NA ANTENIE: Tytuł tygodnia
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
 

Rocznica Czerwca'56 bez asysty wojska

Publikacja: 20.06.2016 g.21:34  Aktualizacja: 05.08.2016 g.17:36
Poznań
Nie będzie asysty wojskowej podczas uroczystości 60 rocznicy Poznańskiego Czerwca.
obchody czerwca 2013 (1) - Jacek Kosiak
/ Fot. Jacek Kosiak

Taką ostateczną decyzję podjął dziś prezydent Poznania - Jacek Jaśkowiak.

To reakcja prezydenta na decyzję ministra obrony narodowej. Antoni Macierewicz zdecydował, że w apelach pamięci podczas uroczystości z udziałem wojska będą wspominane również ofiary katastrofy smoleńskiej. Decyzja Antoniego Macierewicza nie dotyczy tylko uroczystości w Poznaniu, ale wszystkich obchodów z udziałem wojska.

Prezydent Jaśkowiak powiedział o swojej decyzji w internetowym programie Tomasza Lisa na portalu Onet.pl. - Nie będzie wojska w takiej sytuacji, nie będzie tej asysty. Wojsko zapraszamy, ale jeżeli są takie rozkazy ministra obrony narodowej, to nie mamy innego wyjścia. Temu się należy przeciwstawić. W 1956 roku poznaniacy jako pierwsi sprzeciwili się władzy ludowej i to jest również zobowiązanie dla mnie - powiedział.

Prezydent dodał, że stawianie na równi poległych w zrywie poznańskim w czerwcu 1956 roku razem z tymi, którzy zginęli w katastrofie smoleńskiej jest dla niego oburzające.

Rzecznik prezydenta Hanna Surma - po programie u Tomasza Lisa - zapowiedziała, że Jacek Jaśkowiak szczegóły obchodów Czerwca 56 poda na wtorkowej konferencji prasowej.

Maciej Kluczka/szym

http://radiopoznan.fm/n/bml3g5
KOMENTARZE 160
radca 28.06.2016 godz. 10:43
@stif.
Nie rozumiem twojego zdziwienia:
1. Przecież to normalne, to nawet jest już uznane za prawo, "
ze wraz z oddalaniem się wydarzeń, liczba kombatantów rośnie zamiast logicznie maleć, rośnie".
(dlatego mamy jednorocznych powstańców warszawskich - niemowlaczek ze stenem w pieluchach, były w ogóle pieluchy) ;-))))
Oczywiście tym szybciej rośnie im większe wsparcie i uznanie dla kombatantów.
Oczywiście, gdyby nadal trwał stalinizm, to kombatantów by nie było. (casus powstańców wielkopolskich tępionych za sanacji Piłsudskiego, za Niemca, za komuny).

2. A kto miał by weryfikować, skoro nawet Ty nie masz odwagi podać konkretnego nazwiska i przedstawić dowodu, (gdzieś już wspominałem o poznańskim Pomniku Państwa Podziemnego - gdzie nie ma miejsca na nazwiska dla tych co należy, a są tych co znalazły się tam z powodów powiedzmy estetycznych).

3. Przecież wśród tych robotników co wyszli na ulicę (bo poszli do kolegów z drugiej strony ulicy Dzierżyńskiego), było, zdziwisz się jak wielu, bardzo wielu, członkami PZPR , a nawet dawnego PPR.
(poczytaj sobie Poznański Czerwiec 1956 pod red. prof. Trojanowiczowej i Maciejewskiego - wyd. z 1981 r. ja już wspominałem Edmunda Taszera, Stanisław Matyja też).
Organizacja partyjna była liczna w tych zakładach (co wcale mnie to nie dziwi), tak liczna, tak ważna, na prawach powiatowej, podlegała bezpośrednio pod KW.
Raczej nikt nie pamięta, że Odlewnia POMET wyodrębniona została w 1952 r z Zakładów Cegielskiego, właśnie by je osłabić. To był wydział odlewniczy Cegielskiego. Potem Cegielski wybudował swoją odlewnię w Śremie.
Jak przeczytasz to zrozumiesz dlaczego właśnie komuniści odegrali taką istotna rolę w tej rebelii robotniczej , której dziś dorabia się nowe twarze w zależności od potrzeb bieżącej polityki i interesów (casus 1-Majowy św.Józefa -robotnika).
stif. 28.06.2016 godz. 08:12
Cieszy mnie ogrom informacji i uroczystości dotyczących "Czerwca 56r". Jednak przykro patrzeć kiedy wśród kombatantów można znaleźć osoby które nawet nie otarły się o te tragiczne wydarzenia (czy nikt tego nie weryfikuje?) - do tego wieloletnich członków PZPR.. Większość prawdziwych uczestników tamtych tragicznych dni, niestety już odeszła.
florek0 27.06.2016 godz. 23:36
Rownanie macierewicza:
Smolensk + Czerwiec56 = Asysta
jest prawdziwe dla:
Smolensk = Asysta
Czerwiec56 = 0
Polka 27.06.2016 godz. 23:15
prawo za odwagę bronienia słusznych racji
Rychu 27.06.2016 godz. 18:27
Dziś w porannych (9.00) wiadomościach Trójki (już po "dobrej zmianie") powiedziano, że do robotników poznańskich strzelali milicjanci i SB. Wniosek nasuwa się więc prosty.
Ci co mówią (także w RM) o czołgach i strzelającym wojsku, to wrogowie odradzającej się nowej i lepszej Polski.
I na pewno nie Polacy lub ludzie gorszego sortu.
ja 26.06.2016 godz. 20:32
Bardzo słuszna decyzja
radca 26.06.2016 godz. 11:10
@ obserwator 24.06.2016 godz. 16:00
100/100 nic dodać nic ująć

@ Obserwator 24.06.2016 godz. 16:00
Oczywiście można sobie opowiadać, że w Poznaniu napoleoniki serwuje się do kawy, ale po co?
Lepiej napoleoniki konsumować w spokoju, a Napoleoników eliminować z życia społecznego u zarania, zanim urosną i przemienią się w Furierów.

@ Obserwator 25.06.2016 godz. 12:45
1. Obyczaje są inne, a kadrowa selekcja negatywna trawa nadal, stąd casy i tutki się rozwalają, a kropidła przeciwpancerne są zakupywane.
Przede wszystkim nie mamy już Ludowego Wojska Polskiego, ale zawodowe Polskie Siły Zbrojne.
To duża różnica.
Co do rozkazów to nie ma się czego bać, bo przynależność do NATO jednak zobowiązuje do pewnych standardów.
Rozkazu sprzecznego z prawem nie należy wykonywać, należy zażądać go na piśmie.
Takie wożenie śniadanek na peron dla koleżanki ministra, czy patrole jako taksówki to naruszenie prawa i regulaminów. Tak samo jak kłamstwo "polegli za ojczyznę w przypadku w ofiar katastrofy lotniczej".

Jak mówi stara anegdotka "To nie wina Gierka, że kupił chatę za 1 złotówkę, to wina tego specjalisty co ją tak wycenił, bo gdyby on się nie podpisał, to do transakcji by nie doszło".
I tę anegdotę polecam wszystkim, szczególnie mundurowym i radnym. ;-))

2. Też mam takie skojarzenia, że ta trójca hejtu się przepoczwarzyła w następna trójcę.
Zmiany są nie tylko w lokalnym radio, ale sformatowana młodzież, po coś przecież była formatowana, na tych lekcjach religii, więc sporo hejterskich piesków sobie poszczekało i niestety będzie ich jeszcze więcej..
Obserwator 25.06.2016 godz. 12:45
Do @libero. Nie wiem jakie obyczaje panują we współczesnym wojsku. Ja służyłem na pocz.lat 70tych. Był wtedy w regulaminie wojskowym taki punkt, który mówił, że przełożony ZOBOWIĄZANY jest do użycia przymusu fizycznego aby wydany rozkaz żołnierz wykonał. Zorganizowana rezerwa tylko czekała, aby "gieroja" sklepać i przeczołgać. Było kilku odważnych, ale dostali za swoją odwagę i reszcie szybko się odechciało. Istniały też areszty i często były stosowane.
Były też kompanie karne.Np.Orzysz.
Poza tym istnieje coś takiego jak stan wyjątkowy. Wtedy odmowa wykonania durnych i idiotycznych rozkazów przestaje się opłacać. Wysłanie przez Polskę samolotów na wschód i zaproszenie ISIS do Polski, to znakomita okazja, aby taki stan wprowadzić. O ile orły z ISIS dotrzymają słowa i swoje groźby spełnią. A okazje się zbliżają. No i te narastające protesty. Za Woodstok już się wzięli. Czekają nas ciekawe czasy.

ps. Ten SUCHOJ T-50, to pisze jak "lubiany" przez Pana igo. Ucieka z niewygodnych tematów. A o związkach Watykanu z Hitlerem dużo pisał p.Rychu i doprowadzał do szału wszystkich prawdziwych Polaków.
Brawa dla Prez. Jaśkowiaka. Wszystkie "nieprawomyślne" publikatory za tę decyzję chwalą go.
SUCHOJ T-50 25.06.2016 godz. 04:36
Warto się zastanowić czy 60 rocznica Poznańskiego Czerwca od początku nie była planowana jako prowokacja, sprzeciw wobec obecnej władzy.
libero 25.06.2016 godz. 00:32
@SUCHOJ T-50
A kto święcił armaty hitlerowi ?????
Czy Watykan nie przemycał HITLEROWSKICH ZBRODNIARZY SZCZURZYM KORYTARZEM ???????????????????????????
ZAPRZECZYSZ ??????????????
/
libero 25.06.2016 godz. 00:24
Obserwatorze
Kiedy odbywałem Zasadniczą Służbę Wojskową był sobie taki kapitan ( kwiatek ) który '' kochał '' wydawać rozkazy.
On sobie wydawał rozkazy , a my robiliśmy swoje :))
DURNYCH , IDIOTYCZNYCH ROZKAZÓW SIĘ NIE WYKONUJE !!!!!
SUCHOJ T-50 24.06.2016 godz. 18:47
A. Hitler Obserwatorze to lewak był. Niszczył Kościół Katolicki, wolne myślenie, demokrację. Stałby dzisiaj po przeciwnej stronie w stosunku do Jarosława Kaczyńskiego, PiS,u Że o Kościele nie wspomnę. Urósł w siłę dzięki kłamstwu. Podstawowej metodzie wszelkiego lewactwa przy zdobywaniu i utrzymywaniu się przy władzy. Lewak i ignorant. Zniszczył Niemcy i 2/3 Europy.
Program 500+ to akurat bardzo dobra i mądra decyzja PiS,u jest. Oprzeć się o własny naród a nie o fundusze unijne (dzisiaj są jutro nie ma) to świetne posunięcie. Wiele rodzin wychowujących kilkoro dzieci odetchnęło. I oby tak dalej.
Co do wojska to pozbawiać takiej uroczystości wojskowej asysty może tylko osoba która nie potrafi się jako organizator w sprawie odnaleźć. Pan Jaśkowiakowi nie tylko że nie poradził sobie z tematem, ale także dodatkowo namieszał. Po co? Na co? Dla kogo? Pewnie nawet On sam nie wie. Ciekawe kto tutaj zaprosił Wałęsę. Będzie sobie Poznaniem swoją tłustą gębę wycierał. Esbek chrzaniony.
Obserwator 24.06.2016 godz. 16:00
Panie libero. Lekceważenie przeciwnika to wielki krok do przegranej i późniejszego zdziwienia. Wspomniany przez Pana duet (taka współczesna wersja Pata i Pataszona) na razie takiej władzy nie ma, ale są na dobrej drodze. Mają przede wszystkim poparcie brunatnej siły, która pod opieką PiSu i koscioła ROŚNIE w siłę. Mają też spore poparcie ciemnego ludu kupionego za 500 plus i inne bajkowe obietnice. Pamiętajmy że Adolf H. też na początku swej kariery nie miał zbytniego poparcia i był oraz jego oddziały obiektem żartów i lekceważenia. Uważam, że kurdupli specjalnej troski jak i ich oszalałych kumpli przy władzy należy się obawiać i nie lekceważyć.
A wojsko niech obstawia rocznice w których inni polscy żołnierze za Polskę ginęli i do Polaków nie strzelali.
No chyba, że PiS tworząc nową, powojenną historię zacznie nowym pokoleniom wciskać, że to Ruscy ubrani w polskie mundury do robotników polskich strzelali
SUCHOJ T-50 24.06.2016 godz. 12:54
Kto się martwi o "Poznański Czerwiec" poza środowiskiem poznańskim? Ano nikt. Wielu chce przyjechać, ale organizować sprawę będzie Poznań.Nikt nie zamierza ani nam radzić co mamy robić z rocznicą, ani tym bardziej za nas w sprawie rocznicy decydować.
radca 24.06.2016 godz. 07:48
@SUCHOJ T-50
Dali Ci tego gotowca w przekazie dnia, czy sam to wymyśliłeś?
Bzdury, to PIS i kuria uruchomiła na Jaśkowiaka mechanizm hejtu i mowy nienawiści.
To nie Jaśkowiak skłócił, a "Sekta Smoleńska", niekompetencja władzy, ostentacyjne łamanie prawa, gra i manipulacje władzy oraz i buta Metropolity.
PIS bo uruchomił akcję odzyskania prezydentów, wielkich miast i kasy w samorządach, kuria, bo Jaśkowiak nie chce chodzić na ich pasku, grać jak mu Metropolita zagra.
To Warszawa w ub. roku zrobiła sobie jaja z Apelem poległych podczas uroczystości obchodów rocznicy Powstania Wielkopolskiego, (i to nie pierwszy raz, przypominam spóźnienie prezydenta L.Kaczyńskiego i jego powakacyjne , by nie powiedzieć poniżające wystąpienie), .to Macierewicz zrobił sobie prywatny folwark z wojska i wziął udział w bezprawnych działaniach z wymuszeniem Pomnika Wdzięczności.
To Metropolita się zapomina, że ma służyć, a nie rządzić. (casus wind w szkole i katedrze, rozgrywki w Watykanie, uzurpacja, zakłamanie wokół pomników i uroczystości)).
Jak nam plują w twarz, to nie będziemy opowiadać, że deszczyk pada.
A z uzurpatorami to damy sobie radę.
SUCHOJ T-50 24.06.2016 godz. 00:00
Co źle zrobił Jaśkowiak w związku z Rocznicą Poznańskiego Czerwca?
Skłócił Poznaniaków. Do tego także środowisko kombatanckie. Tym samym zepsuł tę tak ważną dla Poznania uroczystość. Połowa Polski już się z tego śmieje. Mamy prezydenta buca.

Jak On to zrobił?
Odpowiednio wcześnie wypuścił w świat informację że On jako Prezydent Poznania akceptuje nieporozumienia z Warszawą w kwestii obchodów. Tym samym uruchomił wszystkich tych w sprawie asysty, którym obecna władza "nie pasi". Mogą nawet nie wiedzieć co to "Poznański Czerwiec" ale powinni się wypowiadać na temat ponieważ nie lubią Kaczyńskiego. Głupkowato przyjął, że w sprawie obchodów Poznańskiego Czerwca będzie przeciwko "Warszawie" stosował nacisk. Medialny, służbowy, polityczny... Ważne by Jego i Jego formacji politycznej, było "na wierzchu". Posłużył się przy tym samymi kombatantami. Nawet nie wiem jak coś takiego nazwać. Pan Prezydent, który zamiast starać się zapewnić uroczystości godną oprawę, wykorzystuje rzecz do konfliktowania ludzi. Namawia przy tym nawet dowódcę Poznańskiego Garnizonu do wypowiedzenia lojalności Macierewiczowi! No kompletny i....a! Postawił wojskowego "pod ścianą" wiedząc że gościa obowiązuje regulamin. I co ktoś taki ma teraz Jaśkowiakowi odpowiedzieć?

Po co On to zrobił?
No.. właściwie nie wiadomo! Chciał coś tu ugrać politycznie dla swojej ukochanej Platformy Obywatelskie, która i tak się za chwilę rozleci? Ugrać politycznie kosztem tych, którym ta rocznica naprawdę jest droga?
No.. nie rozumiem! Czyżby Panu Jaśkowiakowi był aż tak nieprzytomny, by poświęcić jedną z najważniejszych poznańskich rocznic tylko po to, by publicznie po raz kolejny mieć okazję wyeksponować swoje głupkowate poglądy polityczne?
libero 23.06.2016 godz. 16:27
@ Obserwator
Ty naprawdę w to wierzysz ,że Antek z Jarkiem mają taką władzę i poparcie , żeby wystawiać swoich '' żołnierzy ''
przeciw zwykłym obywatelom ??? No chyba ,że będą to '' żołnierze '' w moherowych berecikach od Rydz-yka
z takimi asami jak igo i hetman :)
A co do obecności wojska na tych uroczystościach to masz rację Obserwatorze .
Po co taka kontrowersyjna pokazówka ??
Czy w Poznaniu nie ma innych orkiestr reprezentacyjnych ??
Obserwator 23.06.2016 godz. 15:31
Zaproszenie żołnierzy Panie left i inni wielbiciele mundurów na tę uroczystość byłoby pluciem w twarz tym co czerwiec 56 przeżyli i pamiętają. Byłoby pluciem na pamięć o zabitych. Wojsko od wieków strzelało do protestujących.
Strzelali bardzo często (częściej niż "komuchy") żołnierze ukochanej przez PiS i kościół II Rzeczypospolitej, strzelali żołnierze tzw. komuny i ci współcześni chłopcy malowani w kanciatych czapkach także będą strzelać, jeśli dostaną taki rozkaz. Taka jest żołnierska dola.
Skończy się zjazd NATO i Dni Młodzieży, to PiS wsadzi kilkunastu posłów z opozycji (powody się znajdą) lub pozbawi ich immunitetów (ma taką przewagę, że problemu nie będzie). Zmiana konstytucji przy odpowiedniej przewadze PiS w sejmie będzie tylko kwestią czasu.
A wtedy naczelnik państwa rozpocznie właściwe rządy. Skończą się marsze KODU, marsze i protesty innych grup czy też
marsze "zboczeńców".. A jeśli ciemny lud zacznie się buntować i pyszczyć, to pan Antoni uzbroiwszy oddziały obywatelskiej samoobrony (będą to najpewniej orły z ONR, Młodz.Wszech. i innych grup faszyzujących) nie zawaha się z zamordystycznej opcji skorzystać. Wojsko też odpowiednie rozkazy wykona. Poczekajmy.
leftt 23.06.2016 godz. 11:16
Problemem nie jest to, czy Jaśkowiak podjął decyzję dobrą czy złą w sprawie asysty. Problemem jest to, że w ogóle musiał ją podejmować. Miał do wyboru dwa złe wyjścia, wybrał moim zdaniem to mniej złe.
A ofiary Czerwca zasługują na asystę wojskową bezwarunkowo. To znaczy - bez żadnych dodatkowych warunków. Słyszy Antek?
SUCHOJ T-50 22.06.2016 godz. 23:20
"g...o" wiesz o Poznańskim Czerwcu!
radca 22.06.2016 godz. 22:53
Tej SUCHOJ jak takiś mocny w gębie gieroj, to zapraszam pod Tablicę Czerwca 1956 r przy W-3 o godz. 14.10, zrobimy ZMIANĘ, dla Ciebie nawet "dobrą zmianę".
SUCHOJ T-50 22.06.2016 godz. 21:35
Widzę Was teraz znacznie lepiej "robaczki" niech no który tu jeszcze co napisze!
SUCHOJ T-50 22.06.2016 godz. 21:33
Su-24 to już trochę stary sprzęt. Przesiadłem się na T-50. Rewelacja! Co za maszyna!
SUCHOJ T-50 22.06.2016 godz. 21:29
Podsumowując Waszą dyskusję, Poznań to miasto powstańców co rusz z kimś walczących o wolność i demokrację, którą najczęściej ktoś z Warszawy notorycznie poznaniakom odbiera.
Obecna walka, to walka z PiS,em, partią nieustępliwego prezesa Jarosława, starającego się narzucić podstępnie wielkopolskiej stolicy Smoleński Apel.
Na szczęście dla miasta obecny prezydent Poznania to zdecydowany przeciwnik zaborców z Warszawy i okolic, odważnie i zdecydowanie, nie bacząc przy tym na własny "image" odpiera ataki PiS,owskiej falangi, dowodzonej przez znienawidzonego w Poznaniu Antoniego.
Walka jest ostra, Pan Prezydent Poznania dzielnie do wszystkich, pełne przemyśleń listy śle.
Może pomoże. Jakby nie było dowód rzeczowy.
Wojenna retoryka się wzmaga, 60 rocznica Czerwca 1956 roku, obchodzona będzie w atmosferze bitwy. Oby zwycięskiej dla Poznania. Viva la democractia wypowie pan Prezydent Jaśkowiak w kulminacyjnym momencie obchodów pod pomnikiem " Poznańskiego Czerwca" ,
Presidente de larga vida - odpowiedzą Panu Prezydentowi jego liczni fani zgromadzeni na placu Wieszcza.
kris52 22.06.2016 godz. 20:42
Popieram decyzje Pana Prezydenta. I marzę jeszcze o tym żeby ten tzw. "prezydent" z Warszawy nie przyjeżdżał do Poznania w tym dniu. Jest najmniej oczekiwanym gościem. Wszak to kukiełeczka tylko.
Szufla 22.06.2016 godz. 19:29
Brawo Panie Prezydencie ! Ps. Do SU-24 masz taką ksywę , to z niej skorzystaj i odleć w Pisdu !
spadaj 22.06.2016 godz. 18:02
@proszę,
następna zmiana
Bartek 22.06.2016 godz. 17:34
Słuszna decyzja...tak trzymać
Gall Anonim 22.06.2016 godz. 16:39
Poznan gora. i brawo za trafna decyzje panaPrezydenta
libero 22.06.2016 godz. 16:29
BRAWO PANIE PREZYDENCIE !!!!!

Macierewicz może wydawać swoje durne '' rozkazy '' co najwyżej Fionie i to pod nieobecność swojego zwierzchnika Jarosława Ka.

ps.
Fiona to kotka Jarosława KA.
proszę 22.06.2016 godz. 15:47
@Przemysław
Wzywasz do buntu garnizon poznański "dumny Wielkopolaninie". Tylko debilem można cię nazwać!
Przemysław 22.06.2016 godz. 15:20
@proszę
Jestem dumnym Wielkopolaninem solą tej ziemi i tak jak wielu innych autorów komentarzy których bulwersują idiotyczne decyzje władzy (jaka by ona nie była) nie mam ochoty wdawać się w dyskusje z osobami którym jad kapie z ust. Brawo Prezydent Poznania !!!
Su-24 22.06.2016 godz. 14:57
Jeszcze Was paluszki nie rozbolały od wciskania w neta tych bzdetów o Panu Prezydencie Jaśkowiaku?! Przecież to katastrofa jest. To co piszecie. Kompletny obciach. Tak dla samego Pana Prezydenta jak i wszystkich zainteresowanych uroczystością pod Pomnikiem. Żeby chociaż trochę do śmiechu w tym było, ale to też nie.
proszę 22.06.2016 godz. 14:44
@Ireland @POZNANIAK ZE SZWECJI @Przemysław
Po stylu i braku merytorycznej wiedzy można przypuszczać ,że wyszło to z pod ręki tego samego debila .
Ireland 22.06.2016 godz. 14:01
Su-24 i Klon, nie jestescie Poznaniakami, tylko przyblędami przybyłymi do Poznania z okolic Otwocka za warszawki. Nawet nie jestescie godni aby w stylu szlacheckim dostać w pysk od poznanika z otwrtej ręki
POZNANIAK ZE SZWECJI 22.06.2016 godz. 13:50
DROGI PANIE PREZYDENCIE JASKOWIAK- JAKO WNUK POWSTANCA WIELKOPOLSKIEGO I EMIGRANT ZE SZWECJI, DZIEKUJE PANU ZA ZACHOWANIE HONORU, ODWAGI, I LOKALNEGO PATRIOTYZMU PRZECIWKO SITWIE Z WARSZAWKI. PRZYPOMINAM ZE JUZ RAZ WRSZAWKA POZOSTAWILA NAS SAMYCH PODCZAS POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO, KTORE OMALO NIE SKONCZYLO SIE BRAKIEM CHECI PRZYLACZENIA Z POWROTEM DO MACIERZY CZYLI DO POLSKI. DZIEKUJE PONIZEJ INERNATOM ZA POPARCIE DLA PANA PREZYDENTA JASKOWIAKA
Przemysław 22.06.2016 godz. 13:38
Brawo Prezydent Poznania !!! Jeszcze dowództwo Garnizonu Poznańskiego powinno się postawić temu bucowi ze stolycy
Sivy 22.06.2016 godz. 13:29
Brawo panie prezydencie !!
proszę 22.06.2016 godz. 12:35
Poparcie warszawki - totalna degrengolada !
Szydło im w dude 22.06.2016 godz. 12:01
Tego brakowało żeby rocznica 56 była zdudolona i zaPISdziała
Judyta 22.06.2016 godz. 11:56
Wyrazy uznania dla Prezydenta Poznania od warszawianki :-) Próby pana Macierewicza, żeby zawłaszczyć ideologicznie tę rocznicę, są poniżej wszelkiej krytyki. Wszystkim zmarłym należy się szacunek i pamięć, ale na równych zasadach. Nie przypominam sobie, żeby na smoleńskich rocznicach odczytywano imiona ofiar poznańskiego czerwca.
kaszuba 22.06.2016 godz. 11:46
A teraz poznańskie dupki , będące na usługach szwabów wzorem RAŚ załóżcie Ruch Autonomii Wielkopolski .
Kiedyś o poznaniakach mówiło się z szacunkiem teraz z politowaniem.
mela zes dymbca 22.06.2016 godz. 10:22
Jaśkowiok ... fest szczun zes Ciebie. Udołeś sie poznaniokom, że łejery. Tero jak byde na smyntorzu, to powiym mojymu dziadzi żeby przestoł sie już wef tym grobie przewrocać bo już ni ma taki potrzeby. Wszyskie luntrusy poszły se wun.
Robert 22.06.2016 godz. 10:21
Brawo. Jeszczę i te rocznicę by chcieli dla siebie zawłaszczyć. Brawo POZNAŃ.
pyra 22.06.2016 godz. 09:59
BRAWO ! Prezydent JASKOWIAK!
Adam 22.06.2016 godz. 09:36
Brawo Panie Prezydencie !!! Opór wobec władzy ludowej w 1956 i dzisiejszej sekty PiS - bezcenne !!! Tak trzymaj w Poznaniu !!!
KJ 22.06.2016 godz. 09:06
Brawo dla p. Jaśkowiaka za odważną decyzję.
Su-24 22.06.2016 godz. 07:54
Ale wydaje mi się, że Panu Prezydentowi Jaśkowiakowi znacznie bardziej pasuje retoryka tutaj "oddolnie" piszących niż argumenty najbardziej sprawą zainteresowanych.
Su-24 22.06.2016 godz. 07:47
Wypadało by jedna aby Pan Prezydent Jaśkowiak uwzględniał w swoich decyzjach dotyczących obchodów Poznańskiego Czerwca nie tylko te "oddolne" opinie wyrażane między innymi na stronie Radia Merkury (przeszło 100 przy tym już artykule) , ale także te wyrażanych przez samych kombatantów, którzy jednak oczekują asysty wojskowej podczas uroczystości.
Paweł 22.06.2016 godz. 06:30
Brawo - zdecydowane NIE dla głupoty przedebili z PiSu
Paweł 22.06.2016 godz. 06:30
Brawo - zdecydowane NIE dla głupoty przedebili z PiSu
Witold 22.06.2016 godz. 00:11
Brawo Panie Prezydencie!!!
Mielibyśmy honorować człowieka, który przez swoją głupotę 6 lat temu zabił prawie 100 osób????
Katastrofa w Smoleńsku była. Trudno. Stało się! Czas o tym zapomnieć a nie powtarzać, że polegli.
Nie dla sekty smoleńskiej!!!!
leone 21.06.2016 godz. 23:30
Brawo Panie Prezydencie,nalezy sie przeciwstawiac blazenadzie wesolego Antka.
Su-24 21.06.2016 godz. 23:26
Pan Prezydent Jaśkowiak rezygnując z udziału asysty wojskowej w uroczystościach, powołuje się na oddolne opinie mieszkańców Poznania niezadowolonych z działań Ministra Macierewicza w sprawie. Już bardziej oddolne od tych jakie tutaj, na stronie RM. Merkury "padają" , być chyba nie mogą.
Marek 21.06.2016 godz. 23:10
Brawo Panie Prezydencie !!!
Rafał 21.06.2016 godz. 22:53
Su-24


40 zł boś tania dziwka
dodo 21.06.2016 godz. 22:43
Prezydencie Jaśkowiak!
Wielki szacunek za rozsądek i odwagę przeciwstawienia się oszołomowi smoleńskiemu czyli A.M.
Brawo !
Macki rządu od Poznania wara!
KiKi antyPis 21.06.2016 godz. 22:36
Super decyzja Prezydenta Jaśkowiaka. W pełni popieram
kilofek 21.06.2016 godz. 21:11
Już raz PIS spierdolił obchody Powstań Śląskich, Teraz chce spieprzyć obchody w Poznaniu. Maciarewicz to debil. Jak można krótko przed Światowymi Spotkaniami Młodzieży w Krakowie ogłosić ofensywę wojska polskiego przeciwko państwu Islamskiemu i narazić tyle młodzieży i samego Papieża?.
Su-24 21.06.2016 godz. 20:43
Setny wpis! Czegoś takiego w tym "radiu" jeszcze nie było. Chyba za chwilę polecę.
Su-24 21.06.2016 godz. 20:40
Co jest? Skończyła Wam się amunicja?!
Su-24 21.06.2016 godz. 20:22
Za zbyt złożony temat dla niektórych.
Su-24 21.06.2016 godz. 20:15
Sorry! Nie ma z kim gadać. Oni ciągle w jeden deseń.
Rychu 21.06.2016 godz. 20:13
Su 24... Czy Ty już jesteś idiotą, czy pisząc te brednie trenujesz i przygotowujesz do tej swojej życiowej roli???
Weź też durniu jakąś książkę do łap, bo piszesz tak jak przyuczony do pisania analfabeta.
Su-24 21.06.2016 godz. 20:07
A za co brawa dla Prezydenta Poznania Pana Jaśkowiaka "irka"? I dlaczego akurat 40 zł "tato"?
tato 21.06.2016 godz. 19:40
Su 24 - około 40 zł zarobiłeś na komentarzach
irka 21.06.2016 godz. 19:09
Brawo dla prezydenta Poznania . Nie wolno poddawać się szaleńcom !!!
Su-24 21.06.2016 godz. 18:17
Pasujecie do siebie!
Su-24 21.06.2016 godz. 18:16
Obrońca Pana Prezydenta Jaśkowiaka się znalazł!
Rafał 21.06.2016 godz. 18:10
@su-24

Kaczyński zdechł w kwietniu. Sprawdz jaki mamy teeaz miesiąc. Nie ma żadnego logicznego powodu aby obchodzić rocznice zgonu tego parszywego małego worka gówna w czerwcu w Poznaniu. Sekto smoleńska wypiardalajcie z Poznania.
Su-24 21.06.2016 godz. 18:08
Przyjedzie telewizja, przyjadą dziennikarze i pokażą poznaniacy na co ich stać.
Joanna 21.06.2016 godz. 18:03
Panie Rafale. Jestem rodowitą warszawianką i w pełni popieram decyzję prezydenta Poznania. Zapewniam Pana, że większość warszawiaków i mieszkańców Warszawy będzie z Wami myślami w czasie tych uroczystości. Smutno mi, że pisze Pan - won do Warszawy. Chyba raczej won pisowska zarazo!
Kłaniam się nisko pamięci ofiar Poznańskiego Czerwca.
radca 21.06.2016 godz. 18:02
@ Su-24
Zamknij mordę, to Ty i tobie podobni pchają, rozniecają konflikt.
Robisz to dla kasy, dla stołka partyjnego, by dostać się na listę?
Pamiętaj jednak "kto sieje wiatr zbiera burzę", internet nie zapomina a w nim nie jesteś anonimowy.
Jeśli spróbujesz zakłócić uroczystości, jakimiś niestosownymi faszystowskimi, nacjonalistycznymi okrzykami, flagami, transparentami, jeśli przyjdzie Ci do głowy buczenie, to poznasz co to gniew robotników.
Su-24 21.06.2016 godz. 18:01
Przyjedzie Prezydent Duda, Prezydent Węgier i im na powitanie odegra się hymny państwowe na .... grzebieniach.
Rafał 21.06.2016 godz. 17:49
A sekta smoleńska już grozi że przyjdzie pluć na historie naszego Poznania. Man nadzieję że policja was po mordach butami potraktuje. Won do Warszawy bo Pozniakami nie jesteście
Su-24 21.06.2016 godz. 17:46
Zamiast przygotowań do święta mamy jakąś koperkową dyskusję o ceremoniał, rozdzielenie uroczystości, pretensje i żale. Nie doszłoby do tego gdy Pan Prezydent był co nieco odważniejszy i przyznał się mieszkańców Poznania, kombatantów Czerwca a nie do PO. Ale jak widać co mu tam Święto Poznańskiego Czerwca.
Rafał 21.06.2016 godz. 17:37
Jaśkowiak nie dał się ograć. Większość Poznaniaków jest za nim. Prawdziwy Poznaniak szanuje historię swojego miasta. Wspominając Kaczyńskiego to by było obrzucaniem gównem bohaterow z 1956r.
jj 21.06.2016 godz. 17:35
Bardzo dobra decyzja. Brawo panie Prezydencie
Rafał 21.06.2016 godz. 17:33
Jak będzie rocznica śmierci tej parszywej małej pyrki to wtedy można go wspomnieć. Jarek ma nawet te swoje miesiączki. Staje na drabince lub krzesełku, macha swoimi malutkimi łapkami i jego parszywy, świński ryj coś tam o Pierwszym Trupie Najświętszym IV RP gada. Nikt mu tego nie zabrania. Ale nich nie wciska nam tego kitu do naszych spraw. Kaczyńskiz Poznaniem nie ma absolutnie nic wspólnego i my tego marnego kartofla pamiętać nie chcemy.
Su-24 21.06.2016 godz. 17:31
Wszystko spieprzył. Odważny, światły, Pan Prezydent. Dał się ograć jak dziecko.
Su-24 21.06.2016 godz. 17:29
Jakby nie wiedział kto to jest Macierewicz i czego się można po nim spodziewać. Jakby nie kumał o co się w Polsce toczy w tej chwili gra, i jak w tej grze można chcieć rozgrywać samych poznaniaków.
Su-24 21.06.2016 godz. 17:21
Mówią prościej Pan Prezydent Jaśkowiak wystawił poznaniaków i obchody 60 rocznicy Poznańskiego Czerwca na konflikt pomiędzy Polskim Rządem a lewackim oszołomstwem które jest w stanie zrobić wszystko, poświęcić wszystko by choćby w części odzyskać władzę. Zamiast sprawy bronić przed zatruciem Pan Jaśkowiak "zawalczył" o ceremoniał z Macierewiczem. W efekcie odbił się od Macierewicza jak pingpong ośmieszając siebie i Poznań.
Macgyver 21.06.2016 godz. 17:21
Od dziś jeśli spadnie jakiś samolot i na pokładzie bedzie 300 pasażerów "ŻĄDAMY OD MINISTRA MACIEREWICZA ODCZYTANIA LISTY TYCH KTÓRZY ZGINĘLI W KATASTROFIE SAMOLOTU KTÓRY SPADNIE JAKO LISTĘ POLEGŁYCH NA POLU CHWAŁY" im też należy się A CO !
Su-24 21.06.2016 godz. 16:16
W chwili zagrożenia każda kwoka broni swoich kurcząt. Każda suka swoich szczeniąt. A co robi Pan Prezydent Jaśkowiak w sytuacji gdy trzeba bronić Miasta przed konfliktem? Chowa głowę w piasek.
Niech się pokłócą o tę rocznicę, wręcz pozabijają! Co mnie to wszytko obchodzi.
znad 21.06.2016 godz. 16:15
Bardzo dobry ruch Prezydenta - nie dajmy się zwariować i na każdym kroku przywoływać Smoleńsk. Jeszcze trochę i każdy dzień będziemy musieli rozpoczynań Smoleńskiem. Jeszcze raz brawo - wara oszołom od Poznania.
JJ 21.06.2016 godz. 15:40
Brawo ja :)
JUSTYNA 21.06.2016 godz. 15:33
Brawo Ty!!!
Iverson75 21.06.2016 godz. 15:24
@SU24
Ty jesteś raki głupi od urodzenia?czy kaczor do spółki ze swoją bandą oszołomów do końca wyprał ci ostatnią komórkę mózgową???
Su-24 21.06.2016 godz. 15:14
Pan Prezydent Jaśkowiak to pionek! Robi co mu każą. Każą obrazić arcybiskupa jakiego to zaraz obraża, każą iść na pochód gejów to leci w podskokach, każą wskoczyć do przerębla to wskakuje. Z obchodami Czerwca 56 nie inaczej. Kazali sprawę zepsuć to psuje.
magnez 21.06.2016 godz. 15:11
Panie Jaśkowiak - wreszcie ktoś u sterów z jajami
tirec 21.06.2016 godz. 15:07
Warszawka łapy precz od Poznania
krab 21.06.2016 godz. 15:04
@libero
Daj przykład zacznij sianokosy od Placu Kolegiackiego.
libero 21.06.2016 godz. 14:52
@kinol
W której plebani mieści się Wasze biuro ??
Zamiast zasiadać w biurze , to zabierzcie się za jakąś pożyteczną pracę . Jest tyle trawy do skoszenia :))
skarga 21.06.2016 godz. 14:49
@radca
Na temat religii nie będę wdawał się w polemikę z takim pajacem ! Gwoli wyjaśnienia - jestem agnostykiem , o ile wiesz co to znaczy. Na tym kończę bo staje się to coraz bardziej żenujące .
kinol 21.06.2016 godz. 14:34
Zdecydowany sprzeciw przeciwko Jaśkowiakowi. W biurze zasiada oprócz mnie 7 osób. Wszyscy przeciw pseudo-prezydentowi naszego,kochanego miasta. Odsyskamy je. A jak się dowiemy, że Jaśkowiak ukradł choćby złotówkę nie darujemy. TAK dla asysty.
MAŁY 21.06.2016 godz. 14:15
BRAWO, BRAWO , BRAWO Z GORZOWA. NARESZCIE KTOŚ SIĘ ODWAŻYŁ...
Seś@ 21.06.2016 godz. 14:12
Brawo p. Prezydencie !!
krakowianka 21.06.2016 godz. 14:03
Brawo Panie Prezydencie, równać ofiary czerwca 1956 z ofiarami, wypadku lotniczego to absurd
józek 21.06.2016 godz. 13:55
brawo ! brawo ! brawo ! WOLNA POLSKA !
radca 21.06.2016 godz. 13:53
@skarga 12:53
Wiesz muszę Cię jednak przeprosić, w imieniu własnym i kolegów, że nie zablokowaliśmy skutecznie wejścia religii do szkół. To był błąd, niewybaczalny błąd.
No i zostałeś ofiarą tego błędu, tego procesu, żywym dowodem, że wprowadzenie religii i duchownych do szkół było błędem, bo doprowadziło do obniżenia poziomu kształcenia, (nauczania, wychowania), formatowania uczniów i wzrostu nieuzasadnionej agresji ludzi młodych.
Jak olbrzymia była to destrukcja świadczą Twoje wpisy i fakt , że nie jesteś świadomy, nie potrafisz dostrzec swojego zeszmacenia, albo jesteś tak cyniczny, że zrobiłeś sobie z tego sposób na awans, na zarobek.

@ "do radcy" 'UWAGA" i innej tego typu gimbazy.
Żaden robotnik nie zepsuje, nie zakłóci tej uroczystości, tak jak żaden przyzwoity człowiek, ale jeśli wy spróbujecie to zrobić to poczujecie co to gniew robotnika. Żadne ORMO, ZOMO czy jak się tam teraz nazywają te odziały policji, Wam tego nie zdejmie, was nie ochroni. Poczujecie siłę ROBOLA tak sponiewieranego wtedy i poniewieranego dzisiaj.
-----
Jeśli nie napiszesz jakich transparentów i w jaki sposób i kiedy Prezydent Miasta Poznania J.Jaśkowiak Poznania zabronił to uznam to za kłamstwo mające na celu wywołanie burd.
A jeśli nawet Prezydent wydał taki zakaz, co wydaje mi się nieprawdopodobne, to jest droga prawna do jego uchylenia.
bubu 21.06.2016 godz. 13:36
NIE dla Jaśkowiaka !
tsu 21.06.2016 godz. 12:54
Wielkie brawa dla prezydenta Jaśkowiaka! W Poznaniu pislam nie przejdzie! NIE dla oszołomstwa i pisowskiej neobolszewii!
skarga 21.06.2016 godz. 12:53
@radca
Jeżeli te chamskie bzdety , które wypisujesz nazywasz merytoryczną dysputą to gratuluję dobrego samopoczucia . A w latach , które wymieniłeś nie było mnie jeszcze na świecie , więc w przeciwieństwie do ciebie nie miałem okazji się zeszmacić.
tato 21.06.2016 godz. 12:23
Kupa PIS-owskich frazesów - "tam, gdzie stało zomo", "oderwany od koryta" :D Sorosa brakuje!
UWAGA 21.06.2016 godz. 12:19
" r a d c a " to skrót! " rosyjski agent dający cynizm agenta" Jesteś rozpracowany jak ENIGMA, he,he.
do radcy 21.06.2016 godz. 12:15
Garnitur? Ty masz mundur zomowca ! Twoje wpisy są dowodem oderwania od koryta. Masz spaczone widzenie świata. POpieranie Jaśkowiaka zadymiacza stawia Cie tam, gdzie stało zomo. Nazywając kogoś "Sektą Smoleńską" jesteś tym, co zamiast sowieckiego kacapa w budzie nazywaną wieżą lotniczą nacisnąłbyś z radością przycisk. Musisz jednak wiedzieć, że MY na uroczystościach Powstania Czerwiec'56 będziemy. Będziemy mieli transparenty, których zakazał Jaśkowiak, będziemy mieli Flagi Narodowe. I zaśpiewamy głośno hymn i to cały! Ty pewnie nawet nie znasz Hymnu Polskiego w całości, ale międzynarodówkę pewnie tak. Prasuj ten zomowski mundur i szykuj się nas bić pałką! Nie boimy się takich jak ty.
radca 21.06.2016 godz. 12:05
@ skarga 11:21
jak zwykle inwektywy i pomówienia, prymitywny prawacki hejt.
A coś merytorycznie potrafisz?
W takim razie jak musisz pisać, a nie potrafisz nic sensownego, to proponuję spróbuj opisać gdzie byłeś, co robiłeś w tych latach co są uwidocznione na tym pomniku 1956, 1968, 1970, 1976, 1980, 1981 .
nek 21.06.2016 godz. 11:59
Wielkie brawa dla pana Prezydenta Poznania.Jak demokracja to demokracja a nie dydtatura
radca 21.06.2016 godz. 11:48
@Piotr 05:50
Dlaczego tak pokrętnie, tak kłamliwie? Czyżby z braku wiedzy o Wydarzeniach Czerwca 1956r.?
Właśnie intelektualna refleksja winna doprowadzić i doprowadziła prezydenta Miasta do odrzucenie politycznych gierek i obrzydliwego szantażu.
@SU 24. (7:50)
to kłamstwo cyt. "Asysta wojskowa podnosi rangę każdej uroczystości. ....."
Zależy jakiego wojska, w jakich okolicznościach, z jakim przesłaniem, jakiej uroczystości.?
Tu nie chodzi o widowisko, ale pamięć, trwanie w prawdzie, hołd poległym robotnikom,
i o szacunek dla ludzi pracy, o wzajemny szacunek.
A za kogo uważasz się T,, że chcesz swoje narzucać innym i to jeszcze za pomocą manipulacji?
@ja 8:38
Wiesz dlaczego demokratyczne wybory są tajne,?
To uszanuj to.
To wspomniana przez Ciebie symetria, o tyle jest wadliwa, że nie bierze pod uwagę istoty sporu, istoty wolności , istoty człowieczeństwa.
Nie mieszaj czerwca 1956 r z "paradą gejów", czy "Poparciem dla rodziny i nienarodzonych".
Nie porównuj prezydenta, miasta z prezydentem kraju, bo mają zupełnie inne role do spełnienia, inne upoważnienia, i umocowania, inne obowiązki.
Na tych uroczystościach będą oboje i z dużym prawdopodobieństwem złożą wiązanki kwiatów, za które zawsze płaci podatnik (zastanów się czy nie wystarczyła by jedna, a resztę niech by złożyli sami podatnicy).
@krab 9:21
oczywiście, że nie nie odwaga, ale i nie głupota.
Po prostu to wypełnienie obowiązków służbowych, przyzwoite zachowanie, szacunek dla ofiar i mieszkańców oraz stanie w prawdzie.
Każdy prezydent miasta (czy to z PIS czy SLD), każdego miasta winien tak się zachować w takiej sytuacji szantażu,poniżenia, zakłamania, cynicznej gry politycznej.
Gdyby L.Kaczyński nie przedkładał prywaty (wizyta u mamusi) nad swe obowiązki (godzina wylotu) to z dużym prawdopodobieństwem przy całym tym bałaganie, do wypadku by nie doszło (inna była pogoda).
Gdyby generalicja, szefostwo BBN wypełniało swoje obowiązki należycie, to dostrzegła by zagrożenie dla państwa i nie dopuściła do startu samolotu z takim składem pasażerów, przy takiej organizacji lotu.
Gość 21.06.2016 godz. 11:42
Bardzo słuszna decyzja brawo Poznań !
Snajper 21.06.2016 godz. 11:21
Decyzja raczej słuszna, choć można dyskutować. Jednak bieganie z tym do Lisa - strasznie słabe...
skarga 21.06.2016 godz. 11:19
No nareszcie się doczekałem odezwał "radca". Jak zwykle masa napuszonych lewackich bzdur. I nie należy mylić garnituru z mundurem ZOMO !!
radca 21.06.2016 godz. 11:05
@ DO PANA red. KLUCZKI
Nie dmuchaj Pan tego balona złych emocji, bo pęknie, a upadek będzie bolesny, tak jak bolesny jest podział, który powoduje "Sekta Smoleńska" i cyniczni, gracze polityczni nią sterujący, za nią się chowający.
Nie jest Pan wiarygodny, bo nie reagował Pan kiedy wpisy były obraźliwe dla spokojnych mieszkańców Poznania i okolic, którzy asysty wojska chcieli, ale nie chcieli zakłamania, zawłaszczenia , serwowanego przez "Sektę Smoleńską" i cynicznie grających sił zewnętrznych obcych. Nie chcieli poddać się, niedopuszczalnemu prawnie szantażowi min Macierewicza.
Jako dowód zamieszczam mój post na portalu publicznego radia Merkury :
radca
Panie Prezydencie Mojego Miasta
Należy zrezygnować z oprawy wojskowej tej uroczystości.
Przykre, ale to wojsko nie gwarantuje należytego szacunku dla ofiar i uczestników protestu Czerwca 1956r.
Nie będzie Macierewicz pluł nam w twarz.
Apel poległych ma być wyłącznie, a nie tylko "przede wszystkim" poświęcony ofiarom Poznańskiego Czerwca 1956r.
Należy natychmiast cofnąć zaproszenie dla szefa MON i zrezygnować z wielkiej celebry religijnej, i oprawy wojskowej właśnie z szacunku dla ofiar, dla ich rodzin, dla potomnych.
Musimy tworzyć obywatelskie wzorce dla młodzieży.
Rezygnujemy z wojska i wielkiej celebry religijnej, goście zaproszeni bez zmian, (oczywiście bez szefa MON) .
Nie chcemy tu szantażystów, macherów, osób co nam będą coś narzucali.
Będą Prezydenci Węgier i Polski, będą koledzy robotnicy poznańskich zakładów i będzie apel poległych z werblami. Pokażemy nową obywatelską jakość.
Pokażmy wspólną poznańska, wielkopolską, obywatelską siłę (msze w parafiach, bicie dzwonów we wszystkich kościołach po wyciu syren i minucie ciszy.) Miasto w polskich flagach , udekorowane odświętnie i wyłączone z ruchu samochodowego Centrum, Staż Miejska na galowo w komplecie. Apel poległych na Placu Mickiewicza, samoloty członków Aeroklubu nad placem i pomnikiem. Mieszkańcy na galowo, przemarsz dzieci z nauczycielem spod tablicy Romka Strzałkowskiego na Plac Mickiewicza.
W miejskich letnich kinach i przed Zamkiem pokaz filmów dokumentujących ten czas, ten protest.
Obiad Prezydencki na Zamku dla kombatantów i ich rodzin i członków rodzin ofiar Czerwca 1956r.
To nasza rocznica, to nasza historia i nie pozwólmy jej zawłaszczać, jej podeptać jakimś obcym siłom.
Skromnie, ale godnie i z pełnym szacunkiem dla kombatantów, dla ofiar, dla ludzi.
JAK MY SAMI NIE BĘDZIEMY SIĘ SZANOWALI, TO NIKT NAS NIE BĘDZIE SZANOWAŁ !!!
---
Kończę idę oddać garnitur do odprasowania.
13.06.2016 godz. 18:18
=====
P.S.
1 polecam szczególnej uwadze to zdanie :
JAK MY SAMI NIE BĘDZIEMY SIĘ SZANOWALI, TO NIKT NAS NIE BĘDZIE SZANOWAŁ !!!
2. Garnitur mam już odprasowany.
DO PANA red. KLUCZKI 21.06.2016 godz. 10:46
Zamieścił Pan informację o decyzji Jaśkowiaka na łamach Radia Merkury. Spowodował Pan tym ogromny podział i wzburzył Pan celowo jednych i drugich. Przeciwników i zwolenników. Zrobił to Pan tuż przed uroczystościami obchodów krwawego czerwca. POniżej czytamy jadowite teksty obrazające tych, którzy tej asysty chcieli. Czy to Pana satysfakcjonuje? jest Pan dumny ze swojej pracy, która skłóciła słuchaczy radia, Poznaniaków? Usówa Pan wpisy, które są niepochlebne dla Jaśkowiaka, a pozostawia te obrażające Pana Prezydenta RP Andrzeja Dudę i innych. Mam nadzieję, że Prezes Rdesiński odniesie się do wykonanej przez Pana pracy. jest stronnicza, a powinna być obiektywna. Radio Merkury jest radiem publicznym wspieranym przez abonament. To nie tokfm. Stracił Pan na jakości i zaufanie wielu słuchaczy.
tato 21.06.2016 godz. 10:39
Do Su 24
Zajmij się lepiej waszym Prezydentem.
Kasia 21.06.2016 godz. 10:26
Brawo Panie Prezydencie Jaśkiewicz.
Lucjan 21.06.2016 godz. 10:26
Brawo Panie Prezydencie mieszkańcy Poznania Pana popierają
awa 21.06.2016 godz. 10:15
@rafał
Jakim to trzeba być niedouczonym obszczymurem , żeby wypisywać takie bzdury .
MANO 21.06.2016 godz. 10:06
Jestem dumny z pana Jaśkowiaka ,nie można stale zakłamywać faktów budować nową haniebną historię . Lepiej ,że będzie pan kojarzony z ruchem społecznym KOD ,a niżeli z fałszującym rzeczywistość PiS-em,który niebawem odejdzie ,a hańba po nich zostanie na wiele lat...
rafał 21.06.2016 godz. 10:04
Brawo. To jest piznanska tragedia. Nie obrażać nas bo nie damy se pluć na naszych bohaterów i naszą historie! Lech Kaczyński to mały kurdupel i z Poznaniem nic go nie łączy a jyż napewno nic nie łaczy tego małego tchórza z bohaterami 1956.
Ewa 21.06.2016 godz. 09:58
Dzięki za odważną decyzję Panie Prezydencie." Wolne Miasto Poznań" to nie tylko hasło ,to zobowiązanie.
Pewnie będą opluwać Pana na tym i innych forach, ale niech się Pan nie przejmuje tymi plujami .
Bart 21.06.2016 godz. 09:39
Brawo!
krab 21.06.2016 godz. 09:21
Panie Jaśkowiak to nie odwaga jak piszą pańscy pracownicy , ale głupota . Poznań tylko na tym straci w przyszłości ,a pańska popularność wśród mieszkańców Poznania nie wzrośnie . Nadal będzie Pan kojarzony z KOD-em , kochającymi inaczej oraz z elementarnym brakiem przyzwoitości .
Normal 21.06.2016 godz. 09:09
Stan polskiej armii zależy od ilości i rodzaju psychotropów rano podanych Antkowi. Prezydent Jaśkowiak ponownie udowodnił,że ma jaja i nie uległ psychopacie.
Panie Prezydencie należy pogonić jeszcze bohomaza wziętego na tzw. przechowanie w parafii.
Joanna 21.06.2016 godz. 08:56
Brawo Panie Prezydencie za odwagę
Su-24 21.06.2016 godz. 08:42
Do "Darka", "Jarka", "Franka", "Zdzisi", "Zosi" i "Cioci Kloci".

Marny Wasz trud. Te wpisy. Nic już Waszego Pana Prezydenta przed "totalnym" obciachem nie uratuje.
I przykro mi że atmosfera zamiast podniosłej będzie drętwa. Tak się dać podejść! Wrobić by zepsuć wszystkim humor!
ja 21.06.2016 godz. 08:38
Popatrzmy, podobnie prezydentem Kraju jest Osoba z prawej strony, więc niech nikogo nie dziwi udział Prezydenta w jakichś uroczystościach albo niech nikt nie protestuje w sytuacji odmowy akceptacji pochodu geyów czy czegoś tam, bo jak widać prezydent ma swoje zdanie i on decyduje - jak w to widać w Poznaniu. Trzeba powiedzieć, że na dzisiaj formuła obchodów jest taka a nie inna, więc zmian się nie robi. Dlatego asysty wojska nie będzie, ale ranga obchodów tego by wymagała. Na Pana Jaśkowiaka nie będę głosował.
Andrzej 21.06.2016 godz. 08:33
Brawo Panie Prezydencie!!! Tak trzymać i nie odpuszczać pislamskim oszołomom!!!
Adam 21.06.2016 godz. 08:27
Brawo.Wolne miasto Poznań
tato 21.06.2016 godz. 08:20
Su-24 powinieneś sobie zmienić nick na Tu-154
Darek 21.06.2016 godz. 08:15
Szacunek Panie Prezydencie za odważną decyzję
alak 21.06.2016 godz. 08:14
brawo
alak 21.06.2016 godz. 08:14
brawo
Leszek 21.06.2016 godz. 08:13
Szacunek dla Pana Prezydenta, oto włodarz z którego trzeba brać przykład
Irek 21.06.2016 godz. 08:07
Brawo, zdecydowanie trzeba przeciwstawić się idiotom sekty pis i ich fanatycznym decyzjom mającym na celu zagłuszanie krzyku sumienia prezesa Mao pis da, w Smoleńsku zginęli ludzie przez arogancję, llekkomślność, głupotę i paranoję kurdupla i jego zwolenników...
WW, Zielona Góra 21.06.2016 godz. 08:00
Su-24 - To nie Prezydent Jaśkowiak "zakwasił" uroczystość, a minister obrony narodowej podejmujący nierozsądne decyzje. Pełen szacunek dla Prezydenta Jaśkowiaka!
ryh 21.06.2016 godz. 07:51
Bardzo słuszna decyzja i oczekiwana przez wielkie rzesze poznaniaków ! Brawo panie Prezydencie Jaśkowiak !
Su-24 21.06.2016 godz. 07:50
Asysta wojskowa podnosi rangę każdej uroczystości. Udział asysty woskowej jest przy tym zawsze bardzo widowiskowy. Pan Prezydent Jaśkowiak swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem pozbawił poznaniaków tego elementu obchodów kolejnej ważnej rocznicy Poznańskiego Czerwca.
To nie mieszkańcy Poznania, nie kombatanci czy ktokolwiek inny ma narzędzia do organizowania jakichkolwiek uroczystości w Poznaniu. Takie narzędzia ma Pan Prezydent, który poprzez podległy jemu Urząd Miejski wszystko w Poznaniu kontroluje.
Zasłaniając się samymi kombatantami Pan Prezydent zakwasił całą uroczystość. Wyjątkowa ignorancja Poznańskiego Czerwca.
I do tego ta wypowiedź Pana Prezydenta Jaśkowiaka;

"... Wojsko zapraszamy, ale jeżeli są takie rozkazy ministra obrony narodowej, to nie mamy innego wyjścia. Temu się należy przeciwstawić. W 1956 roku poznaniacy jako pierwsi sprzeciwili się władzy ludowej i to jest również zobowiązanie dla mnie..." Jeżeli faktycznie tak powiedział.

Za kogo On się uważa?! Za bohatera? Z jednego z tych, których w 1956 r. tłukła kiedyś "bezpieka"? Wypudrowany, wypielęgnowany, z dobrą pensją, wybrany w wolnych wyborach, On przypisuje sobie dzisiaj cierpienia prześladowanych po czerwcu 1956 roku?! Przyrównuje siebie do tych którzy w 1956 roku GINĘLI w Poznaniu za wolność, za Polskę?!
Instruuje dzisiaj wszystkich jak było i jak powinno być?
Bartek 21.06.2016 godz. 07:43
To bardzo dobra decyzja. Prezydencie miasta Poznania - popieram Pana.
Jarek Kordalewski 21.06.2016 godz. 07:30
Wyrazy uznania dla Prezydenta Poznania!
Tomasz 21.06.2016 godz. 07:23
Brawo Panie prezydencie! Zagłosuje na Pana raz jeszcze!
Karolik 21.06.2016 godz. 07:21
Jestem pełen uznania dla Pana Prezydencie, myśli Pan jak normalny człowiek. Ma Pan mój głos a gdybym mógł to nawet dwa.
Piotr 21.06.2016 godz. 05:50
Czerwiec 1956 to było mocne przebudzenie w Poznaniu! Współsprawca powojennych opresji jakie spotykały przeciwników PRL, Wojciech Jaruzelski został pochowany przy asyście wojskowej. Prezydentowi Poznania zabrakło pomysłu na unikanie ważnych uroczystości !? Słów brakuje, ręce opadają... i stawiające się po stronie katów komentarze. Przypominam w przemówieniach po wydarzeniach czerwcowych, proponowano obcinanie rąk podniesionych na władzę ludową dla ludzi żądających i dla Was; wolności i chleba. "Rozstrzelano moje serce w Poznaniu" ale z żalem stwierdzam, nie doprowadziło nawet do intelektualnej refleksji Prezydenta mojego ukochanego Poznania... "...rządzi zawsze inteligent a do robotnika się strzela.."
Witold 21.06.2016 godz. 05:19
Dziękuję Panie Prezydencie. Obawiam się, że te małe mendy będą się na Panu mścić.
alicja 21.06.2016 godz. 02:29
Wprawdzie mieszkam w Warszawie ale cieszy mnie rozsadna decyzja Prezydenta Poznania. Nie wiem tylko ile za nia zaplaci
Zuza 21.06.2016 godz. 01:10
Oby jak najwiecej takich prezydentow, a nie jakies dupy. Brawo Poznan.
magda 21.06.2016 godz. 01:09
Brawo dla Poznania i pana Prezydenta
Jacek 21.06.2016 godz. 00:25
Brawo Panie Prezydencie
anna 21.06.2016 godz. 00:22
wolne miasto poznań
asia 21.06.2016 godz. 00:00
BRAWO! Tak trzymać!
tsu 20.06.2016 godz. 23:54
Brawo Prezydent Jaśkowiak! Wolne Miasto Poznań!
libero 20.06.2016 godz. 23:47
BRAWO PANIE PREZYDENCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koziołek 20.06.2016 godz. 23:45
Brawo, Panie Prezydencie! Nie po raz pierwszy i mam nadzieję, że nie ostatni :)
krzysztof 20.06.2016 godz. 23:41
Dziękuję Panie Prezydencie. Ryzykuje Pan wiele, ale godności nie da się wycenić. Może Poznań pozostanie wolnym miastem.
Aga 20.06.2016 godz. 23:37
Specjalnie do klona gbura::czego człowieku szukasz w Poznaniu?tu nie toleruje się klakierstwa! Jaśkowiak to pokazał!
Poznaniak 20.06.2016 godz. 23:17
Brawo panie prezydencie. Nie można łączyć tych dwóch uroczystości. Myślę , że żołnierze i tak pojawią się by oddać hołd bohaterom
Pyra 20.06.2016 godz. 23:08
To najlepsza decyzja jaką dotychczas podją prezydent Poznania. Poznaniacy w czerwcu '56 protestowali, domagali się i ginęli za chleb, godziwą prace i płace oraz za godność. A wojsko jest nam w Poznaniu nie potrzebne bo pamiętajmy że wtedy do nich właśnie wojsko strzelało! Nie ważne że ludowe ale Polacy strzelali do Polaków. To są nasze poznańskie obchody na cześć bohaterów i nie interesują nas warszawskie rozgrywki polityczne! CZEŚŚ I CHWAŁA OFIARĄ CZERWCA '56. Romek pamiętamy.
K L O N 20.06.2016 godz. 23:01
Byłem dumny z planowanej asysty Wojska Polskiego. Pan Jaśkwiak nie ma zielonego pojęcia o krwawym czerwcu. Nie licz gburze na mój głos.
Wiesia 20.06.2016 godz. 22:53
Mamy super Prezydenta, mam łzy w oczach, udało sie w tym zakichanym kraju.
Maria1003 20.06.2016 godz. 22:29
Dziękuję bardzo Panie Prezydencie. Wielu ludzi nie zgadzało się na łączenie tragedii wydarzeń czerwca 56 roku z wypadkiem lotniczym. Pan pokazał, że można się przeciwstawić.