W Poznaniu zakończył się GameJam – maraton tworzenia gier wideo dla informatyków i pasjonatów. Ich zadaniem było stworzenie gry, której fabuła musiała odpowiadać wylosowanemu tematowi. Zabawa trwała od piątku do niedzieli. O godzinie 13:00 ostatni zespół zakończył pracę, a przez kolejne godziny uczestnicy prezentowali swoje projekty.
Prezentacjom towarzyszyły emocje podobne do stadionowych.
Wszyscy są wymęczeni. Niektórzy nie spali, wypiliśmy litry kawy i zjedliśmy tony pizzy. Po czymś takim fajnie jest zobaczyć efekty swojej
pracy
- zauważa student I roku kierunku Game Development Collegium Da Vinci.
Finał konkursu to nagroda za nieprzespane noce i 40 godzin pracy, ale przede wszystkim szansa na zaprezentowanie się przed specjalistami z branży.
GameJam pokazuje, że w dwa dni jesteśmy w stanie zrobić grę, której stworzenie zajmuje studiom 10 miesięcy
- dodaje student.
Z największym uznaniem jury złożonego z przedstawicieli branży spotkała się gra Dungeons and Dice przygotowana przez studentów z 3 i 4 roku
Collegium Da Vinci.
Inne gry są o pozytywnych bohaterach, a my postawiliśmy na opowieść o tym złym, który buduje lochy i zwabia bohaterów. Przyłożyliśmy się do animacji i efektów dźwiękowych. Te elementy w takich grach, które są przygotowywane w kilkadziesiąt godzin zazwyczaj nie są tak dopracowane
- podkreśla jeden z twórców gry, Dawid.
Maratonowi tworzenia gier towarzyszyły spotkania z mentorami i autorytetami świata gier komputerowych. Wśród zaproszonych gości znaleźli się pisarze, designerzy oraz specjaliści od nowych technologii. Dużym zainteresowaniem studentów cieszyły się rozmowy z pisarzem Jackiem Dukajem oraz dziennikarzem Edwinem Bendykiem.