NA ANTENIE: SET FIRE TO THE RAIN/ADELE
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
 

Poznaniacy o Koronie Królów

Publikacja: 04.01.2018 g.15:42  Aktualizacja: 08.01.2018 g.19:20 Michał Jędrkowiak
Poznań
Serial Korona Królów emitowany jest w Telewizji Polskiej dopiero od kilku dni, ale już budzi ogromne emocje.

Jedni doceniają, że Polacy mogą w telewizji oglądać historyczny serial polskiej produkcji. Wielu jednak bardzo krytycznie ocenia realizację produkcji. 

Jak zapowiadają producenci serialu, jego emisja jest planowana na kilka albo nawet kilkanaście lat. Nieoficjalnie mówi się, że jeden odcinek serialu kosztuje około 200 tysięcy złotych. To grosze w porównaniu z kwotami, jakie do dyspozycji mają twórcy kasowych seriali z Zachodu, takich jak np. „Gra o Tron" więc trudno je porównywać. Ekspertów i poznaniaków o opinię zapytał Michał Jędrkowiak.

http://radiopoznan.fm/n/QLssWl
KOMENTARZE 36
no właśnie 03.02.2018 godz. 09:02
towarzystwo wzajemnej adoracji, bawcie się dobrze, bo to Wasz czas ....
Musieliście czuć się okropnie pośród wartościowych dzieł kultury prawdziwych artystów, bawcie się dobrze, teraz jest tak jak lubicie che che che
Pyra 29.01.2018 godz. 15:35
Swietny serial. TVN i Polsat pelen badziewia moze tylko pozazdrościć. Strasznei wciagajacy
Bogumił 28.01.2018 godz. 07:26
Popieram też podpisanych jako "gerwazy" i "hetman888".
Bogumił 24.01.2018 godz. 06:01
Popieram słuchacza podpisanego Wiesław. Film jest bardzo dobry, a krytykują go zakochani w manipulatorskiej TVNiemieckiej.
@28cali 18.01.2018 godz. 08:18
Ciekawe czemu tak nie psioczycie na wikingów i inne tego typu bzdury. Jak coś jest zrobione w Polsce to musi być idealne. Najlepiej jakby kamera towarzyszyła królowi w tamtych czasach..
Wiesław 17.01.2018 godz. 12:14
"tak" czy Ty aby rozumiesz to co piszesz, na jaką treść komentarza odpowiadasz i czego dotyczy zamieszczona publikacja?
Głupotą nie jest przyznanie się do błędu czy nie wiedzy ale głupie już jest trwanie w błędzie i beznadziejne tłumaczenie głupoty którą się palnęło i w której się tkwi.
Masz rację że się nie zrozumiemy, bo kierujemy się różnymi standardami choć rozmawiamy tym samym językiem. Pozdrawiam Ewciu i miłego dnia :)
tak 17.01.2018 godz. 10:09
oj ty Wiesław trudno się rozmawia ja mówię o sztuce wielkiej i niewielkiej a ty o tym skąd ona pochodzi, nie rozumiemy się niestety i nie zrozumiemy ,a hetman 888, to powinien posłuchać nauki arcybiskupa Gądeckiego, i wstydzić się nacjonalizmu , chyba że też tego nie "rozumii"
Wiesław 17.01.2018 godz. 08:45
Do "tak" a może...
To nie ja bredzę droga koleżanko ;) Napisałaś "sztuka nie ma narodowości rownież, sztuka filmowa, co ten Wiesław bredzi...". Otóż istnieje w Polsce taka instytucja jak Filmoteka Narodowa o której napisałem i to już od ponad 60 lat. Trochę wiedzy nigdy nie zaszkodzi.
Filmoteka Narodowa – polska państwowa instytucja kultury zlokalizowana w Warszawie, państwowa jednostka budżetowa podlegająca Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego, z siedzibą w Warszawie. Powstała w kwietniu 1955 i należy do jednych z największych w Europie.
hetman 888 16.01.2018 godz. 14:06
jestem nacjonalistá i narodowcem-kocham swój kraj.
tak 15.01.2018 godz. 13:33
badziew to badziew, szkoda naszych pieniędzy sztuka nie ma narodowości rownież, sztuka filmowa, co ten Wiesław bredzi, on wie co się komu powinno podobać bo jest produkcją polską, nacjonalizm wyziera i wdziera się nawet do sztuki, obrzydliwe
Wiesław 12.01.2018 godz. 11:57
RB dzięki za odpowiedź. Fajnie że zwolennicy dwóch partii potrafią wspólnie i pod jednym dachem oglądać film na TVP i nie dzielą się z tego powodu, że film nadaje TVP a nie TVN czy inny Polsat. Osobiście nie pokusiłbym się na wyrokowanie ile procent fanów Korony Królów stanowią zwolennicy telenowel a ile nie, bo żeby takie wyniki podawać trzeba by przeprowadzić przynajmniej sondaż. Opieranie się wyłącznie na własnej rodzinie nie jest miarodajne.
Ponadto seriale mają to do siebie, że raczej wolno się rozkręcają i trudno spodziewać się spektakularnych scen już w pierwszym odcinku. Dlatego moim zdaniem rezygnowanie z oglądania serialu po zakończeniu pierwszego odcinka było zbyt pochopne, dlatego wydaje mi się, że podchodzisz do serialu zbyt krytycznie.
Napisałeś "Wciąż czekam na przemyślany i solidnie przepracowany w detalach, polski serial historyczny." Skąd tak krytyczne opinie na temat Korony Królów skoro wytrzymałeś tylko jeden odcinek, nie wydaje Ci się, że to zbyt mała znajomość serialu żeby wyrokować tak negatywne opinie?

Mnie jednak martwi to, że zamiast ludzi cieszyć polska produkcja to oni ją ganią głównie ze względów politycznych, bo reklamuje ją inna partia polityczna niż sami reprezentują. Filmoteka narodowa to wspólne dobro wszystkich polaków i powinna ich łączyć a nie dzielić. Powinniśmy być dumni ze swojej przynależności narodowej, również w kwestii filmów historycznych, bo rzadko który kraj może pochwalić się swoją historią tak jak Polska. Bierzmy przykład z amerykanów bo to bardzo dumny kraj, choć nie jedno tragiczne wydarzenie ma na sumieniu.
RB 11.01.2018 godz. 19:34
Wiesławie drogi, nie mylę się z oceną komu głównie przeznaczona jest ''Korona Królów''.
Mam w domu miłośników takich właśnie telenowel. Zwolennika PiS i zwolenniczkę PO. Oboje zgodnie oglądają ''Koronę'', wpatrzeni w ekran jak w święty obrazek :) Tacy widzowie stanowią 80 % widowni ''Korony''. Jesteś w tej 20 % reszty.

Niedawno TVN wypuścił serial ''Belle Epoque''. Też zapowiadano go z wielką pompą. Niestety, okazało się, że góra-TVN urodziła mysz. Co z tego, że stroje, detale i wnętrza wyszły imponująco, jeśli scenariusz zawiódł? Drętwy jak śnięta ryba, przewidywalnie płynąca z prądem. Serial-wydmuszka. Piękne wymalowana skorupka, ale pusto w środku. Też wytrzymałem tylko jeden odcinek.

Nie byłoby takiego poziomu szydery z ''Korony Królów'', gdyby TVP nie napompowała nadmiernie balonu oczekiwań. Wciąż czekam na przemyślany i solidnie przepracowany w detalach, polski serial historyczny. Nieważne kto go nakręci.
Wiesław 11.01.2018 godz. 18:17
Ludzie co z wami, potraficie się pokłócić o film ze względów politycznych, bo nadawany jest w TVP a nie innej telewizji komercyjnej? Sorry że to napiszę ale wielu z was jest beznadziejnie zakłamane a wpis Ewy to już totalnie mściwy bełkot nie mający nic wspólnego z przekazem filmowym jak i samą sztuką filmową. Nawet jednym słowem nie zrecenzowała serialu, bo być może nawet jednego odcinka nie obejrzała z nienawiści do TVP ale oczywiście skrytykować i obrazić fanów potrafiła.
"RB" Ty też się mylisz, osobiście nie oglądam żadnego z przytoczonych przez Ciebie seriali a Koronę Królów oglądam i oceniam serial bardzo wysoko, oglądam nie dlatego że leci w TVP tylko dlatego, że jest ciekawy i ukazuje nam kawałek historii naszego narodu, co prawda historii ubarwionej dla potrzeb filmu ale jednak przytacza znane nam fakty historyczne. Długo czekałem na taki film/serial.
Moim zdaniem ten gatunek filmowy i o naszej historii (którego ewidentnie brakuje) w każdej TV jest jak najbardziej wskazany, pod warunkiem że nie będzie historycznie wypaczony. Jednak odnoszę wrażenie że takie produkcje celowo omijano w ostatnich latach aby zacierać polskość w narodzie. To już za komuny było lepiej pod tym względem, choć przekaz historyczny był drugorzędny i nie zawsze zgodny z prawdą.
Ps. oglądalność jest najlepszym wskaźnikiem jakości serialu jak i zapotrzebowania na taki gatunek filmowy. A teraz idę na Koronę Królów, nara...
radca 10.01.2018 godz. 23:31
komentarz nr 23
Nie ma się co tak ekscytować, film nie jest taki zły, zawsze można zrobić gorszy, choć wymaga to wiele samozaparcia.
Oczywiście można też zrobić lepszy, a nawet dobry, czy bardzo dobry, a nawet wybitny, tylko trzeba to potrafić zrobić.
I czego by o tym filmie nie powiedzieć, to do pięt nie dorasta "Czterem pancernym.." o "Stawce.." nie wspominając (w Szwecji byli przekonani, że to film dokumentalny). Nie te czasy, nie ci ludzie. ;)
hetman 888 10.01.2018 godz. 07:34
Nie ekscytuj sie tak romus. Wlácz tvn ,usiác wygodnie i odpocznij.
roman 09.01.2018 godz. 19:20
ha ha, własne, a to dobre
czy Twoim zdaniem w XXI wieku wszystko musi być własne albo cudze? a jak kupujesz w sklepie z zagranicznym kapitałem to jest własne czy cudze? co ty czytasz? Placówkę? Latarnika?
hetman 888 09.01.2018 godz. 14:43
rozumiem drogi Grzegorzu,ze bardziej przekonujá Cié media Niemieckie lub zydo-amerykanskie niz wlasne ?
Grzegorz 08.01.2018 godz. 20:32
Nie oglądam ,nie słucham i nie czytam publicznych szmatławców. Wystarcz, że znam tych którzy to robią i już wszystko wiem, a tutaj jestem przez przypadek
roman 08.01.2018 godz. 17:21
zastanawiam się czy takim osobom jak hetman czy dżon naprawdę wszystko kojarzy się z opozycją albo pisem. Czy Waszym zdaniem np. krytyka pogody też jest wymierzona w PIS?
gerwazy 08.01.2018 godz. 10:54
Uważam, że serial "Korona królów" wcale nie jest taki zły, a nie podoba się jedynie totalnej opozycji i jej zwolennikom, bo dla nich wszystko, co wiąże się lub powstało z inspiracji aktualnej władzy jest be, paskudne i złe... Gdyby bohaterowie serialu zaczęli się autentycznie posługiwać ówczesną mową staropolską, to nikt by ich dziś nie zrozumiał, trzeba by było tłumacza lub napisy zamieszczać u dołu ekranu, co byłoby bez sensu i tylko rozpraszało uwagę widzów. Przeciwnicy serialu czepiają się strojów, że nie są do końca z epoki średniowiecza, a jakoś nie razi ich fałszowanie w tureckim serialu "Wspaniałe stulecie" obyczajów jakie panowały w haremie. Wszystkie kobiety były szczelnie zasłonięte, a w serialu chodzą z dekoltami większymi niż na dworze Ludwika XIV w Wersalu. Ten serial ma nieco przybliżyć historię Polski, a nie być traktatem historycznym na naukowym poziomie, bo widzowie spaliby z nudów przed ekranem, albo przełączali na inny kanał. Mi się serial podoba mimo jego drobnych niedociągnięć...
hetman 888 08.01.2018 godz. 10:42
jak na nasze warunki i w porównaniu do pomyj jakie serwuje tvn czy jemu podobni to Korona Królów jest calkiem niezla. Wiem,ze wielu ludziom trudno pogodzic sié z faktem,ze tvn traci a tvp zyskuje. Jak widac po nich plucie na Polské w dluzszej perspektywie nie sprawdza sie ,a wrécz otwiera oczy na pewne sprawy.
dżon 08.01.2018 godz. 10:20
Nie mnie oceniać, czy jestem beznadziejny, czy nie. Nie wiem, czy "Korona królów" jest dobrym filmem, czy nie. Chyba się nie dowiem, bo obejrzałem dwa odcinki i więcej nie będę, bo szkoda mi czasu na TV w ogóle. Wiem natomiast, że jeśli to chłam - to jest takich samych, a nawet gorszych na antenach różnych stacji o wiele więcej, a nie wzbudzają tylu emocji. Więc jeśli moja opłata abonamentowa ma iść na jakiś serialowy tasiemiec, wolę, żeby był to film przynajmniej z jakimś przesłaniem historycznym, niż obyczajowe dno, gdzie każdy z każdym z babcią włącznie byli w związku i im nie wyszło. Główna wada tego filmu jest taka, że robi się go ,gdy PiS jest u władzy. I tyle. Gdyby zrobili to panowie z PO - całego jazgotu by nie było.
Roman 07.01.2018 godz. 13:36
Zaraz zaraz śle przecież jesteśmy na portalu mediów prorządowych? To kto sie tutaj mastrutbuje?
Patalogia opozycji 06.01.2018 godz. 21:04
No cóż tz. media mainstremowe + tz. totalna opozycja oraz -- kurczący się wyznawcy jednych i drugich, mimo iż coraz mniej, coraz głośniej drą papy -- wyszukały sobie kolejny punkt publicznej masturbacji !
RB 06.01.2018 godz. 11:30
Mylisz się, droga Ewo! :) Serial podoba się odbiorcom produkcji typu ''M jak Miłość'', "Barwy szczęścia'', "Na Wspólnej", NIEZALEŻNIE którą partię popierają. To dla nich powstała ''Korona królów''. To oni są targetem. Sam byłem zaciekawiony, oczekiwałem, że uda się przenieść widza w XIV wiek. Niestety, po pierwszych 10-15 minutach oglądania stwierdziłem ''Szkoda czasu''... :/
Do dzon 06.01.2018 godz. 10:39
Misjii miało być ;-)
Do dzon 06.01.2018 godz. 10:38
A czy ty widzisz człowieku różnice między telewizją publiczną a prywatną, twój wpis jest żenujący, nie wiesz o czym mówisz, słyszałeś o miękki telewizji publicznej nie sądzę jesteś beznadziejny
Rodzimy fenomen 05.01.2018 godz. 21:17
Ten serial jaki jest, każdy ma swoje zdanie i opinię. Jednak najciekawsze jest to iż niemal wszyscy go nie oglądają , ale jednocześnie niemal wszyscy go krytykują. Jakież to nasze przaśne , narodowe :) Niestety głupota narodowa nie ma poglądów. Głupota to głupota .
dżon 05.01.2018 godz. 20:24
Ewa nie narzekaj - na konkurencyjnej TV leci 2367 odcinek serialu pt. "Pierwsza miłość". Pisowski serial to przy tym kino dla ambitnych.
ewa 05.01.2018 godz. 13:31
oglądaczom tvpis będzie się podobał, im się wszystko podoba, co ma pisowskie namaszczenie, przeraża tylko fakt że tak wielu ludziom , to co nazywają serialem się podoba, to jest tragedia.
roman 05.01.2018 godz. 11:47
Do dżona:
wydaje mi się że jesteś zboczony tak jak baca w znany dowcipie: przychodzi baca do seksuologa, seksuolog rysuje na kartce trójkąt i pyta:
- co to jest?
- no goła baba, mówi baca,
Seksuolog rysuje kwadrat
- goła baba - mówi baca
Trapez - goła baba z przekonaniem mówi baca.
Seksuolog mówi: baco, jesteście zboczeni
Baca: ja zbocony? a kto mi te syćkie świnstwa rysował?

Odnieś ten dowcip do siebie, o ile intelektualnie dasz radę
RB 05.01.2018 godz. 09:08
Wiadomość w serwisie Radia Poznań:
- Telewizja Polska wyemitowała kolejny odcinek serialu "Korona Królów".
Tej, no dejcie spokój! :DDDD
dżon 04.01.2018 godz. 23:07
Ja oglądam czasami TV, żeby zobaczyć, czy na protest totalnej opozycji przyszło 25, czy 38 osób. Warto porównać obrazki z TVN24 i TVP INFO - mówię Ci - warto. Zgadnij Roman, kto lepiej liczy protestujących. Sam Goebbels by się zdziwił, że można się położyć na asfalcie i udawać wielkie coś.
Roman 04.01.2018 godz. 19:09
Jakie emocje? Większość ludzi nie ogląda telewizji a jak chce obejrzeć przyzwoity serial to włącza netflika albo hbo
RM 04.01.2018 godz. 17:47
to jest tylko wymyślona przez autorów historia i nic więcej.Coś do oglądania ,tak jak KLAN,ZŁOTOPOLSCY M jak miłość czy Moda na sukces , a nie dokument historyczny.
RB 04.01.2018 godz. 16:49
Na miły Bóg, przestańcie nazywać ''Koronę królów'' serialem historycznym! To jest sitcom z kalki, ze współczesnymi nam zwyczajami i językiem, a tylko dekoracje i stroje są stylizowane na XIV wiek.