NA ANTENIE: NOW AND THEN (2023)/THE BEATLES
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

W siedmiu poznańskich szkołach odbędzie się "Tęczowy Piątek"

Publikacja: 25.10.2018 g.17:05  Aktualizacja: 25.10.2018 g.17:12
Poznań
To akcja zainicjowana przez Kampanię Przeciw Homofobii. Uczniowie mają uczestniczyć w zajęciach dotyczących tolerancji i akceptacji dla osób o orientacji odmiennej niż heteroseksualna.
flaga tęczowa - Wojtek Wardejn
/ Fot. Wojtek Wardejn

Niektóre szkoły ograniczają się jednak tylko do... wywieszenia plakatu.

Jak mówi Cecylia Jakubczak z Kampanii Przeciw Homofobii, zajęcia mają prowadzić nauczyciele i to oni zdecydują, jak będą one wyglądały. - Jestem przekonana, że te osoby zrobią to dobrze, odpowiedzialnie i ze świadomością wymagań, jakie przed nimi stoją - mówi Jakubczak.

Młodzież Wszechpolska uważa jednak, że akcja jest z gruntu zła, a szkoła to nie miejsce "na indoktrynację dzieci". - Śmiem twierdzić, że my jako stowarzyszenie Marsz Niepodległości przyszli edukować dzieci z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, to spotkalibyśmy się z dużo większą niechęcią ze strony nauczycieli - mówi Mateusz Marzoch, rzecznik Młodzieży Wszechpolskiej. Zapowiada, że organizacja będzie informować kuratoria oświaty o każdym przypadku zorganizowania akcji w szkole.

W XII Liceum w Poznaniu będzie "Tęczowy Piątek", ale - jak mówi dyrektor Grażyna Koprowska - na korytarzu pojawi się tylko plakat z napisem "Nasza szkoła jest przyjazna wszystkim uczniom i uczennicom". Rada rodziców o tym wie. - Była poinformowana i nawet podjęła uchwałę, że nie ma nic przeciwko temu, żeby ten plakat powiesił - mówi dyrektor Koprowska. 

Wielkopolska Kurator Oświaty, Elżbieta Leszczyńska mówi, że rodzice mogą się nie zgodzić na udział ich dzieci w zajęciach. - Wszystkie sprawy związane z wychowaniem i wartościami, które to wychowanie promuje, muszą być oparte na konsensusie społecznym, czyli przede wszystkim na zgodzie rodziców - mówi kurator. Dodaje, że do jej biura wpłynęły już w tej sprawie trzy pisma od zaniepokojonych rodziców.

http://radiopoznan.fm/n/jAwqRP
KOMENTARZE 65
Rysiek 13.11.2018 godz. 09:29
Marzenko 1... Nadobna...A cóżeś Ty na świąteczny obiad zjadła,
że dyrektorów do więzień chcesz wsadzać?
Zauważ, że "tęczowe" nauczanie (wg.Ciebie indoktrynacja) miłości, empatii i wyrozumiałości dla każdej inności jaka nas otacza uczy.
Czyli nakazy katolickiego boga (z siedzibą w Watykanie)
w pełni wypełnia.
Indoktrynacja religijna, wpajana już od przedszkoli uczy tego samego o czym wyżej napisałem, ale TYLKO w odniesieniu do własnego plemienia.
Czyli w stosunku do ludzi, którzy te same przekonania i wierzenia
popełniają.
W stosunku do ludzi mających przekonania, upodobania, skłonności seksualne inne niż katolickie plemię czy też brak wiary deklarujących
indoktrynacja religijna uczy niechęci i nienawiści.
Wypowiedzi niektórych kapłanów też tego dowodzą.
Np. Ks. J. Chyła z Chojnic na Twiterze niewierzących do zwierząt przyrównał, zaś wielebny ks.Marek Drzewiecki (ekspert Min.Edukacji
doktorat z psychologii mający) podczas niedzielnego umszawiania wiernych stwierdził,
iż niewierzący do miłości, przyjaźni czy do życia zdolni nie są.
Następstwem takich nauczań jest wciąż narastająca wzajemna
niechęć, agresja słowna i co gorsze agresja fizyczna.

Zauważ, albo starszych popytaj, że za czasów "wrednej komuny",
gdy religii w szkołach nie było, wojny polsko - polskiej,
jak i dzikich ataków na inaczej myślących, kochających czy wierzących
także nie było.
W latach 60 tych, 70 tych i 80 tych narodem raczej spójnym
i tolerancyjnym byliśmy.
Marzena1 11.11.2018 godz. 15:12
Dyrekcja tych placówek z miejsca do zwolnienia. Nie ma zgody na mieszanie młodzieży w podział Polsko-polski i indoktrynację.
Rysiek 08.11.2018 godz. 09:20
Katolicki bóg bliźnich kochać nakazuje.
Obrońcy kościoła, jak i boga tego obrażają go nieustannie,
albowiem ich posty w stosunku do bliźnich - poglądów "obrońców"
nie podzielających - pełne są pogardy i nienawiści.
Odnoszę wrażenie, że głowy tych oszalałych fanatyków religijnych,
bezczelnie boskie nakazy łamiących, zamiast człowieczego mózgu, sfermentowany stolec wypełnia.
Kamil Kryza 07.11.2018 godz. 20:06
do hahaha: bardzo łatwo oceniasz ludzi, napiszę więcej, łatwo ci przychodzi obrażanie innych. No więc kim jesteś? Skoro ja jestem zakompleksionym komuchem i lewakiem to kim ty jesteś? Brakuje ci odwagi?
hahaha 07.11.2018 godz. 17:36
...nie, nie brniemy, ponieważ nie schodzę do poziomu trolla. Stwierdziłem fakt na podstawie przeczytanych komentarzy i tyle. Nie będę się również licytował kto powie ostatnie zdanie, bo widzę że masz jakiś kompleks ostatniego słowa.
Kamil Kryza 07.11.2018 godz. 14:25
do hahaha: brniemy w to dalej? Ok. Twój poziom jest coraz niższy. Może pochwalisz się kim ty jesteś skoro tak dobrze znasz fakty?
hahaha 07.11.2018 godz. 12:47
...czyli stwierdzenie faktu jest niskim poziomem?
Ty nie wiesz ale ja wiem, że lepiej faktycznie było nie odpowiadać ;)
Kamil Kryza 07.11.2018 godz. 08:17
do hahaha: Miałem nie odpowiadać na ten komentarz, ale cóż. Już nie wiem co jest lepsze / gorsze: bycie komuchem i lewakiem, trollem czy osiągnięcie tak niskiego poziomu jaki reprezentujesz. Naprawdę nie wiem.
hahaha 05.11.2018 godz. 18:01
Kamil to typowy komuch lewak któremu trudno przyjąć gorycz porażki więc zaczyna obrażać i zniżył się tym samym do poziomu trolla
Kamil Kryza 05.11.2018 godz. 08:01
do katolik: człowieku ty masz naprawdę problemy i to duże, zalecam już nie tylko spokój i trochę pokory, ale wizytę u specjalisty. I to szybko.
Roman 04.11.2018 godz. 17:24
Nie rozumiem co złego jest w zajęciach o tolerancji dla ludzi lgbt?
Rysiek 01.11.2018 godz. 09:59
katoliku nietrollu...Słownik wyrazów obcych I trudnych (z 2002) pisze min, że jest to; system założeń i poglądów etycznych i filozoficznych, zwłaszcza system przyjmowany bez dyskusji i wcielany w życie...”
No więc czymże jest dla przykładu watykańska religia jeśli nie systemem poglądów bez dyskusji w życie wcielanych?
Systemem durnych i śmiesznych DOGMATÓW (przez kolejnych papieży wymyślanych), ani przemyśleniom, dyskusjom, czy krytyce nie podlegający.
We wcześniejszych latach, ci co próbowali samodzielnie myśleć czy w tematach dogmatów dyskutować ginęli.

Kamilu...katolik – jak sam pisze – agresywnym nie jest.
Sam Chrystus rozwalał stragany, jego katoliccy “następcy” biskupami zwani, gdy trochę władzy chapnęli, to już w 385r w Trewirze (Trier - obecna nazwa) polecili ściąć innych chrześcijan z powodów wyznaniowych.
Póżniejsza rzeka krwi jaka za katolickich rządów przez 17 wieków na całym świecie płynęła, to oczywiście objaw katolickiej miłości, miłosierdzia I pokory.
Katolik jak na razie nikogo mordować nie nakazuje, choć na łyso wygoleni Polacy Chrystusa naśladując, podczas patriotycznych zebrań co mogą to rozwalają, a naśladując Trewirskich biskupów, tych inaczej myślących czy wyglądających po gębach tłuką. Na razie.

A skoro temat uchodźców wywleczony został, to przypomnę, że 31.10.1944 port Wellington w Nowej Zelandii przyjął 733 polskie sieroty po syberyjskich zesłańcach.
Muzułmański Iran przyjął w czasie II WŚ ponad 40 tys. polskich uchodźców (matek i dzieci w większości)
W latach osiemdziesiątych maleńka Austria przyjęła ponad 100 tys. Polaków. Itd.itd.
A przecież te kraje mogły wysłać pomoc sierotom na Sybir czy do objętej stanem wojennym Polski. (Bomby Polakom wtedy na łby nie leciały)
Jak w pewnej audycji tegoż radia - Stanowi Wojennemu poświęconej – mówiła pewna pani, to w St.Woj. najbardziej dokuczał jej brak papieru toaletowego (sic!)
I popatrz katoliku. Durni Austriacy miast do Polski kilka pociągów ze Srajpapierem wysłać, to Polaków (w ogromnej liczbie pijaków, złodziei i kombinatorów) do siebie wzięli.
Przestań więc katoliku powtarzać ten obrzydliwy pisowsko-biskupi bełkot na temat katolicko-pisowskiej pomocy uchodźcom.
Napisałeś min; „Cóż, pochlebia mi iż nazwałeś mnie mędrcem,..”.
Nie wiem jak jest u katolików, ale u ludzi myślących wzięcie słowa w cudzysłów ma raczej negatywne znaczenie.
katolik 01.11.2018 godz. 09:56
Kamilu, 'co miałem napisać napisałem' i to ma być Twoja odpowiedź na moje pytania? I Ty mi śmiesz pisać że to ja manipuluje wypowiedziami i interpretuje tak żeby mi były wygodne? A co Ty teraz robisz? Ogarnij się chłopie bo nie wiesz co robisz i co piszesz. Pogubiłeś się i to mocno. Chowasz głowę w piasek jak przestraszony struś.
Masz rację że dyskusja się wyczerpała a wyczerpała się dlatego że nie potrafisz uczciwie odpowiedzieć na pytania bo wiesz że musiałbyś przyznać mi rację.
Ja trzymam nerwy na wodzy ale pluć sobie w twarz nie pozwolę.
I nie powołuj mi się tutaj na Biblię, bo to Jezus był założycielem Kościoła na Ziemi. Tego Kościoła do którego nie chodzisz i którym gardzisz. To Jezus zostawił nam Apostołów i kazał nawzajem nauczać w Jego imieniu. To właśnie o tym mówi Biblia. Więc kto tu nierozumie Biblii co w niej napisano?
Kamil Kryza 01.11.2018 godz. 02:13
katoliku, co miałem napisać, napisałem. Moim zdaniem dyskusja się wyczerpała. Zalecam trochę pokory, czytamy wypowiedzi ze zrozumieniem, nerwy trzymamy na wodzy. Manipulujesz wypowiedziami, interpretujesz je tak, żeby ci były wygodne. A pointa jest taka, że cały czas powołujesz się na Biblię, ale tak naprawdę nie rozumiesz co jest w niej napisane.
katolik 01.11.2018 godz. 01:04
Kamilu a dlaczego uważasz że jak na osobę wierzącą i głoszącą słowo Boże to jest we mnie za dużo agresji? Czy uważasz, że każdy katolik tylko ma być przysłowiowym chłopcem do bicia? Poczytaj sobie w Biblii o Jezusie który porozwalał stragany w świątyni!
Kamilu powtórzę jeszcze raz, przestań manipulować. Neonazistów i katolików wymieniłeś w jednym zdaniu jako stwarzających zagrożenie. Tym samym zrównałeś ich do jednego poziomu - to jest oczywiste. Mam nadzieję że potrafisz logicznie odczytywać sens tego co sam napisałeś. Jeżeli nie to dalsza rozmowa mija się z celem i zwyczajnie szkoda mojego czasu. Punkt 2 - cóż, nadal nic nie rozumiesz, tylko się powtarzasz. Zresztą nie odpowiedziałeś na zadane w nim proste pytanie, mimo iż przed chwilą mi odpisałeś, ze odpowiesz na moje pytania. Na pytanie w punkcie 3 również nie odpowiedziałeś. Na pytanie z punktu 5 również nie doczekałem się odpowiedzi. A skoro nie odpowiedziałeś na moje pytania to jaki jest sens dalszej rozmowy z Tobą?

Jednak będę łaskawy dla Ciebie i mimo wszystko odpowiem Ci na punkt 7 "Cytujesz Biblię, ale nie potrafisz / nie chcesz pomóc potrzebującym (emigrantom, uchodźcom). Jak to się ma do nauki Chrystusa?"
Otóż, nigdzie nie napisałem, że nie chcę czy nie potrafię pomóc potrzebującym emigrantom czy uchodźcom. Czy według Ciebie można im pomóc jedynie sprowadzając ich do Polski??? A może oni byliby w Polsce nie szczęśliwi - pytałeś ich? Doprawdy nie widzisz innych form pomocy??? Cóż, strasznie ograniczona jest ta Twoja pomoc humanitarna, skoro skupia się jedynie na wpuszczeniu uchodźców do kraju. Ponadto Caritas ze składek katolików bezustannie niesie pomoc krajom ogarniętym wojnami. Czy Chrystus coś mówił o przyjmowaniu emigrantów do Polski? Hmm, nie przypominam sobie. Jednak wielokrotnie mówi o pomocy bliźniemu, o uczciwości i życiu bez grzechu itd. Ja staram się najlepiej jak potrafię a Ty?
katolik 01.11.2018 godz. 00:20
Wiem, że trollom się nie odpisuje, ale chociaż raz nie mogę sobie odmówić przyjemności wyłuszczenia Ci mądrości nie tyle moich co mądrości Władysława Kopalińskiego. Słownik Wyrazów Obcych, Władysława Kopalińskiego, definiuje „ideologię” jako: „całokształt idei i poglądów na świat i życie społeczne właściwy danej klasie (warstwie, grupie) społecznej, danemu kierunkowi, prądowi politycznemu, ekonomicznemu, artystycznemu.”
Religię natomiast, definiuje się jako „zespół wierzeń w siły nadprzyrodzone oraz związane z nimi obrzędy, zasady moralne i formy organizacji społecznej. Słowo to określa relacje człowieka z sacrum, wyraża uznanie siły wyższej i związek z nią. Ostatnie zdanie stanowi istotny element odróżniający religię od ideologii. Przyjmuje się, że wiara jest prawdą objawioną, natomiast ideologia - konstruktem intelektualnym człowieka. W przeciwieństwie do kultu religijnego, opiera się jedynie na zasobach ludzkich".
"Jedynie religia w sposób Boski objawiona otwarcie uznała w Bogu, Stwórcy i Odkupicielu, początek i przeznaczenie człowieka. Kościół zachęca władze polityczne, by w swoich sądach i decyzjach opierały się na inspiracji płynącej z prawdy o Bogu i o człowieku:
Społeczeństwa, które ignorują tę inspirację lub też ją odrzucają w imię swej niezależności względem Boga, są zmuszone do szukania w sobie lub do zapożyczania od jakiejś ideologii swych odniesień i swego celu. Nie dopuszczając do obrony obiektywnego kryterium dobra i zła, pozwalają sobie na totalitarną władzę, jawną lub zakamuflowaną, nad człowiekiem i jego przeznaczeniem, jak to pokazuje historia”.
Cóż, pochlebia mi iż nazwałeś mnie mędrcem, jednak w tym przypadku posłużyłem się literaturą fachową żebyś nie powiedział że to moja "ideologia". Myślę że nie zamierzasz podważać Kopalińskiego i tym samym dalej się ośmieszać zrównując religię do ideologii. Oczywiście można się jeszcze odnieś do Słownika Encyklopedycznego ale to nic nie zmieni, bo znajdą się tam zbieżne informacje. Aha, to nie jest moja religia jak napisałeś, to jest religia którą ja wyznaję - widzisz różnicę?
Kamil Kryza 01.11.2018 godz. 00:18
do katolik: jak na osobę wierzącą i głoszącą słowo Boże coś za dużo w tobie jest agresji. Dlaczego? Odpowiem na twoje pytania i to nie ja odpowiadam wymijająco tylko ty i to ty interpretujesz słowa innych, jak ci wygodnie. 1. Nikogo nie porównałem do neonazistów, po prostu wymieniłem w przypadkowej kolejności grupy, które według mnie stanowią zagrożenie. 2. Powtarzam: uderz w stół, a nożyce się odezwą. 3. Zostawmy to LGBT / LGBTQ, bo ja nie widzę zagrożenia. Natomiast według mnie szkoła powinna być świecka. 4. Ciebie LGBT atakuje, ciekawe w jaki sposób? 5. Podtrzymuję to co napisałem o mediach publicznych i związanych z o. Rydzykiem. 6. Radykał jest radykałem bez względu na religię jaką wyznaje. Radykalizm zawsze stwarza zagrożenie. 7. Cytujesz Biblię, ale nie potrafisz / nie chcesz pomóc potrzebującym (emigrantom, uchodźcom). Jak to się ma do nauki Chrystusa? 8. Nie będę dyskutował z kimś kto publicznie obraża innych, np. przywoływany Einstein. 9. A jakim prawem na temat seksualności wypowiadają się księża, którzy teoretycznie na temat seksualności niewiele powinni wiedzieć, bo niby skąd. 10. Ciekawe jak się czują dzieci, które mają kontakt z księżmi, jak to określiłeś - osoby seksualnie że tak to delikatnie ujmę rozchwiane, żeby nie użyć tutaj bardziej dosadnych słów i nikogo nie obrazić. Co byś nie napisał o środowisku LGBT / LGBTQ to zauważam jedną różnicę: LGBT / LGBTQ przychodzą do szkół jawnie i oficjalnie, wszystko jest pod kontrolą, a niewinne dziecko z rozchwianym księdzem zostaje w pokoju same ...
Rysiek 31.10.2018 godz. 22:41
Sorry... Powinno być; ...zaś historia tej Twojej katolickiej religii "miłości" od 1800 lat krwią niewinnych spływa.
Szacunek do interlokutora rzeczą niezwykle ważną jest.
Lub być powinien.
Rysiek 31.10.2018 godz. 22:36
Tej katolik... Napisałeś; "Szkoły są od nauczania a nie od szerzenia ideologi..." itd.
A czymże "mędrcze" jest Twoja religia - której tak bronisz - jeśli nie IDEOLOGIĄ!, którą bezczelnie już w przedszkolach!!!!!!! do maleńkich
i najmłodszych główek się wciska???
Z tego co wiadomo z powodu ideologii gender jeszcze trupów nie było,
zaś historia tej twojej katolickiej religii "miłości" od 1800 lat krwią niewinnych spływa.
jakbyś nie wiedział, to przypomnę najnowszą Hutu i Tutsi.
Dosyć niedawno.
O niewyobrażalnych zbrodniach Chorwatów - katolików, w czasie II Wojny Światowej wspominać nie warto. Ludzie jako tako oczytani znają je.
Itd, itd. bez końca.
katolik 31.10.2018 godz. 16:23
Kamilu, zadałeś pytanie "Czy chociaż jedna z osób negatywnie komentujących tęczowe piątki zna ich program, scenariusz, zagadnienia jakie będą poruszane?"
Einstein odpowiedział "Kamilu nie trzeba znać programu żeby wiedzieć że ludzie z LGBTQ czyli gejostwo nie powinno prowadzić żadnych programów edukacyjnych, a zwłaszcza na tematy związane z seksualnością i to jeszcze wśród dzieci."
Kamilu w żaden sposób nie ustosunkowałeś się do odpowiedzi jakiej udzielił Ci Einstein a przyznam, że argument jest bardzo przekonujący. Bo jakim prawem na tematy seksualności mają wypowiadać się w szkołach i to wśród dzieci, osoby seksualnie że tak to delikatnie ujmę rozchwiane, żeby nie użyć tutaj bardziej dosadnych słów i nikogo nie obrazić. Ty za to w odpowiedzi zaatakowałeś katolików? Dlaczego? Czyżby dlatego, że chcą bronić swoje dzieci przed dewiacjami? Dlaczego odbierasz katolikom prawo do chronienia swoich dzieci w miejscach gdzie powinny być w 100% bezpieczne? Czy to uczciwe względem tych dzieci i rodziców?
katolik 31.10.2018 godz. 14:44
Kamilu, Ad1. Staram się być spokojny, ale nie będę tolerował porównywania katolików do neonazistów!!! Posunąłeś się za daleko!!! Odbieram to jak niczym nie uzasadniony atak!
Ad2. Cytat użyty od czapy. Jeżeli ktoś będzie Ciebie i Twoją wiarę porównywał do neonazisty albo neonazistowskich zachowań to będziesz to akceptował???
Ad3. Nie manipuluj faktami, bo bardzo tego nie lubię! Czy uważasz, że szerzenie ideologi gender wśród dzieci z 2-3-4 klas jest stosowne? Czy uważasz, że 2-3-4 klasy uczy się filozofii albo teorii? Lekcji religii nie mieszaj z szerzeniem ideologi, bo to dwa różne zagadnienia. Religia jest przedmiotem takim samym jak historia czy j.polski. Ponadto jak ktoś nie chce uczęszczać na lekcję religii to ma do wyboru etykę. Ideologia to zupełnie inna dziedzina, która nigdy nie powinna być propagowana wśród małych dzieci w szkołach a to właśnie głównie do nich kierują się przedstawiciele LGBT. Ponadto lekcje religii/etyki zostały przyjęte przez ogół środowiska jak i Oświatę. Ideologia gender i jej przedstawiciele z kręgów LGBT nigdy takiej akceptacji nie uzyskali i nie mają prawa wchodzić do szkół!!!
Ad4. Nikt nikogo nie atakuje, to jest tylko obrona przed atakiem LGBT- już o tym pisałem.
Ad5. A co takiego złego zrobiło ci TVP, TV Trwam czy Radio Maryja? Prosiłem żebyś napisał czego się boisz i wymienił konkretne osoby które mogą wyrządzić Ci krzywdę, których się obawiasz. A może boisz się prawdy i wytykania licznych przekrętów opozycji głoszonych przez te stacje? Czy zostałeś kiedykolwiek zaatakowany przez TV czy praktykującego katolika skoro przyrównujesz ich do neonazistów? I nie powołuj się tutaj na skrajne zachowania pedofilskie, które mają miejsce w każdej społeczności, również wśród LGBT a może tam szczególnie skąd powinny być bezwzględnie wyeliminowane.
Szkoda, że nie odniosłeś się ani jednym słowem do religijnych radykałów islamskich i chęci przyjmowania imigrantów z Afryki i Bliskiego Wschodu do którego dąży opozycja. Czy mam przez to rozumieć, że nie widzisz zagrożenia z tego kierunku?
Kamil Kryza 31.10.2018 godz. 13:28
do katolik: po 1. spokojnie po co te nerwy? Po 2. uderz w stół, a nożyce się odezwą? Po 3. W szkołach przedstawia się uczniom różne poglądy, teorie, filozofie, religie, wierzenia, itp., bo na tym polega NAUKA, bez względu na to czy się z tym zgadzamy czy nie, bo taka jest historia myśli ludzkości. A człowiek wykształcony może zabrać głos w merytorycznej dyskusji, a nie tylko nie, bo nie, albo wydaje mi się to złe, a tamto dobre. Po 4. A od kiedy to różnica w poglądach upoważnia kogokolwiek do atakowania kogoś o odmiennych poglądach? Po 5. co do radykałów katolickich, wystarczy oglądać TVP albo TV Trwam i posłuchać publicznych rozgłośni radiowych albo Radio Maryja.
katolik 31.10.2018 godz. 11:28
Kamilu zaczynasz mnie drażnić swoimi prowokacyjnymi komentarzami.
Napisałeś "zagrożenie to ja widzę ze strony łysych panów, neonazistów, nacjonalistów, przedstawicieli skrajnej prawicy, religijnych radykałów i mam tu na myśli katolików."

Sprecyzuj proszę kto według Ciebie w Polsce jest katolickim religijnym radykałem? Może podaj jakiś przykład, bo rozumiem że skoro się kogoś obawiasz to wiesz kogo. Napisz również jakiej krzywdy od katolików się obawiasz skoro tak się ich boisz? Ponadto wrzucanie katolików do jednego worka chociażby z neonazistami to duży nietakt z Twojej strony! A skoro poruszyłeś temat religijnych radykałów to dlaczego nie wymieniłeś religijnych radykałów islamskich, którzy dżihadem sieją spustoszenie w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie? Czyżbyś ich się nie obawiał? A może nie obawiasz się ich dlatego, że Polska wciąż jest katolicka i katolicki rząd nie chce tutaj muzułmańskich emigrantów w przeciwieństwie do opozycji z którą chyba się utożsamiasz? Czekam na wyjaśnienia.
Napisałeś "Skoro wszyscy przeciwnicy LGBTQ twierdzą, że od wychowania dzieci są rodzice to czego tak się boicie?" Szkoły są od nauczania a nie od szerzenia ideologi gender jaką propagują środowiska LGBT.
Napisałeś "Mam tu oczywiście na myśli normalną rzeczową dyskusję, a nie wpajaniu dziecku nienawiści i obrzucania przedstawiciele LGBTQ wyzwiskami." Środowiska LGBT same są sobie winne jeżeli ktoś je atakuje. Ja osobiście ataków na te środowiska nie popieram, ale niech one na siłę nie próbują narzucać innym swoich gejowskich zachowań jako normalnych. Niech nie pchają się masowo do szkół i niech nie próbują wmawiać dzieciom że płeć można sobie wybrać. Niech nie mówią że chłopak może chodzić w damskich ciuszkach, butach na obcasach i jak one się malować, bo to zwyczajnie chore i nie obyczajowe. Jest takie stare mądre powiedzenie "najlepszą obroną jest atak". Jeżeli wiec środowiska gejowskie będą atakowały nasze dzieci swoją ideologią to my broniąc się będziemy zmuszeni atakować. I niestety tak się teraz dzieje.
Kamil Kryza 31.10.2018 godz. 07:59
Einstein zagrożenie to ja widzę ze strony łysych panów, neonazistów, nacjonalistów, przedstawicieli skrajnej prawicy, religijnych radykałów i mam tu na myśli katolików. Skoro wszyscy przeciwnicy LGBTQ twierdzą, że od wychowania dzieci są rodzice to czego tak się boicie? W normalnej rodzinie taki tęczowy piątek byłby tylko jednym z tematów jaki rodzice mogą poruszyć ze swoim dzieckiem / dziećmi. Mam tu oczywiście na myśli normalną rzeczową dyskusję, a nie wpajaniu dziecku nienawiści i obrzucania przedstawiciele LGBTQ wyzwiskami.
Einstein 30.10.2018 godz. 13:09
Kamilu nie trzeba znać programu żeby wiedzieć że ludzie z LGBTQ czyli gejostwo nie powinno prowadzić żadnych programów edukacyjnych, a zwłaszcza na tematy związane z seksualnością i to jeszcze wśród dzieci.
Obywatel USA bardzo jasno przestrzegł przed tego typu procesami długofalowymi i jeżeli ktoś dalej nie widzi zagrożenia to znaczy że widzieć nie chce i takie zachowania akceptuje.
Rysiek 30.10.2018 godz. 08:19
Tej Obywatel USA...Nie bądź obłudny.
Jeśli uważasz, że liberalizm i tolerancja są złe, to zostaw te zapaskudzone liberalizmem USA i to San Francisco i do Polski wracaj.
I o Polskę rodzinną, katolicką i średniowieczną walcz.
Kamil Kryza 30.10.2018 godz. 08:13
Czy chociaż jedna z osób negatywnie komentujących tęczowe piątki zna ich program, scenariusz, zagadnienia jakie będą poruszane? Czy to tylko wypowiedzi typu nie, bo nie albo kościół mówi, że to złe, czy też prawdziwi wszechPolacy tak sądzą?
Obywatel USA 29.10.2018 godz. 13:00
Posiadam wieloletnie doświadczenie jako Pedagog wykładając w Kalifornii, za co w 2007 zostałem nagrodzony 'Golden Apple Award' przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w USA. Patrząc na to co zaczyna rozprzestrzeniać się w Polsce jak nowotwór to ideologia, którą obserwuję od lat. Tolerancja to jedna sprawa, ale narzucanie lewackich ideologii to już grubiej przemyślany plan. Zaczyna się od "przyzwyczajania" do różnistych zboczeń, następnie rozbija się rodzinę, kolejnie invotro a na koniec eutanazja. Małymi kroczkami, aby nie było szoku. Powoli.. "przyzwyczajać" i "tresować" społeczeństwo. Zapraszam do San Francisco, gdzie można przekonać się do czego doprowadza liberalizm i tzw. tolerancja. W Polsce nie powinno być na to miejsca, aby prano głowę małym dzieciom. Ostrzegam przed "przyzwyczajaniem"!
Rysiek 26.10.2018 godz. 21:22
W tym temacie jest jeszcze"lepiej" niż w temacie z Ordo Iuris w głównej roli.
Na 36 komentarzy tylko 8 z XXI wieku pochodzących.
Hej Reszto...Średniowiecze i ciemnotę ówczesną wielbiąca.

Tak więc wg Was wciskanie już od przedszkola religijnych bajek, uczących nietolerancji i nienawiści do wszelkich inności, jest w porządku.
Chrzczenie NIEŚWIADOMYCH, niewinnych niemowląt i przypisywanie ich do religii, której przerażająca i zbrodnicza historia, każdego myślącego człowieka o dreszcze przyprawia, także w porządku jest.

Natomiast chęć uczenia tolerancji, zrozumienia i EMPATII (info dla średniowiecznych sapiensów. Tego się nie je) dla inności ze wściekłymi atakami nienawiści przy i prokościelnych oszołomów - czyli Was tu poniżej także - się spotyka. 
Jeśli więc bezczelnie za ludzi wierzących się podajecie, to uszanujcie wolę Waszego boga i stwórcy.
Wszak wg bajań Waszych „pasterzy” (wyzyskiwaczy) nic na tym świecie bez jego woli dziać się nie może.
Jeśli więc na tym świecie ludzie o skłonnościach homoseksualnych są,
to znaczy że Wasz bóg TAK CHCIAŁ. Jasne???.
Dociera to do Waszych średniowiecznych rozumków???
Jeśli nie, to dla świętego spokoju japy w kubły zanurzyć proszę
i pobulgotać troszkę.
Zaś w tematach ludzi współczesnych, myślących i społecznie rozwiniętych - czyli z XXI wieku - tyczących MILCZEĆ!!!.
Niech każdy wychowuje swoje dzieci, nie cudze! 26.10.2018 godz. 12:23
Tu nie chodzi o tolerancję wobec czegoś lub kogoś, tylko o nakłanianie do określonych zachowań. W tej akcji sugeruje się dzieciom: a zastanów się, czy może ty przypadkiem nie jesteś homo? A jeśli ci się wydaje, że nie, to może ty to jeszcze raz dobrze przemyśl, bo mi się wydaje, że jednak jesteś. A właściwie, to my wszyscy jesteśmy homo, tylko tak udajemy, że nie.
Ta akcja to czysta manipulacja!
Albert 26.10.2018 godz. 12:09
A ja mam wrażenie, że dla pewnych grup problemem jest raczej heterofobia. Obserwuję narastający brak tolerancji wobec osób heteroseksualnych.
Janusz Korczak 26.10.2018 godz. 12:04
Wyrobić sobie własne zdanie może osoba dorosła. Dzieci jednak wychowujemy. A za ich wychowywanie są odpowiedzialni rodzice, czyli osoby dorosłe właśnie. Nie "edukatorzy", tylko rodzice. Szkoła może wspierać rodziców w wychowaniu, ale nie może narzucać modeli wychowawczych!
Bańką mydlaną w Stalina 26.10.2018 godz. 11:47
W Polsce nie ma homofobii. Ta akcja to wynajdywanie nieistniejących problemów po to, żeby promować określone zachowania i postawy wśród dzieci. To prowokacja. Ci, którzy pamiętają jeszcze PRL i wiedzą jakimi metodami posługiwali się kom_uni_ści, wiedzą o czym piszę.
Kamil Kryza 26.10.2018 godz. 09:39
Co do tęczowych piątków: może warto, żeby dzieci w szkołach poznały co to tolerancja, orientacja seksualna, środowisko LGBTQ, itp., chociażby tylko po to, żeby wyrobić sobie własne zdanie na te sprawy, a potem zabierać w dyskusji głos na te tematy. Bo, żeby się wypowiadać na dany temat, to trzeba mieć chociażby zielone pojęcie o zagadnieniu, a nie tylko obrażać innych i szerzyć nienawiść. A komentarze prawdziwych Polaków i katolików to już są wybitne inaczej.
do homofobów i innych socjopatow 26.10.2018 godz. 08:14
Ale pisiory, tupią nóżkami, hahah aż miło, ignoranci, douczyć sie najpierw musicie , a jak Wam się szkoła nie podoba, to zawsze możecie na Podkarpacie się wyprowadzić, w Poznaniu nie ma miejsca, na ksenofobię, rasizm, homofobię i inne obrzydliwe uprzedzenia, konstytucja, to gwarantuje, tak tak ta Konstytucja ktora dla pisiorow nic nie znaczy....
do jacek i denis 26.10.2018 godz. 01:23
jak sobie zrobicie dziecko ??? to to możecie je wychowywać . A teraz wara od DZIECI !!!!!!!
Ejber z Wildy 26.10.2018 godz. 01:13
No to macie lemingi głosowaliście na teczowgo czeka was krótki kurs pedałowania
antyPiS Jacek i Denis 26.10.2018 godz. 01:06
Bardzo dobrze, PO rządzi wstrentne katole, dość homofobii !!!
wallsal 26.10.2018 godz. 00:48
te +ja ,my parad sobie nie urzadzamy,wlazicie z buciorami juz wszedzie,i wiesz jaki jest tego efekt? akurat odwrotny do zamierzonego,chcecie nauczac dzieci? to je sobie zróbcie najpierw
Muhamad 26.10.2018 godz. 00:03
Ludzi, nie dynerwujta sie. Jusz niedługa przydzim do Polska aus Germania i zrobim pożadek. Chrzescian, gejuw i teczowych wygonim i w Poznan bedzie duzy MECZET.
Autot 25.10.2018 godz. 23:45
Rodzicom głosujacym na Jaskowiaka powiem wprost. Stulcie japy i nie narzekać !!!!
mama 25.10.2018 godz. 23:30
nie życzę sobie, aby moje dziecko uczestniczyło w tego typu zajęciach. Tęczowy Jack niech weźmie się lepiej za stworzenie dogodnych warunków do nauki dzieciom np. dzieci muszą dojeżdżać na basen na ul. Chwiałkowskiego ponieważ na Olimpi jest zamknięty. Osoby, które są np. w związku małżeńskim też powinny wywieszać flagi w swoich oknach? Jeśli ktoś ma inną orientację to przecież nie jest z tego powodu wykluczany z społeczeństwa. Każdy z nas czy to w pracy spotyka takie osoby, ale przecież rozmawiamy z nimi, współpracujemy itd. A ten Jaśkowiak chce mącić dzieciom w głowach swoją tęczową opcją. Niech ten facet ogarnie się i przestanie lać wodę na młyn, że ktoś jest dyskryminowany. Temat chodliwy i budzący emocje więc pasuje do niego ponieważ nic więcej nie potrafi zrobić. Komunikacja w Poznaniu droga bilet do 10 min/3zł np. w Toruniu na 30 min./2,80. Rozumiem, że może ktoś nie głosować na PiS, ale jak można głosować na PO. Kolejna rzecz zadziwiająca w Poznaniu to 1956 poznaniacy walczyli z komunizmem, a notorycznie wygrywają zwolennicy komunizmu. Niech wykorzystuje nasze podatki z pożytkiem dla nas wszystkich, a nie promuje Jandę, którą zasponsorował 300tys., a teraz plakaty i pogadanki na temat orientacji seksualnej dla dzieci. NIE NIE NIE ZGADZAMY SIĘ NA TO ….
Alicja 25.10.2018 godz. 23:27
najpierw na tramwajach teraz..... w szkole??????????? Żadnych ideologii w szkole!!!!! Chcielibyście, żeby do szkół przychodził Rydzyk i opowiadał o swojej sekcie?????? Skoro genderowcy mogą to dlaczego Rydzyk nie? (W szkole są na pewno dzieci, których rodzice nie mają nic przeciwko gender i tacy, którzy zgadzają się z Rydzykiem) Jak równouprawnienie, to równouprawnienie. Ręce opadają...Każdy dyrektor, który pozwala na ideologię i politykę w szkole powinien odejść ze stanowiska, bo nie dorósł do tej odpowiedzialnej funkcji. SZKOŁA WOLNA OD IDEOLOGII!!!!
+ja 25.10.2018 godz. 23:13
Czy wy się słyszycie? Czy wy mi łaskę robicie, że pozwalacie mi być gejem? Puknijcie się w głowę lepiej.Taki się urodziłem i tak samo, jak ciemnoskórzy czy żydzi, nie powinienem się wstydzić swojej orientacji, a te wasze komentarze typu "niech sobie będzie gejem, ale w domu" to sobie w dupę wsadźcie. Ja wam z heteroseksualnością nie każę się chować, więc wy się też odwalcie.
A co do edukacji.. tolerancji w szkołach trzeba uczyć! Zwłaszcza, jak wokół jest tak wiele osób mających problem z tym, że ktoś może się od nich różnić. Od lekcji na temat tolerancji nikt nie zmieni koloru skóry czy orientacji, a być może będzie odrobinę lepszym człowiekiem.
Kto głosował na PO !!! 25.10.2018 godz. 22:59
Mam już dość tęczowego Jacka !!!! z tymi szkołami to już przegiął. Na następnych wyborach to się może bardziej zastanowię
Anka 25.10.2018 godz. 22:27
Już się zaczyna
tata 25.10.2018 godz. 22:09
synek, czy w Twojej szkole też jest ta akcja?
MIś 25.10.2018 godz. 22:05
Ja się na udział mojego dziecka w takim programie nie zgadzam i możecie mi skoczyć. Czasy przymuszania bezpowrotnie minęły wraz z upadkiem komuny. Cieszy mnie jak się denerwujecie, że ludziom to się zwyczajnie nie podoba.
Ana 25.10.2018 godz. 21:50
Ale że co? Czego się boicie że jak młodzież zobaczy tęczową flage zmienią orientację? Co za ciemnogród tolerancja tego nam.polakom ciągle brakuje w wychowaniu
Normalny Polak 25.10.2018 godz. 21:36
Polskę toczy gangrena koniec już bliski
Mietek 25.10.2018 godz. 21:11
Czy zna ktoś fakty dotyczące nierównego traktowania homoseksualistów? - Może płacą wyższe podatki? Albo nie mają dostępu do edukacji czy służby zdrowia? A może w komunikacji publicznej muszą jeździć np. w innym wagonie? A może bilety do teatru są dla nich droższe? Może nie mają praw wyborczych? Albo muszą nosić jakieś symboliczne piętno? - Bo jeśli nic z tych i podobnych rzeczy, to o co chodzi z tą (nie)równością?!
rodzic 25.10.2018 godz. 21:08
Dlaczego PUBLICZNE Radio Poznań NIE PUBLIKUJE LISTY SZKÓŁ, w których odbędą się zajęcia propagujące ZBOCZENIA???!!!! MAMY PRAWO WIEDZIEĆ!!!!
Kolo 25.10.2018 godz. 21:04
Za ileś tam lat zlaicyzowaną ("wolnościowo") Europę opanują islamiści. I wtedy homosie zatęsknią za obecną "nierównością". O ile zdążą...
Prezes JACEK 25.10.2018 godz. 20:07
Czy ktoś wie w jakich szkołach numer szkoły ? Nie wiem czy seksualizacja dzieci w szkołach podstawowych jest dobra ... zwłaszcza seksualizacja homoseksualna .... STOP SEKSUALIZACJI NIELETNICH to podlega pod molestowanie dzieci przez pederastów. Jako rodzić sobie nie życzę takich szopek w szkole !!!!
lkn 25.10.2018 godz. 19:48
na placu wolności należy ustawić gilotynę i tą chorą chołotę wyciąć!!!!!!!!!
Wara wam zboki od naszych dzieci , Zajebię jak się pojawicie.
hetman888 25.10.2018 godz. 19:18
Nawet nie wiesz droga koleżanko jakie spustoszenie w głowach dzieci i młodzieży czynią homo -zboczeńcy . Może idżmy na całość i zaprośmy do szkół zoofili i nekrofitów ? Pokażmy film o aborcji eutanazji ,oplujmy krzyż ...Idżcie homosie do lekarza a nie do szkół !!!
Niehomoseksualna 25.10.2018 godz. 18:47
O głupi i ciemni ludzie. Nawet nie wiecie ile w Waszym najbliższym otoczeniu żyje osób homoseksualnych. Nawet nie wiecie że wasza siostra, syn, sąsiadka lub córka przyjaciółki nie przyzna się do swojej orientacji bo jesteście niedouczeni i pełni fałszywej pewności o tym co moralne a co nie. Ludzki gatunek jest jedynym który zaprzecza istnienia zachowań homoseksualnych bo tylko on jest tak nienawistny i wpieprzający się w życie innych. Rozejrzyjcie się wokół. Tylko bez strachu. Homoseksualiści to nie ultra katolicy i nie nazole. Krzywdy wam nie zrobią.
do kim 25.10.2018 godz. 18:25
ciemnoty też nie chcemy w Poznaniu, jesteś, aroganckim, ignorantem. Do szkoły musisz wrócić, ale wiadomo pisiory mają braki w wykształceniu......
do maras 31 25.10.2018 godz. 18:23
podaj definicję leminga
DO.... 25.10.2018 godz. 18:22
Homofoby i faszyści, naziole, i inni rasiści wynocha z Wielkopolski, wybory pokazały, że nie chcemy takich wątpliwych moralnie osobników. Brawo szkoły wreszcie jakaś optymistyczna wiadomośc.z oświaty
Kim 25.10.2018 godz. 18:20
Romero, homoseksualizm to dewiacja. I nie zmieni tego zadna uchwala Amerykanskiego Toarzystwa Psychiatrycznego.
masakra po Polsku ... 25.10.2018 godz. 18:19
co za chora organizacja to musi być, żeby ludziom obrzydzać piękną na co dzień tęczę. Niech obnażają się pod innym symbolem - np. tandemu.
maras31 25.10.2018 godz. 18:01
Lemingi poznańskie powinny przećwiczyć "pedałowanie " .Wybrali teczowego to teraz do dzieła .
Romero 25.10.2018 godz. 17:40
Psychologowie teierdzą, że największymi wrogami mówienia o równości wszystkich ludzi są ukrywający się homoseksualiści
hetman888 25.10.2018 godz. 17:39
rodzice pogońcie tą bandę zboczeńców !!! Nie dajcie waszym dzieciom mącić w głowach !