcy. Gratuluję pomyślunku generalnie.
inż. 16.11.2017 godz. 11:00
Pani Ewo, jeżeli do Poznania przyjedzie poseł innej partii to konsekwentnie liczę na taki sam wpis!
ewa 16.11.2017 godz. 10:30
przecież to wy paliliście race i robiliście burdy, co pan powie na okrzyki które wznosili narodowcy " wasze matki to kur...." podpisuje się pan rozumiem pod takim zachowaniem, identyfikuje się pan z takimi ludźmi, wstyd dla posła Polskiego , hańba; to Wasza manifestacja była nielegalna, niech pan nie będzie śmieszny,wykorzystuje pan poznaniaków takich czy innych, że sobie agitkę polityczną urządzać, niech pan jedzie do siebie i tam robi afery , my w Poznaniu pana nie chcemy.