Gra została zrealizowana w ramach rządowego programu „Niepodległa”. Opiera się ona na technologii 2 D na silniku Construct 2.
Jak opowiadają twórcy – to przygodowa gra akcji o rysunkowej oprawie graficznej. Znajdować się w niej mają zarówno elementy zręcznościowe, jak i przygodowe dopasowane do danego etapu. Fabuła opiera się na autentycznych wydarzeniach historycznych, w których udział bierze fikcyjny bohater.
Grę stworzyła pięcioosobowa grupa studentów „Hejka Studio”, pod opieką merytoryczną dr Magdaleny Biniaś-Szkopek. Studenci uzyskali pomoc finansową od Fundacji Zakłady Kórnickie. Dzięki wojewodzie wielkopolskiemu Zbigniewowi Hoffmannowi projekt został dofinansowany z rządowego programu „Niepodległa”.
- Fabuła gry została osadzona na przełomie XIX oraz XX wieku. Tytuł prezentuje odbiorcy wydarzenia, które doprowadziły do przyłączenia się Wielkopolski do odrodzonego państwa polskiego w 1919 roku. Ukazany zostanie również ważny, choć zapomniany przez szerokie grono ludzi, udział rodziny Zamoyskich (właścicieli ogromnych majątków w zaborach pruskimi austriackim w tym Kórnika i Zakopanego) podczas I wojny światowej oraz w Powstaniu Wielkopolskim – wyjaśniają twórcy.
Prace nad grą rozpoczęły się od szczegółowej kwerendy archiwalno-muzealno-bibliotecznej, podczas której zebrane zostały podstawowe materiały źródłowe, niezbędne do wytworzenia narracji.
AK