Kolko była fotografką. Rabel należała do najbliższych uczniów Kahlo. Na wystawie możemy zobaczyć powszechnie znane obrazy Fridy „Autoportret z naszyjnikiem", „Portret Diego Rivery" i „Autoportret MCMXLI" . W kameralnym kinie wyświetlane są dokumentalne filmy, opowiadające o twórczości i życiu słynnej pary.
Wystawa podzielona jest na kilka części. W Sali Wystaw znajdują się dzieła Kahlo i Rivery z kolekcji Gelmanów. W zachodnim skrzydle Zamku zdjęcia Bernice Kolko. W kolejnej sali pokazana jest twórczość Fanny Rabel. Osobna przestrzeń poświęcona jest Wystawie Sztuki Meksykańskiej w Polsce w 1955 roku, która pokazywała prace kluczowych dwudziestowiecznych artystów Meksyku. Władze komunistyczne promowały socrealizm, a twórczość meksykańskich komunistów stanowiła jej łagodniejszą i atrakcyjniejsza postać.
Twórczość "queen of the selfie", jak mówią o Fridzie Kahlo jej krytycy, powstawała w kontekście rewolucji meksykańskiej, która wybuchła w 1910 roku. Sama Frida przyjęła tę datę jako datę swoich urodzin. Na polityczne znaczenie wystawy wskazywał zarówno Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak, jak i dyrektor podległego mu Centrum Kultury Zamek, w którym znajduje się ekspozycja.
W programie, w rozmowie z zaproszonymi gośćmi: znawczynią kultury Meksyku, prof. UAM Barbarą Stawicką-Pirecką i prof. PAN Grzegorzem Kucharczykiem przybliżamy tło historyczne twórczości najpopularniejszych meksykańskich artystów.