Pierwsza połowa lat 80. to ważny moment dla polskiej muzyki elektronicznej - instrumentalne płyty nagrywają Marek Biliński i Władysław Komendarek (z zespołów Bank i Exodus), syntezatorami Moog bawią się Czesław Niemen i Józef Skrzek, a kolejne hity nagrane z pomocą instrumentów klawiszowych wypuszczają Romuald Lipko (z Budką Suflera i nie tylko), Kombi czy Lombard.
W roku 1984 debiutancki album wydaje poznańska formacja Ryszarda Kniata Klincz, której brzmienie do dziś wydaje się świeże i intrygujące. Zainspirowani muzyką Brytyjczyków z Ultravox łączą synth-popowe inspiracje z rockowymi dźwiękami kojarzącymi się czasem z Odziałem Zamkniętym, czasem z Rezerwatem.
Dziś echa ich twórczości można usłyszeć w twórczości Błażeja Króla czy duetu Karaś/Rogucki, a jeden z ich utworów samplował niedawno popularny hip-hopowy duet PROBL3M.
Zapraszamy do wspólnego słuchania najlepszych piosenek zespołu Klincz i na nasz wywiad z założycielem, kompozytorem i klawiszowcem grupy Ryszardem Kniatem. Pierwsza część rozmowy w środę po 10, kolejne w czwartek i piątek po 13, całość w sobotę między 16 a 17.