NA ANTENIE: ALWAYS ON MY MIND/PET SHOP BOYS
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Kto nie chce referendum ws. odwołania?

Publikacja: 21.03.2012 g.15:52  Aktualizacja: 21.03.2012 g.15:59
Poznań
Radny Komornik zarzuca władzom gminy utrudnianie zbierania podpisów pod referendum - dowiedział się nasz reporter. Referendum ma dotyczyć odwołania wójta Jana Brody. A utrudniającym jest ponoć przewodniczący rady gminy. Czy doszło do nieprawidłowości i co dalej z referendum?
Wójt Komornik - Jan Broda - Szymon Mazur
/ Fot. Szymon Mazur

Radny Adrian Hewusz jest zdania, że  przewodniczący rady gminy, Marian Adamski, prywatnie przyjaciel wójta, naciskał na zbierających podpisy. - To świadczy o tym, że obecna rada obawia się tego referendum - mówi Hewusz. Wójt powiedział Radiu Merkury, że ma nadzieję, że do referendum nie dojdzie.

Zbyt wolny rozwój Komornik -  to jeden z zarzutów kierowanych wobec wójta. Wójt broni się, twierdząc, że gmina rozwija się prężnie. Zdanie to podziela przewodniczący rady gminy Marian Adamski. - To absolutna bzdura. Wytoczę sprawę za te słowa - tak na pytanie o naciski w czasie zbierania podpisów odpowiedział Adamski.

Marian Adamski twierdzi, że sprawa referendum ma charakter polityczny.  Pod wnioskiem o referendum zebrano już prawie 1700 podpisów, które w najbliższy poniedziałek mają być złożone w Wojewódzkim Biurze Wyborczym w Poznaniu.

https://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 71
robert 20.05.2014 godz. 16:43
zbieralem te podpisy wiem co i jak nikt nie jest bez winy
mieszkaniec 05.04.2012 godz. 15:20
Rozwój gminy idzie w dobrym kierunku. Referendum jest sprawą polityczną i odwetem p. Hewusza za brak możliwości realizacji swojej inwestycji - krematorium. Czytałem w róznych gazetach - ostatnio w Naszym głosi ePoznańskiem jest infio, że gmina została wyróżniona jako Menedzerem Regionu. To niby czyja zasługa?
basia 05.04.2012 godz. 13:17
No to kiedy to Referendum p.Hewusz???...narozrabiało się i namatyczyło.
Piotr 27.03.2012 godz. 17:41
Nie wiem skąd postronny obserwator czerpie wiedzę o miejscu pracy wypowiadających się. Każdy kto ma odmienne zdanie od wnoszących o referendum musi pracować w UG? Co wam ta lokalizacja przeszkadza? Dobry dojazd, na uboczu. Gdzie mieli te korty wybudować? W centrum Plewisk, Wir czy Komornik? Widocznie bierzesz, skoro myślisz o jakimś kręceniu lodów. Nie można mierzyć innych swoją miarą.
postronny obserwator 27.03.2012 godz. 11:25
Wreszcie Mors raczył przemowić "ludzkim glosem" bez kloacznych bluzgów patrz: wypowiedzi w podanym przez niego linku. To może już tak kulturalnie po prostu sobie odejdziecie z urzędu i ciepłych stołków. A tak swoją drogą to ten model koreańczycy produkują dopiero od 4 lat. Zastanawiam się też ilu rdzennych mieszkańców Szreniawy gra w tenisa. Być może powstały one dla tych nowobogackich co to zaczęli budować się po drugiej stronie drogi. pogratulowac dalekowzroczności. Myślę, że w całym tym bałaganie mniej chodzi o wójta, niż o niktórych cwanych urzędasów, którzy kręcą różne lody i teraz rzucają bluzgami bo się boją o siebie.
Mors 27.03.2012 godz. 10:09
No i znowy obserwatorek się popisał. Chociaż wie doskonale jak jest to fakty przeinacza i podaje tak żeby odczytać je wspak. Dla przykładu:
1. Co to za zarzut, że wójt jeździ autem, które kupił 8 lat temu za swoje za 40 tys zł? Teraz pewnie 15 tys by za nie nie dostał. A co w tym złego, że kupił z autosalonu w Komornikach? Może powinien raczej kupić z innej miejscowości żeby być poza kręgiem wszelakich podejrzeń? To by mu się dostało znowu, że nie wspiera rodzimych przedsiębiorców. Obserwator pewnie znalazł drugie dno tej transakcji i teraz insynuje łatwo niby coś chociaż sam do końca nie wie co to by miało być. Ale czytelnik już myśłi, że właśnie o jakimś przekręcie przeczytał i fama idzie.
2. Dom wcale nie taki skromny? To jaki się pytam jest właściwy według ocserwatora dom dla wójta? Lepianka? Mieszkanie w szeregowcu (byle nie gminnym tylko wzięte na reaty w banku zpoza gminy)? A może lepiej jakaś przyczepa campingowa? No nie, bo mógłby być problem z jej legalnym zaparkowaniem i niewiadomo jak by podatki za nią musiał płacić i jak je naliczać. Dopiero by się afera zrobiła.
3. Dom stojący przy przy wybrukowanej ulicy? Och ja cie kręce! To dopiero wał. Jak Pan wójt mógł pozwolić na wybrukowanie drogi, która podobnie jak wiele innych starycz dróg w gmine czekała na ten moment 40lat albo dłużej? To skandal jakiś. Wójt raczej powinien podać się przed wybrukowaniem tej drogi do dymisji albo przynajmniej sie z tamtąd wyprowadzić na pole. Wtedy byłby czysty. Tak jest umoczony i ludzie mieszkający przy tej drodze razem z nim pewnie mu tego nigdy nie darują.
4. Droga z Wir do Łęczycy? To na niej wójt tak się sprzedał. No faktycznie, tak samo jak na chodniku z Komornik do Głuchowa. Tam chodnika nie było bo to powiat powinien wybudować i zgineła dziewczyna to wójta oskarżyli, że za długo zwlekał z jego budową. Pewnie za słabo tu się promował Na drodze do Wir również powiatowej jeszcze nikt nie zginął, chociaż ze względu na brak chodników po obu stronach i jej 5m szerokośc to chyba jakiś cud był. No ale teraz gmina dołożyła powiatowi (a nie sam powiat tę drogę wybudował) ponad 3mln zł na jej przebudowę i droga jest prosta i o wiele bardziej bezpieczna. Co to za wójt, że tak się lansuje na tej drodze (chociaż go tam nigdy z żadną wstążką nikt nie widział), jeszcze nikt nie zginął to jakim prawem tak się promuje? 5. I chociaż przetargi na wykonanie ogłaszał starosta poznański bo inwestycja była realizowana przez powiat, a tylko pieniądze szły 50/50 również z gminy, to wójt pewnie coś majchrował przy przetargach na ostatnim odcinku według obserwatora oczywiście bo mu się jakaś mała firma na końcu budowy nie podobała.
6. A szreniawskie boiska sportowe do tenisa? To dopiero matactwo na skalę krajową conajmniej. Przecież to niedopuszczalne, że w kilku etapach, w ramach systematycznej realizacji projektu kompleksu boisk sportowych na terenie przekazanym przez Agencję Rynku Rolnego na konkretny właśnie ten cel, realizuje się go systematycznie w ramach przyznanych w budżecie przez Radę Gminy możliwości finansowych. Dziwię się, że obserwatorek jeszcze tam z telewizją nie stoi. Przecież ktoś na tym zarobił i dla kogo to? Chyb wedłu obserwatorka nie dla mieszkańców. Do kliki jakiejś I tylko dla nich.
7. Raport z Niku, chociaż wójt nie musiał, ale pewnie dla świętego spokoju to zrobił jest ogólnie dostępny i nie zawiera nic co by mogło temu człowiekowi zaszkodzić. Każdy raport pokontrolny zawiera wskazania do naprawy jakiejś sytuacji i doprowadzenia do stanu przewidywanego przez normy. Po to są kontrole, żeby wskazywały na ewentualne uchybienia, które mogą być o różnym ciężarze gatunkowym. Jeśli są takie, które w sposób istotny naruszają prawo to wtedy taki raport kierowany jest albo do prokuratury, albo do Regionalnej Izby Obrachunkowej w zalezności czego dane jak zaznaczam poważne uchybienia dotyczą. Jeśli uchybienia są natury formalnej i można je usunąć w zakresie działań pokontrolnych tak jak w tym przypadku i wielu innych (właściwie zawsze) robi się to i sprawdza efekty zaleceń w następnej kontroli. Do ewentualnego zapoznania się z takim raportem uprawniona jest Rada Gminy poprzez swoje ciało stałe jakim jest Komisja Rewizyjna. Ta komisja może wtedy złożyć jeśli uzna to za stosowne odpowiedie sprawozdanie przed całą radą gminy. Cała rada gminy może wziąć to i tylko to sprawozdanie pod uwagę przy ewentualnym głosowaniu nad uchwałą o udzielenie absolutorium wójtowi.
To tyle wynaturzeń obserwatorka. Przeciętny obywatel, który nie musi mieć pojęcia o zawiłościach samorządu oczywiści może i pewnie zrozumie to tak jak chce obserwatorek. Dlatego ważne jest żeby mieć również wiedzę jak to się ma z drugiej strony i jak jest naprawdę. Wtedy mogą wyrobić sobie jasne zdanie zarówno na temat wójta, jak i na temat tej drugiej strony reprezentowanej przez różnych ejbrów, obserwatorków, starych wilków i im podobnych.
Stary Wilk 26.03.2012 godz. 13:20
Ja jestem już dość stary i też zgłosuję przeciwko tej klice.
kto jak nie ja 26.03.2012 godz. 12:34
stworzyła się zupełnie nowa opozycja i ze Zdzichem i Olejem oni nie maja nic wpólnego. Nowi młodzi ludzie z Plewisk, którzy nawet Zdzicha nie znają. Możecie sie juz bać , bo to młode wilki są !!!
postronny obserwator 26.03.2012 godz. 12:24
Wójt musi być swiętszy od papieża. Samochod może i skromny ale nowy wart ok. 40 tys. marki prężnego dilera dzialajacego na terenie gminy komorniki. Dom wcale nie taki skromny, choc rzeczywiście bez szaleństw, za to stojący przy pięknie wybrukowanej ulicy, gdy gdzie indziej błoto. Powiązania rodzinno towarzyskie to nie tylko ten chłopak Adamskiego. Wójt dobrze sie sprzedaje. Weźmy ulicę z Komornik przez Wiry do Łęczycy. Na to poszły pieniądze z powiatu a on przypisal sukces sobie. Swoją drogą to ciekawe ze na małym koncowym odcinku przetarg wygral jakiś dziwny wykonawca, potem zmieniony. A te dziwacznie położone boiska sportowe w Szreniawie? Dla kogo to i kto na tym zarobił? do teraz nie przedstawił pełnego sprwozdania z kontroli NIK. Czego się wstydzi? I nie wciskajcie mi kitu, że to zrobił. Jesli nie ma nic sobie do zarzucenia, to niech przedstawi pełną treśc wyników kontroli publicznie.
Adziu 26.03.2012 godz. 12:09
Najważniejsze ,że jak Zdzicho wraz z Olejem i funflami przejmie ten paskudny urząd to większość urzędasów poszuka sobie nowej roboty -może w Biedronce ha ha tak czy inaczej kilka etatów znajdzie się w spalarni trupków , a i będzie bezpieczniej w gminie zapewne każdy będzie mógł się bawić np w Policjanta Strażnika , a czemu i nie w Sędziego.. Nie wiem czy to prawda , ale z kręgów miernej opozycji wiewiórki doniosły że podobno są już wakaty np na Dyr. szkoły we Wirach była pedagog z Wir i w Komornikach również ktos miejscowy. co z Plewiskami - nie słyszałem być może to plotki , ale w plotkach zawsze jest troszkę prawdy
kłamczuchy!!! 25.03.2012 godz. 22:34
Ejber ty to w innej gminie żyjesz chyba, albo nosisz ciemne okulary i nie ogarniasz tego co dookoła sie dzieje!!!, jeszcze kilka takich wpisów a ja gotów będe pomyśleć może Z. ci płaci??? taki tu anty PR odstawiasz!!! co ci ten wót takiego złego zrobił??? skromny poczciwy facet i dlatego w ostatnich wyborach z przeawga jak pamiętam pokonał tą cała Parucka!!! brak słow! Chłop robi swoje, mieszka se zupełnie przeciętnie, auto tez takie sobie, kokosów nie zbija, ludzie go wybrali w świetle prawa, facet realizuje to co zakłada plan tych inwestycji, dziala dla naszego w końcu dobra i jeszcze po łbie obrywa!!! a tam mu współczuję!!! i tyle!!! starać się o zmiany, rozwo i jeszcze tak ci się jakaś banda odpłaca. a bym za nic w swiecie nie chcial byc na swieczniku. a z czym ten nasz wójt się tak niby ejber panoszy??? robi swoje, jak dla mnie i jak się okazuje zdecydowanej wiekszosci mieszkancow efekty pracy sa!!! kanaliza u nas jest, drogi robia, moi sasiedzi sa zachwyceni, 2lata mieszkaja i dla nich komoriki to niemal raj, cisza, spokoj, modernizacje trwaja, efekty widac na kazdym kroku!!! a temu synowi czy kto to tam jest dla p. adamskiego to a roboty nie zazroszcze znam dwch chlopaków z zuku i to fizyczna jest robota, ciezka i ja bym sie nie spoziewal że ktokolwiek tam zarabia krocie!!! oj ejber, moze cie boli ze klika zdzicha nie umiala i nie chciala pracowac dla dobra wszystkich co???
basia 25.03.2012 godz. 22:02
Ejber....Broda się panoszy?...to najskromniejszy Wójt jakiego pamietam ...a było ich kilku.
Normalny facet...czepiacie sie go jak rzep psiego ogona.

Przestańcie już psioczyń i niech kazdy przyłozy sie do swojej pracy.
ejber 25.03.2012 godz. 21:16
dobrze się stało, bo już cały powiat się zainteresował i patrzy na ręce tej niby komornickiej władzy. To już jest sukces, bo teraz będą się musieli pilnować Broda i Adamski. Już nie będzie zatrudniania po znajomości i innych praktyk sprzecznych z interesem gminy. Wszędzie głośno się zrobiło o panu przewodniczącym szczególnie. Sam fakt, że dojdzie do referendum to już sukces. Nawet jeśli Broda zostanie, to nie będzie mógł się już tak panoszyć z Adamskim, bo wszystkie światłą zostały skierowane na nich.
kłamczuchy!!! 25.03.2012 godz. 21:02
Właśnie!!! Ja się tam w 100% zgadzam z Morsem!!! Myśmy już ich w wyborach POGONILI!!! Chcemy żyć spokojnie, bez takich rewelacji, a to w radiu a to w prasie!!! jak się przez tych gamoni z owczym pędem do władzy będziemy kojarzyć!!! Ja nie chce mieć gminy opluwanej i wyśmiewanej, ja jestem za spokojem!!! Na wyborach byłem, zagłosowałem inni mieszkańcy też uż dali wyraz co myślą o byłej władzy, a swój głos ludzie szanują JUŻ WŁADZĘ WYBRALI!!!! a to referendum źle świadczy o gminie?? nie o, mieszkańcach, że niby co??? najpierw zagłosowali i po czasie im się odwidziało???!!! a w życiu!to nie konkurs miss polonia!!! to sa poważne sprawy!!! politykierzy nam tu niepotrzebni!!! jak im się sejmowe ławy zamarzyły to niech z ta słomą w papciach adą do stolicy!!! Nam już stara klika raz przez 4 lata pokazała!!! TO JAK RZĄDZIĆ NIEUDOLNIE Z KORZYŚCIĄ DLA SIEBIE, NIE INWESTUJĄC W GMINĘ!!! po co to referendum ja się pytam???!!! nikt komu dobr gminy leży na sercu wójta nieodwoła!!! bo po co, żeby klika Zdzicha mogła tyłki na stołkach posadzić???
Mors 25.03.2012 godz. 20:17
O jakiej kulturze ejber chcesz rozmawiać? O kulturze oszczerstw, kłamstw i manipulacji stosowanej przez osoby które zainicjowały referendum? O tych niespełnionych politykach co na Wiejską chcieli ale się przez takie metody nie dostali? Teraz próbują jeszcze raz tylko z inną partyjką, tylko najpierw tu muszą przyczułek opanować? O kulturze tych co chcą marną i mierną politykę na tereni gminy wprowadzać? Spokój tu był od zawsze i nie chcemy żadnej wielkiej pseudopolityki. Taki zrównoważony rozwój bez zbędnych kłótni wystarczy.Ktos trzęsie gaciami? Możi i trzęsą, chociaż wątpię, bo powodów nie mają, a mieszkańcy i owszem ze zdumienia co jeszcze kilku niespełnionych wymyśli żeby do władzy się dostać i ile to będzie mieszkańców kosztować? Bo to że im do tej władzy dojść nie dają to pewne. Już dwa razy się w demokratycznych wyborach na ten temat wypowiedzieli i to na tyle wyrażnie, że bardziej się nie da.
kłamczuchy!!! 25.03.2012 godz. 20:07
dla mnie to wszystko to zwykła ściema i Już! jest grupa której sie nieudało wygrać ostatnich wyborów i teraz szukają dziury w całym i marzy im się zrobienie gminy naswój kształ i podobienstwo!!! a a sie cieszę że wót jest jaki jest! gmina sie rozwija, no bo niby dlaczego tak wielu jest napływowych mieszkańców??? podoba im się tu, blisko poznania, a jednak na wsi, ale za to rozwojeowej!!! ja bym w życiu nie chciał wracać do dawnych lat! rzady zdzicha...precz!!! lata '98-2002 to była dopiero gemela!!! jestem mieszkancem komornik z dziada pradziada i wiem że takich domorosłych polityków jak Z. i jego ekipa to my NIE CHCEMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Misiu Puch 24.03.2012 godz. 22:53
Gazeta Wyborcza zajęła się sprawą naszego wójta tesz: http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037,11338100,Chca_odwolac_wojta_Komornik__Maja_juz_1500_podpisow.html
ejber 24.03.2012 godz. 20:24
Mors, faktycznie kulturą zajechało iście z klanu twojego wójta. Odpierd..cie się wy od tych co zainicjowali referendum. Jesli wójt ma zostać, to zostanie i żadne referendum mu nie zaszkodzi. Gaciami trzęsiecie, bo wiecie, że ludzie sa już mocno wnerwieni i nie chcą tego wojta i tego przewodniczącego rady gminy.
Mors 24.03.2012 godz. 14:17
Odpier...cie się od tego Wójta. Wara Wam parówojady je...ane.
Spokój ma być tak jak jest a nie jakieś podjazdówy bez przerwy.
Jest zrównoważony rozwój i tak pozostać. Tylko w ten sposób można bezpiecznie i skutecznie prowadzić właściwą politykę rozwoju. Wielkie brawa dla dzisiejszej władzy. Wszytko działa bez zarzutu, dobrze i bez zgrzytów.
Czego trzeba więcej?
Wojen? Kłótni? Podjazdówek?
Wypad. I jeszcze powinni za to referendum zapłacić z własnej kieszenie ci co je zainicjowali.
Piotr 24.03.2012 godz. 09:24
PO? PiS? RP? SLD?, PSL? Boże strzeż od polityki w wydaniu krajowym przenoszonej na grunt naszej gminy. Cały urok i zaleta wyborów polegała na tym, że stawały do nich ugrupowania rodzime, w których sympatie polityczne nie miały znaczenia. Chcecie tu zrobić "Warszawkę"?
Poźrebiło? Nasz wójt trzyma się z dala od partii politycznych i za to mu chwała.
Krzysztof 24.03.2012 godz. 07:54
Do Mieszkańca Soplicowa.
1.Wybudowanie nowej szkoły lub powiększenie nowej to nie inwestycja,którą można wykonać w miesiąc.
2.Gdzie gwarancja,że za parę lat gdy minie wyż demograficzny nawet obecna nie będzie za duża.
3.Plan utwardzania dróg gminnych został podany kilka lat temu.W kolejce czekają także inne,którymi Pan nie jeździ.
4.Skrzyżowanie,o którym mowa leży w gestii Powiatu.
5.Co do obsranych chodników-wystarczy poprosić Wójta by tam nie srał lub nie robić tego samemu.
basia 24.03.2012 godz. 07:43
PO...PIS...ja nie chcę polityki .Wójt jest dla wszystkich...

Mieszkaniec Soplicowa nie był na ostatnim zebraniu wiejskim i nie wie co sie w Gminie dzieje.

Mieszka od 3 lat moze krócej i od razu chce wszystko...cierpliwości...inny wójt zrobi to od razu?
Mieszkaniec Soplicowa 23.03.2012 godz. 22:59
Nie obchodzą mnie w ogóle koneksje partyjne - dla mnie PO czy PIS to socjaliści. Zagłosuję na odwołanie wójta, bo:
- Szkoła Podstawowa coraz bardziej jest stłoczona,
- nie ma świateł i ograniczników prędkości na skrzyżowaniu Polna/Malinowskiego,
- są obsrane chodniki w Komornikach,
- ulica Stanisława Nowaka nie jest utwardzona.
chore to 23.03.2012 godz. 22:27
czyli skoro PO poparło wójta to nastąpiło jakieś dziwne rozdwojenie jaźni i wyjątkowa nieszczerość. PO ma jakiś program, w który wójt Broda nijak sie wpisuje. Pani Korcz zdaje się, że zPISu jest i go popiera. Czyli taki z niego dwulicowiec, że nie umie sie zdecydować gdzie mu lepiej????? Tylko nie piszcie, że on jest tak przez naród ukochany, że ponad podziałami, bo w to nikt nie uwierzy. Nie można jednocześnie grać i z kościołem i przeciw kościołowi, bo to jest prostytucja polityczna i zwykłe "sprzedawczykowstwo". Niskie jest morale wójta, że i do PO i do PIS poszedł. Dobrze, że ujawniacie takie fakty. Wiele pomogą w podjęciu decyzji.
Andrzej 23.03.2012 godz. 21:34
Tak. Niech ktoś zgłosi komisji, że wyborcy wprowadzani są w błąd. Nikt się nie obawia, bo nie ma czego. Ta wojenka jest bezsensownym wydawaniem pieniędzy. Czytałem oświadczenie, że PO poparło wójta. Masz słabe wiadomości.
stef 23.03.2012 godz. 21:22
mam nadzieję, że ktoś to zgłosi do komisji wyborczej.
Ale się towarzystwo obawia :) Dlaczego panowie???? Cnota sama się obroni więc po co ta nerwowość w waszych marnych szeregach? Bzdury opowiadacie, że manipulowano przy zbieraniu podpisów. U mnie byli, pogadaliśmy normalnie, żadnej manipulacji nie było. Moja rodzina całą a jest nas 15 osób nie chcemy tego wójta tutaj. Zresztą pół biedy wójt. Adamskiego nie chcemy. Boję się otwierać lodówke, że mi wyskoczy. On jest wszedzie i robi z Komornik jeden wielki Katoland. PO ostatnio z kościołem nie żyje dobrze. A wójt tak. PO nigdy nie przyjmie wójta do swoich szeregów. PIS za to z otwartymi ramionami!! A ja PISiorom mówię NIE !!!!
Andrzej 23.03.2012 godz. 19:22
Wójt wielokrotnie wyjaśniał zalecenia pokontrolne na różnych zebraniach i udzielał wywiadów na ten temat. Mnie przekonał, ale kilka osób w normalnych zaleceniach pokontrolnych widzi aferę. W Nowinach też już było na ten temat. Nie ma już sprawy raportu NIK. Jest wniosek o referendum w sprawie odwołania wójta. Jeżeli uważasz, że wójt powinien być odwołany głosuj za. Ja i moja rodzina będziemy przeciw. I nie tylko my.
Maksymilian 23.03.2012 godz. 18:54
Czy ktoś z was wie, gdzie mógłbym dostać ten numer gazety? Mógłbym wyrobić sobie własne zdanie. Czy może Wójt przedstawił w tym numerze wyniki kontroli NIK?
Mors 23.03.2012 godz. 18:33
Ponieważ mój poprzedni post został usunięty to zamieszczam link do źródła, gdzie można poczytać o w/w referendum i wyrobić sobie własne zdanie.
http://www.vcity.pl/wielkopolskie/Powiat-poznański/Komorniki/chodzi-po-wiosce-odmieniec-istny-serwis-mitomana-marzec-2012/14/
Mors 23.03.2012 godz. 17:41
Zapewne można dowiedzieć się różnych rzeczy, ale z pewnością przedstawionych we właściwy zmanipulowany dla nich sposób, który zakłamuje rzeczywistość i przystosowuje ją jednocześnie do tego żeby mogli zrealizować swój niecny cel.
Andrzej 23.03.2012 godz. 17:32
Dzwoniąc pod te numery można dowiedzieć się o co im chodzi? Na czym polega ich plan, czego chcą od wójta i kim go chcą zastąpić.
Ania 23.03.2012 godz. 16:01
Mnie Broda przekonał do siebie inwestycjami i dbałością o odpowiednie zadłużenie. Nie rozumiem o co im chodzi, to są jakieś rozgrywki personalne, których mieszkańcy nie rozumieją. Ci od referendum kłamią o stanie gminy, a Broda ma siedzieć cicho? Trzymam za niego kciuki.
Andrzej 23.03.2012 godz. 15:39
Na czym polega ta propaganda? Na zamieszczeniu oświadczeń i głosów mieszkańców w tej sprawie, odmiennych od tutaj prezentowanych? Wszystko co przeciw wójtowi jest dobre, a reszta już nie? Trochę obiektywizmu, bo aż żal bierze. Mieszkańcy swoje wiedzą i nade wszystko widzą. Podżeganie do politycznej wojny w gminie zakończy się porażką podżegających.
Rymar 23.03.2012 godz. 14:36
Miałem przez chwilę ten numer Nowin. Ohydna propaganda. Dziennikarsko do dupy. Lekką ręką wydawane pieniądze z naszych podatków. Zgadzam się z Maksymilianem, że nasze pieniądze są wydawane na różne cacka, a nie rzeczywiste potrzeby. A Marek to chyba rzeczywiście ktoś z urzędu.
precz z wójtem 23.03.2012 godz. 14:15
Ukazał się właśnie BEZPŁATNY numer Nowin Komornickich świetnego wójta . Bezpłatny,czyli za pieniądze podatników i mieszkańców gminy. W tym numerze robi sobie wójt juz kampanie wyborczą. Czy tak mozna droga redakcjo Radia Merkury?? Przecież to jest bardzo ciekawy temat na reportaż. Jakim prawem wójt za pieniadze podatników juz robi sobie PR na wypadek referendum????? Przecież tego nawet prawo zakazuje!!!! Może ktos zgłosi do do Komisji Wyborczej??? Broda z Adamskim idą po trupach, bo im się grunt pod nogami pali.
Maksymilian 23.03.2012 godz. 11:55
Oj ! Nazbierało się komentarzy. Po pierwsze: nie mam nic przeciwko młodemu Adamskiemu. Musi się on jednak liczyć z tym, że będzie mu to wypominane i nie ma powodu do współczucia, bo zawsze może zmienić pracę. W kwestii odśnieżania to mam kompletnie odmienne doświadczenie, ale widocznie nie należę do obywateli zasługujących na przyjazd pługa odśnieżającego. Po drugie: drogi Marku! jedyne ciało, które mnie interesuje to ciało mojej dziewczyny. Podziwiam jednak twoją znajomość tematu ( "ciało uchwałodawcze" no, no! ). Zaczynam podejrzewać, że jesteś jakimś pracownikiem Urzędu, ale to nic złego! Jeśli jednak moje podejrzenia opierają się na prawdzie, to nie jesteś całkowicie obiektywny. Po trzecie: pragnę powrócić do kwestii planowanego zakupu fotoradaru. Koledzy w pracy pokazali mi stronę, na której takie urządzenia kosztują w przedziale między 100 a 200 tysięcy złotych!!! Uważam, że na taki wydatek może pozwolić sobie gmina, gdzie wszystko gra i np. wiaty przystankowe są w stanie idealnym. Ja jednak wolałbym aby za tę kwotę zakupiono jakiś mały pług śnieżny, który dojeżdzałby także do mnie.
pankracy 22.03.2012 godz. 23:17
z tego co się orientuję to syn p.Adamskiego pracuje w ZUK od kwietnia zeszłego roku wiec zima która w przepracował w zuku to 2011/2012. ja jakos nie moge narzekac....mieszakm na totalnym wygnajewie. i plug odśnieżający do mnie dojechał. Fakt nie był o 6 rano ale nie miałem problemów zeby dojechac do pracy a jak wracałem to szystko było odśniezone i posypane... poprostu szukaja dziury w całym...a swoją drogą to mu nie zazdroszczę...bo cokolwiek robi jest postrzegany jako "ten syn przewodniczącego" i całą gmina patrzy na to co robi i jak... jak nie ma się merytorycznycz zarzutów to szuka się byle jakiego pretekstu. dobranoc wszystkim
Krzysztof 22.03.2012 godz. 20:55
Maksymilianie powodem odwołania wójta nie jest zebranie 1700 podpisów w 20-to tysięcznej Gminie,ale odwołanie w referendum przy odpowiedniej frekwencji.Ty wiesz o 1700 podpisach (jeszcze nie zweryfikowanych ),a nie wiesz o ilości osób,które pogoniły zbierających podpisy.Być może było ich dużo więcej niż powyższa liczba.W naszym domu 5 osób.W komentarzach widziałem zarzut ,że panowie Broda i Adamski się przyjażnią.Chyba to lepiej niż skakanie sobie do oczu!? Panowie ci w czasie pierwszej kadencji Rady Gminy przyjaźnili sie też z osobami,które teraz chcą ponownie dostać się do korytka.to też daje do zastanowienia.Poadrawiam.
jagna 22.03.2012 godz. 20:17
Maksymilianie 1700 podpisów zebranych, ale czy uczciwie, bo ja i wiele innych osób zostali oszukani okłamani, więc proszę przestań robić z ekipy, która miesza w gminie taki kryształ każdy ich zna i wiemy, co to za ludzie
Marek 22.03.2012 godz. 19:56
Maksymilianie. Trzeba się trochę interesować sprawami gminy, żeby wiedzieć, że ZUK jest jednostką podległą Urzędowi Gminy, a nie Radzie Gminy, która jest ciałem uchwałodawczym. Natomiast powodem do odwołania pana Wójta jest fakt zebrania 1700 podpisów. To prawda, ale spora część tych podpisów została wyłudzona na podstawie fałszywych informacji przekazywanych podpisującym. Sam takie usłyszałem i pogoniłem zbieraczy na grzyby. Część z widniejących na listach podpisywała je w dobrej wierze o czym przekonamy się w referendum, o ile do niego dojdzie. Co do refleksji zgadzam się Tobą. Potrzebuje jej każda władza. Gminy Komorniki również.
Maksymilian 22.03.2012 godz. 18:13
Drogi Marku! Trzeba się trochę interesować sprawami gminy, żeby wiedzieć, że ZUK jest jednostką podległą Urzędowi Gminy. Natomiast powodem do odwołania pana Wójta jest fakt zebrania 1700 podpisów. Ja ze swej strony dodam, że zauważam u przedstawicieli naszej władzy kompletny brak refleksji wobec tego co się dzieje. Wszak nie wszystko da się wytłumaczyć nagonką polityczną!
Marek 22.03.2012 godz. 17:48
I to jest powód do odwołania wójta? I ten tzw. nepotyzm. Z moich informacji wynika, że szefem ZUK nie jest pan Adamski.
Maksymilian 22.03.2012 godz. 17:16
Rozumiem, że Marek chadza na zebrania. Na wszystkich nie byłem. Na tych kilku co byłem nikt takiego postulatu nie zgłaszał. Dokonałem też przeglądu sprawozdań z zebrań wiejskich zamieszczanych na oficjalnych stronach daleko wstecz. Zatem jedno z dwóch: albo nie sięgnąłem wystarczająco daleko wstecz, albo sprawozdania z tych zebrań były niepełne. Ja nie neguję konieczności ograniczenia nocnych rajdów, bo w dzień o przekroczenie dozwolonej prędkości przy tych korkach trudno. Od samych strażników słyszałem też, że jest ich za mało, to boję się, że teraz to już tylko zajmą się robieniem fotek i na ich przyjazd trzeba będzie poczekać dużo dłużej. Nadal zatem uważam, że zamiast kupować fotoradar lepiej te pieniądze przeznaczyć na odnowę wiat przystankowych. No chyba , że bez fotoradaru finanse gminy upadną.
Marek 22.03.2012 godz. 16:08
Nie wiem czy Maksymilian chadza na zebrania wiejskie, ale foto-radar to postulat posiedzeń kilku takich gremiów. Boimy się mandatów? Nóżkę z gazu proszę. Trzeba też się bardziej interesować tym co się dzieje w gminie.
Maksymilian 22.03.2012 godz. 15:01
Właśnie dowiedziałem się, że pan Wójt "zaawizował" kupno fotoradaru dla Straży Gminnej. Czyżby wbrew temu co było dotychczas przez nasze władze głoszone, finanse naszej gminy są tak opłakane, że trzeba się posiłkować wpływami z fotoradaru.Jakoś w częste przekraczanie dozwolonej prędkości trudno mi uwierzyć ( chyba w nocy! ). Taki fotoradar to chyba trochę kosztuje. Może zatem lapiej by było przeznaczyć te pieniądze na co innego np. na naprawę wiat przystankowych. Co raz bardziej przekonuję się do idei referendum!
Maksymilian 22.03.2012 godz. 14:12
Być może Broda jast uczciwy. Jeśli tak, to zastanawiające jest to, że toleruje nepotyzm w gminie np. zatrudnienie syna p. Adamskiego w ZUK - u ( tak, tak syna p. przewodniczacego Adamskiego ). Czy zauważyliście w jaki sposób powołany m. in. do odśnieżania ZUK działa ( przypomnijcie sobie chociazby 3 ostatnie zimy ). Swoją drogą ciekawe ile mandatów nasza ukochana Straż Gminna dała ZUK --owi za brak odśnieżania. O ile wiem to żadnego. Rozumiem, że jesteśmy gminą wiejską i jakieś powiązania rodzinne są nieuniknione, ale bez przesady!
otto 22.03.2012 godz. 13:06
Nie uważam, że sa to ogólniki. Ja do referendum idę.
Broda jest juz tutaj za długo. Widać, że on sam ma dośc. zmęczony, zgorzkniały, bez pomysłów. Pora odkleic stołek od tyłka.
Drugi weteran Adamski tez do wymiany.
Beny 22.03.2012 godz. 11:29
Aha, jeszcze jedno. Wysłuchałem zarzutów skierowanych pod adresem Brody. Większość ma charakter na tyle ogólny i nie dotyczy tego czym się zajmuje gmina, że śmiech pusty. Jedno mnie przekonało. Wójt zamiast siedzieć w urzędzie, zajmować się zarządzaniem i obsługą mieszkańców powinien zamienić się w komiwojażera i powinien jeździć na żebry po firmach z błagalnym przyjdźcie do nas bo mnie wywalą. Tak, to odpowiednie zadanie dla wójta.
Beny 22.03.2012 godz. 11:17
Może tak po imieniu. Na razie to czytam jakieś banialuki o decydentach.
w 22.03.2012 godz. 09:31
znajoma poszła do władz gminy Komorniki z pomysłem na pewną inicjatywę (docelowo biznes) skierowaną do młodych ludzi, młodych matek itp...

podziękowali jej - powiedzieli, że na razie nie....

po 2 miesiącach okazało się jednak, że takie coś otworzyła córka jednego z decydentów.


ot Komorniki....

Miszkaniec 22.03.2012 godz. 09:07
wrogowie wojta Brody mieszkancy z Gluchowa i Chomecic chodzili po domach i opowiadali ludziom rozne ( nieprawdziwe ) wiadomosci na temat wojta.P. Brody . Wystarczy zobaczyc w Plewiskach na ul. Poludniowej jak przecietnie ten czlowiek ( wojt Broda ) mieszka .Wiec jakie zarzuty mozna miec do tego uczciwego czlowieka. Teraz my zbierzemy sie ( uczciwi obywaltele gm Komorniki ) i bedziemy zbierac dokumentacje na tamat tych co mącą w sprawie wojta. Mamy dowody w postaci nieuczciwych i nieprawdziwych oskarzen pod adresem wojta. Jak zbierzemy to oddamy to prokuraturze. . dziwie sie ze niektorzy ludzie dali sie z wiesc tym namawiaczom o referendum w spr. odwolania wojta. Od czasu kiedy mieszkam w Plewiskach -8 lat .to widze jak nasza gmina KOMORNIKI zmienila swe oblicze , nie do poznania - jest ladna i zadbana, pzryjezdzaja do Mnie pzryjaciele z calego swiata i podziwiaja okolice i te dobrze wygladajace wsie , , ktore sa piekne w porownaniu do innych . Plewiska Komorniki i inne najpiekniejsze miejsca w powiecie. Dklatego tutaj sprowadzilem rodzine.. . odczepcie sie od uczciwego wojta P. B ( osobiscie nie znam ) . , ale widze go w w miejscach w ktorych powinien byc.Gmina ., szkoly , fundacje itp. Miszkaniec Gminy komornik
Ania 22.03.2012 godz. 07:39
Obserwatorze Nie słyszałeś, że czarne jest białe i odwrotnie. Wyczytałeś to w Kurierze Komornickim, który tak opisuje naszą gminę.
Jeszcze raz podaję, że wójta popiera i PiS i PO. PO na pewno. To mnie przekonuje, że pracuje dobrze. Oczy też mam.
Obserwator 22.03.2012 godz. 01:08
ahh...jeszcze specjalnie dla Zygmunta, bo mi umknął jakoś Jego wpis - nigdzie do tej pory nie wpisywałem swojego zdania na ten temat...ale jeśli już podajesz jakieś dane, to poproszę jesli pozwolisz, o wskazanie pelnego źródła "serwisu klamczucha", tak abym mógł sobie poczytać. Ciekawski jestem no i nic juz z tym nie zrobię ;) przekonaj mnie też, jeśli możesz, że nie mam iść na to referendum....tylko rzeczowo proszę
Obserwator 22.03.2012 godz. 00:47
hmm...gdzie to ja już słyszałem, że czarne jest białe i odwrotnie? ;) w kwestii pytań bezpośrednio do mnie, odpowiem tak: nawet średnio "rozgarnięty" obywatel odnajdzie wspólny mianownik w tych wpisach, więc "wrzuczcie Państwo na luz". Z tego co wiem, a wiem z ogolnodostępnych źródeł pewne fakty są udokumentowane i nagrane, więc po cóż im zaprzeczać? Po coż straszyć sądem? A tak zupełnie obiektywnie - jeśli Pan Wójt nie widzi problemu w tym, że w tak krótkim czasie zebrano podpisy kilkunastu procent niezadowolonych z niego mieszkańców gminy, gminy którą prowadzi, to o czym to świadczy? Na szczęście żyjemy w demokratycznym państwie i tego w legalny sposób nikt nie przeskoczy:)
nareszcie 21.03.2012 godz. 22:00
co Ty Aniu opowiadasz :( przecież PO nie chce mieć nic wspólnego z Brodą. Oni też nie są głupi. Poczekają do referendum. Nie chcą sobie przecież brać na kark kogoś, kto ma być odwołany. A PISiory już go wcześniej popierały !!!
Ania 21.03.2012 godz. 21:52
To bardzo ciekawe. Mój brat jest członkiem PO i oni też popierają Brodę. Brodę popiera i PiS i PO czyli jest dobry, skoro i jedni i drudzy go szanują. To rzadki przypadek w kraju ogarniętym wojną polsko-polską.
nareszcie 21.03.2012 godz. 21:47
Aniu, przecież PIS popiera właśnie Brodę. Jeśli w gminie zapanuje PIS, to pójdziemy na dno. Nie wiedziałaś, że on sympatyzuje z PIS-em?? Teraz jak będzie 20.000 mieszkańców, to oni chcą iść włąśnie z PISiorami!!!! Nie pozwólmy na to.
Ania 21.03.2012 godz. 21:44
Załóż PiS w gminie i walcz z układem. Oni ciągle walczą i na tym polega ich robota. Nic innego nie mają do zaproponowania.
nareszcie 21.03.2012 godz. 21:39
dla mnie to skandal - pan przewodniczący rady gminy Komorniki pan Adamski sobie ot tak weźmie listę, przeczyta kto się podpisał i jeszcze ma czelność odgrażać się pozwem. Przecież on wszedł NIELEGALNIE w posiadanie tajnych danych osobowych. Brawo panie Hewusz. Jest pan jedynym radnym , który nie boi się i potrafi powiedzieć wprost to, co myśli niemal cała reszta. Komornicka policja nie widzi nic złego, że ktoś wszedł nielegalnie w posiadanie danych osobowych. Jedna wielka klika, która myśli, że jest bogiem i władcą maluczkiej ciemnoty z Komornik. Niech to się wreszcie skończy!!!! Ludzie idźcie do tego referendum. To nasza jedyna szansa!
Ania 21.03.2012 godz. 21:39
Zapyziała, skorumpowana..., nic dobrego... Chyba mieszkasz w innej gminie, to się nie wypowiadaj.
nareszcie 21.03.2012 godz. 21:27
coś się w tej zapyziałej, skorumpowanej gminie ruszyło. 3 x TAK dla referendum. Na mój głos PRZECIWKO p. Brodzie możecie liczyć! Dobrze, że w końcu Polska dowie się jak to niby fajnie jest w gminie Komorniki. Tutaj nie dzieje się NIC dobrego. Gmina stacza się z każdym rokiem. Brud, smród u ubóstwo.
Zdzislaw K. 21.03.2012 godz. 20:45
Nasz wojt .Broda jest uczciwym i oddanym wlodarzem gminy Komorniki .Tylko rzadni wladzy krwioipijcy ( Gluchowo i Chomecice ) chca za wszelka cene wladzy .

Gmina Komorniki nigdy w swoim istnieniu nie miala takiego uczciwego i oddanego wojta..

I to boli innych krwiopiojcow ze wojt nie mataczy z nimi i innymi .

Niech zyje sprawiedliwosc i uczciwoisc spoleczna , nie pazenosc na wladze. i pozniej matactwa. .


Zdzislaw K, Komorniki
mhari mhari 21.03.2012 godz. 20:41
Komorniki to dobrze prosperująca Gmina....wszystkim się nie dochodzi,jedni chcą ulice inni oswietlenie,wydaje mi się że inwestycje są rozkładane tak aby było dobrze.
Ci którzy chcą referendum nie podają konkretnych zarzutów wobec p.Wójta.... i to jest zadziwiajace...jesli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o władzę i pieniądze.
Zygmunt 21.03.2012 godz. 14:18
Obserwator? Czy to nie ten co się "produkował" w Serwisie Kłamczucha? Nie chwaliłem wójta, tylko rozwój gminy, który nawet mieszkańcy sąsiednich gmin zauważają i mówią o tym z zazdrością. Powtórzę. Pogłupieli z tym referendum. 1,5 roku temu były wybory, mogli się wykazać, a nie robić bałagan w dobrze rozwijającej się gminie.
Stop porywaczom ciał 21.03.2012 godz. 12:22
Do Obserwatora, proszę napisz w którym zdaniu chwalę pana Wójta???????????????????
Maksymilian 21.03.2012 godz. 10:36
Jeśli rzeczywiście zebrali 1700 podpisów to referendum powinno sie odbyć. Nawet najlepszej władzy od czasu do czasu przyda sie dostać po łapkach. To pozwala zejść na ziemię i spojrzeć na siebie krytycznie.
Obserwator 21.03.2012 godz. 00:50
"Czy to przypadkiem" nie te same osoby śledzą wszystkie wpisy wszelakich mediów odnośnie sprawy referendum w Gminie Komorniki z jedynym celem na sztandarze: "chwalmy Pana Wójta za wszelką cenę"? ;) trochę to żenujące
Zygmunt 20.03.2012 godz. 14:50
Pogłupieli z tym referendum. 1,5 roku temu były wybory, mogli się wykazać, a nie robić bałagan w dobrze rozwijającej się gminie. Mam porównanie, bo dużo podróżuję. Chyba nie przypadkiem Gmina Komorniki została wyróżniona w rankingu Filary Polskiej Gospodarki przygotowanego przez redakcję dziennika "Puls Biznesu" i agencję badawczą TNS Pentor. Znów "korytko" ważniejsze niż ład i porządek.
basia 20.03.2012 godz. 13:54
To ten sam...chce objąć władzę w Komornikach razem z miejsowym dziennikarzem,który chce zostać rzecznikiem prasowym.
Stop porywaczom ciał 20.03.2012 godz. 13:15
A zapomniałem dodać, że oprócz spalarni ciał, pan Adrian lubi też udawać policjanta...
Stop porywaczom ciał 20.03.2012 godz. 13:14
Czy to przypadkiem nie ten sam radny który chcę zbudować w Komornikach spalarnie trupów?