NA ANTENIE: SUZANNE/MARK RONSON, RAYE
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Benzyna coraz droższa...

Publikacja: 29.08.2012 g.11:06  Aktualizacja: 29.08.2012 g.11:08
Poznań
Najtańsze paliwo w Europie kupują kierowcy w Rosji i na Białorusi. Na Białorusi litr dziewięćdziesiątki piątki kosztuje równowartość 3 złotych. U nas ceny paliwa szybują w górę.
Dystrybutor paliwa - Archiwum Radia Merkury
/ Fot. (Archiwum Radia Merkury)

Spis treści:

    W Gnieźnie cena bezołowiowej benzyny przekroczyła 6 złotych. Na stacji gdzie cena benzyny bezołowiowej kosztuje już 6 zł i 4 grosze kierowcy narzekają, ale mówią, że trzeba będzie jeździć bardziej oszczędnie , mniej naciskając na pedał gazu. 

    Inni idą w zaparte i chcą koncernom paliwowym dokuczyć mówiąc, że jeżdżą tylko tyle ile muszą, a na bliższe odległości wybierają rower. Pracownicy stacji benzynowej mówią jednak, że wielu kierowców w ogóle nie patrzy na cenę paliw, bo jak muszą jechać to i tak zatankują.

      Na szczęście cena gazu nie rośnie w tak szybkim tempie - cieszą się właściciele aut z instalacją LPG.

    https://radiopoznan.fm/n/
    KOMENTARZE 40
    jerzy7731 25.09.2012 godz. 08:02
    Obecna popularność PO wśród wyborców polega na ty, że:
    - totalnie jest popsuty system polityczny kraju ( prawie wszystko jest pomieszane do góry nogami,
    - nie da się żyć w kraju niby demokratycznym bez brania udziału we wyborach ( aspekty psychologiczne ),
    - wyborcy starają się wybrać najmniejsze zło wobec totalnego zła ( PO w obitnicach budowało w kraju II Kalifornię, Irlandię ) - ( żadna konkurencyjna grupa polityczna nie potrafiła ( potrafi ) przedstawić ciekawszej ( lepszej ) propozycji niż ma PO ( a po co zmieniać złego konia na jeszcze gorszego w trakcie przeprawy przez rwąćą rzekę - kryzys ))
    - efekty walenia się gospodarki kraju - coraz gorsza sytuacja ludności
    - efekty oddziaływania mediów!?

    W obecnej chwil igdy:
    $ PiS ( SLD ) zaproponowały swoje alternatywne programy gospodarcze w stosunku do PO, ( in + : świadczy o chęci PiS ( SLD ) uczestniczenia autentycznego w życiu politycznym kraju )
    $ program PiS został poddany publicznej debacie poprzez konferencję ekspertów ( in + : świadczy o pozytywnej próbie PiS znalezienia autentycznie poprawnego alternatywnego obiektywnego rozwiązania ekonomiczneh dla kraju )
    $? teraz zależy co zrobi następnie PiS ( SLD + inne grupy polityczne )!?

    I tak: pojawiają się tutaj następujące problemy:
    $ czy tak wyznaczony trend znajdzie swoją kontynuację pozytywną (czy $, czy @ ),
    $ jaki następnie krok podejmie PiS ( czy $, czy @ )
    PS. ($) w moim przekonaniu PiS obecnie powinien wyciągnąć wnioski z dotyczasowej sytuacji i spróbować:
    wewnętrznie w obrębie swojej partii ( członków ) spróbować wyłonić ( opracować poszukać
    A.ciekawszych ( lepszych ) następnych X alternatywnych programów gospodarczych dla PO,
    B. spróbować wyłonić autentycznie najlepszy ( obiektywnie najciekawszy ),
    C. publicznie zaprezentować tak wyłoniony program poddany publicznej przez ekspertów debacie w
    połączeniu z mediami i narodem
    D. spróbować ewentualnego wyścigu przed wyborczego z innymi ugrupowaniami politycznymi

    Zrealizowanie obecnie przedstawionej propozycji może oznaczać podjęcie przez PiS autentycznego ( obiektywnego ) procesu naprawiania krajowego systemu politycznego!?

    Jest to pierwsza jaskółka, która jeszcze nie czyni wiosny lecz wyznacza pozytywny tred.
    Tutaj także bardzo wiele zależy od profesjonalizmu obiektywnego mediów!?
    Rychu 14.09.2012 godz. 10:02
    Ja na szczęście znam jednego PiSiora. Agresywny, nietolerancyjny bałaganierz. Kibol który w młodości machał bejsbolem. Mówię do niego bracie faszysto. On do mnie komuchu, ale i tak się lubimy.
    hetman 12.09.2012 godz. 14:30
    To prawda Rychu co piszesz . Mam w rodzinie dwoch pis-iorow (przepraszam ! ) Oboje sa czerstwi,zacietrzewieni,z zerowym poczuciem humoru i wielka nienawiscia do wszystkich oprocz jarka. Osmieszaja sie co chwile komentujac rzeczywistosc...
    igo. 12.09.2012 godz. 11:24
    Fakt Rychu! Połowa polskiej populacji zamieszkującej obszar pomiędzy Odrą a Bugiem uważa za Tuskiem że Jarosław Kaczyński to czarownik jaki, typ podejrzany, od którego to lepiej z daleka bo jak mu się co uwidzi i zachce, to urokiem rzuci, klątwą napiętnuje albo jeszcze co gorsze uczyni np. do wora porwie i uprowadzi diabeł wie dokąd.
    Rychu 12.09.2012 godz. 10:19
    Pytasz igo dlaczego nie PiS.
    Popatrz i spróbuj zauważyć, że większość członków tej ekipy posiada gęby (to z Gombrowicza) zajadłe, ponure, patriotycznie nadęte, zacietrzewione i pełne nienawiści do wszystkiego, co inne i nie ich.
    Wszyscy mogliby spokojnie grać, w jakimś historycznym filmie, role inkwizytorów sadystów.
    Do kompletu potrzeba jeszcze Gowina. Na razie jest on Walenrodem PiSu.
    Te, pełne odrażającej obłudy, gęby sieją po prostu strach wśród ludzi pragnących normalności.
    Zaś oblicze samego wodza budzi przerażenie, a u niejednego psychiatry zdziwienie, że chodzi na wolności.
    Ten gość, który poza niskim wzrostem nie osiągnął w życiu nic, chce zbawiać, uszczęśliwiać i zadbać o kraj. Litości.
    Sam zaś nie potrafi zadbać o swoje zęby i nie potrafi powyrywać kłaków z własnego nosa.
    Ale pewnie chętnie nauczyłby Polaków jak się to robi.
    No i te jego wizje gospodarcze.
    Twoi "rodacy" nie chcą chyba już więcej, tego oszalałego, pisowskiego dobrobytu z benzyną za trzy złote i trzema milionami mieszkań.
    myśl 11.09.2012 godz. 22:43
    Benzyna coraz droższa ... i polityka temat do gardeł
    jakbyśmy sobie musieli ulżyć a nawet na pewno :)
    pisać mówić - biadolić i wystarczy - terapia działa :) :) :)
    Życzę Ulgi Rodacy :)
    igo. 11.09.2012 godz. 18:30
    Dlaczego nie chcesz PiS,u przy władzy hetmanie?!
    hetman 11.09.2012 godz. 16:21
    Ja nie boje sie pisu igo. Ja smieje sie z niego smiechem tragicznym. To tak jakbym bal sie kogos w dresie sandalach i skarpetach frotte.... Poruta i tyle...
    igo. 11.09.2012 godz. 15:45
    No śmiało! Kto i dlaczego boi sie PiS,u !?
    igo. 11.09.2012 godz. 15:41
    Połowa Polski boi się PiS,u czyli PiS,u boi się 19 250 000 Polaków! Ale nie ma pośród nich ani jednego, który potrafiłby powiedzieć dlaczego się boi. Ciekawa sprawa!
    Rafał 11.09.2012 godz. 15:38
    Wszystko wina PO
    igo. 11.09.2012 godz. 14:56
    A Ty hetman dlaczego się boisz PiS,u?! Może jakiś konkrecik?!
    igo. 11.09.2012 godz. 14:53
    Cenę benzyny winduje w górę cena ropy. Ostatnio wzrost tej ceny był bardzo gwałtowny. Z 88,00 USD za baryłkę na początku roku cena skoczyła w maju do 127 USD. W czerwcu gwałtownie spadła ale cena benzyny nie zmniejszyła się. Podobna sytuacja miała miejsce w 1980 roku. Ponoć było to w związku z rewolucją irańską. Rzecz jasna koncerny wydobywające i przetwarzające ropę nie są zainteresowane obniżaniem cen za swoje produkty. Ale w Polsce wartość podatku VAT za benzynę i podatku akcyzowego jest wyższa od połowy jej ceny. Większa część zysku z paliwa wędruje więc do budżetu państwa. Takiej sytuacji nie ma chyba nigdzie w świecie. Najwyraźniej rząd PO wyzyskuje sytuację i pod pozorem kryzysu zgarnia połowę dochodu z paliw.
    Nawiązujesz też Rychu do obaw mata,a przed PiS,em. Może T mi powiesz , czego się tak właściwie boją moi „rodacy” u Pana Jarosława Kaczyńskiego
    hetman 11.09.2012 godz. 14:28
    Poki nie pojawi sie nic innego godnego uwagi bede zawsze glosowal na PO. Tylko dlatego by oszolomy od kaczki nie dorwaly sie do koryta i zapsuly wszystkiego co zostalo do zepsucia. Pojawila sie mala nadzieja . Kukiz rozpoczal ruch na rzecz jednomandatowych okregow wyborczych o ktorych PO raczyla zapomniec. Warto wejsc na strone ; zmieleni.pl by zrobic cokolwiek,a nie tylko pluc jadem.
    Rychu 11.09.2012 godz. 09:36
    Znowu pewnie jeśli idzie o bęnzynę masz rację igo. Ja ze swej strony jak mogę, to staram faktów się trzymać.
    Ale jak wiesz, nie samą benzyną człowiek żyje.
    Są jeszcze inne aspekty życia, które sprawiają, że PiS budził takie przerażenie, iż ludzie woleli i wybrali, nawet po raz wtóry, inny odłam dawnej Solidarności, czyli PełO.
    Obecnie, mimo tylu wpadek, tej partii w sondażach wciąż przybywa.
    Mojemu współpracownikowi, jak i dżonowi i pewnie wielu innym, za PiS żyło się lepiej. Może mnie i też,
    ale z powodu nawału zajęć nie zauważyłem różnic.
    Mnie, podobnie jak i mata, też to zadziwia, że pomimo tego "pisowskiego dobrobytu" ludzie wolą "pełowską nędzę.
    Widocznie Prezes, lub raczej jego, rozwijająca się choroba, oraz wizja rządów pod jego przywództwem, budzą taki strach, że ciemny polski lud woli spokojną pełowską biedę niż oszalały pisowski dobrobyt.
    A jeśli idzie ceny benzyny, to poszły one w górę w całej Europie.
    Czy myślisz, że macki PełO sięgają tak daleko???
    jerzy7731 11.09.2012 godz. 07:17
    Cena paliw ( energii ) odzwierciedla rzeeczywistą inflację jako skutek:
    - dodrukowywania piniędzy przez włazde
    - zaciągania nie amortyzowalnych pożyczek!?
    ( koszty paliwa ( energii ) to niebagatelny skłądnik ceny prakrtycznie każdego produktu = jego aktualnej ceny!?)

    Inflacja jako taka jest elementem kryzyso twórczym ( który objawia sie rzekomymi obecnie nizbędnymi oszczędnościami = zamykaniem tam jakiejś producji ( działalności ) = bezrobocie = spadek produkcji rzeczowej ( pomimo rzekomego kwotowego wzrostu produkcji = pseudo gebelsowska green island )
    igo. 10.09.2012 godz. 16:15
    Ty też się boisz PiS,u mat ?
    mat 10.09.2012 godz. 14:36
    A mnie ciekawi dlaczego jesli za PiS bylo tak dobrze to czemu ludzie tak boją się Pis i pomimo rosnacych cen wolą PO i sondarze tej parti rosną.
    igo. 10.09.2012 godz. 12:44
    Trzymaj się faktów Rychu.
    igo. 10.09.2012 godz. 12:42
    Grubo ponad 6 zł oczywiście za litr.
    igo. 10.09.2012 godz. 12:41
    Cena benzyny w okresie rządu PiS spadła w 2006 roku z 3,78zł (rok 2005) do 3,60zł. W 2007 roku cena z początku roku wynosiła 3,5 zł pod koniec roku 4,0zł.
    Obecnie, po kilku latach porządkowania gospodarki przez Tuska po braciach Kaczyńskich, cena benzyny jest już grubo ponad zł i jest to cena , w przeliczeniu na zarobki, najwyższa w Europie.
    Płaca przeciętna w Holandii wynosi 2700 EU tj, 11056 zł , a w Polsce 3000 zł. Daje to w przeliczeniu na benzynę za pensję przeciętnego Holendra 1843 litry, a w przeliczeniu za pensję Polaka który "dobrze całkiem zarabia" 500 litrów paliwka.
    Czas najwyższy by „ polaczki” zebrały się w sobie i wlały se trochę oleju do swoich przesuszonych przez PO łbów.
    Rychu 09.09.2012 godz. 10:48
    Ech Bracie dżonie. Znowu z wdziękiem wielbłądzicy - w zaawansowanej ciąży - kręcisz jak pies flakami.
    Zarzuciłeś Tuskowi niehonorowe zachowanie. Ja odbiłem piłeczkę pisząc, że od ponad dwudziestu lat wszyscy politycy, wszystkich opcji klęczą i nie wiedzą, co to jest honor, gdyż klęcząc utracili go.
    Szczególnie ci z prawicy.
    Mój zarzut pominąłeś taktownym milczeniem, a jak chyba wiesz, to niekoniecznie trzeba zadawać pytania, aby dyskusja mogła trwać.
    Dość honornie zachował się, cudnie klękający w Częstochowie, pan Józio Oleksy po absurdalnych pomówieniach Antka M.
    Honornie postąpił też Cimoszewicz po niefortunnej wypowiedzi na temat powodzian. Ale to niby lewica.
    Reszta to łajzy bez honoru.

    Pominąłeś także milczeniem, moją opinię na temat samego faktu publicznego klękania polskich polityków
    i całowania rąk innych facetów, tylko ubranych w sukienki.

    Ale my sobie tak gadu, gadu o benzynie i klękaniu, a tu wyszło na jaw, że kolejny niewinny człowiek, zaszczuty przez tuskowych siepaczy, popełnił samobójstwo.
    Jak wiesz 10 sierpnia podpalił się i spalił Bogusław P. (na jego pogrzebie było aż 100 ksienży), a 23 sierpnia obwiesił się na plebanii Dariusz S.(rocznik 72).
    Obaj byli niesłusznie oskarżeni o macanie nieletnich chłopców i obaj byli pasterzami.
    A tak w ogóle, to nasz "wolny" i szczęśliwy kraj, zajmuje 3cie miejsce w Europie pod względem samobójstw z liczbą 24 mężczyzn i 6 kobiet na sto tys.luda w skali roku. Przodują Litwa i Łotwa.
    Miejmy nadzieję, że z powodu drogiej benzyny tych samobójów nie przybędzie.

    Ale czy to nie dziwne? Kopściół potępia samobójstwa i cywilów traktuje nie bardzo (w zależności zresztą od pozycji społecznej samobója), a jak swój popelnia, to zaraz męczennik i asysta 100 kolegów.
    kibic 08.09.2012 godz. 12:42
    psychiatria zbrodnią ludobójstwa rzecznik irena lipowicz współwinną ceny benzyny adekwatne głupocie
    dżon 07.09.2012 godz. 14:02
    Panie Ryhu - zadajże te pytania, bo bełkoty o 20-ym miejscu, czy też o wpływie podwyżki cen benzyny na spadek religijności - co najwyżej są małopoważne. W całym wpisie nie ma ani jednej prośby o udzielenie odpowiedzi - poza żalem, że nie wypowiedziałem się o 20 miejscu, ani jednego znaku zapytania.
    Sz. Panu Hetmanowi zadałem precyzyjnie pytania, prosząc o odpowiedź. Wszystko.
    Uwaga o belce i oku jest co najwyższej częścią Twojej - Ryhu - pyszałkowatej pewności, że zawsze masz rację. A że nie masz zawsze racji - dwa razy Ci wykazałem i więcej mi się nie chce. Nie znaczy to, że zawsze nie masz racji - różnimy się w sposobie postrzegania spraw wiary i kościołów, dość podobnie widzimy np. problem pracy.
    W obliczu widocznego teraz w Polsce powiązania elit PO z lewymi interesami - Hetman wymiękł.
    Być może i ja wymięknę, gdy zadasz mi Ryhu pytanie, tego nie wiem.
    Na marginesie - kiedy mi się dostało? Wtedy, kiedy nie sprawdziłem, czy kumple platfusów z Trójmiasta planują ukraść pieniądze obywateli pozyskane ze sprzedaży biletów na samolot? Powiedzcie mi, gdzie to się sprawdza, że w kasie są bilety na transport firm, które za trzy dni zbankrutują?
    Rychu 07.09.2012 godz. 09:53
    Dodam jeszcze dżonie, że nękasz hetmana pretensjami o pomijanie milczeniem pewnych Twoich wątków czy pytań, a sam olewasz wątki i pytania, które ja w swoich postach umieszczam. Choćby te z 04.09.2012.
    Czyli...
    Z typową katolicką kurtuazją w oku hetmana igiełkę widzisz, a w swoim belki nie dostrzegasz. Pozdro.
    Rychu 07.09.2012 godz. 09:19
    No bracie dżonie... Trochę się Tobie dostało. Ale, jak zawsze pędzę z odsieczą, choć muszę przyznać, że odkryłem kolejny przykład Twojej naiwności.
    Oczekujesz mianowicie honorowego postępowania od faceta, który w kampani wyborczej twierdził, iż przed kopściołem nie będzie klękał, a tylko częściowo dotrzymał słowa. Mianowicie przyjął pozycję leżącą.
    Twarzą do ziemi.
    Drogi dżonie... Facet, który pada na kolana przed drugim facetem, tylko dlatego, iż tamten do pracy zakłada czarną sukienkę (model szata), automatycznie pozbawia się honoru. Ci z AWSu czy potem PiSu, czy też z innych religijnych partii, także byli łapani na nikczemnościach, kłamstwach i przekrętach, ale zawsze, przy próbie wyjaśnienia spraw, czy chęci oderwania ich od koryta, kwiczeli i darli się w niebogłosy.
    Zupełnie jak te sympatyczne stworzenia, które z koryt jadają, a których ja nie spożywam.
    Widziałeś pewnie słynne zdjęcie naszego, ukochanego prezydenta, klęczącego z rozdziawioną japą przed jakimś gościem i to w mundurze.
    Zachodni politycy takich upokarzających gestów publicznie nie czynią, przez to i łatwiej im honorowo postępować.

    Od ponad dwudziestu lat polscy politycy wszystkich opcji (najlepsze były te niby komuchy klękające gdzie popadnie), namiętnie padają na kolana i pozbawieni honoru po cichu (czasem nawet głośno i bezczelnie), koncelebrują rozkradanie kraju, przy współudziale instytucji przed którą tak grzecznie na kolana padają.
    Z historii wiesz przecie, że już w starożytności padanie na kolana, było wyrazem oddania hołdu zwycięzcy, poddania i odstawienia honoru na plan dalszy.

    Hetman z tą benzyną masz rację. Jeszcze naucz się gotować i będzie super. Trzy lata temu sam zbudowałem elektryczne autko.

    Panie Dociekliwy...Jak wiesz, lubię i przekręcam nazwę instytucji, której nie cierpię i uważam za bezgranicznie szkodliwą, ale Twoje przekręcenie (Kościł) też mi się podoba.
    Cieszę się, że jesteśmy po tej samej stronie barykady.
    dżon 07.09.2012 godz. 07:32
    Panimaju - obywatelu, sprawdź dokąd jedziesz i kto ciebie wiezie, bo w państwie Tuska mogą orżnąć na każdym kroku. Panie Hetman - Pan chyba dalej nie rozumie tego, co Pana otacza. Może jednak komentarz odnośnie premierowicza - Panie - no wysil się Pan.
    hetman 06.09.2012 godz. 16:05
    Jeszcze nie zdazylo mi sie kupowac biletow na cokolwiek by nie wiedziec kto mi je sprzedaje. Niezbadane sa poklady ludzkiej naiwnosci... Kupilbys w normalnych liniach za klka zlotych wiecej to bys polecial,a tak chytry dwa razy traci...Wracajac do cen benzyny ,ciesze sie ,ze rosna. Dzieki temu na jesien wchodzi do masowej sprzedazy pierwszy calkowicie eletryczny samochod ; Renault Twizy. Tak trzymac !!!
    Dociekliwy 06.09.2012 godz. 15:42
    @ dżon - na usta ciśną się słowa piosenki - "oj naiwny naiwny naiwny, jak dziecko we mgle..." Opinia będzie taka jak zawsze. Zakończona opluciem Kościła.
    dżon 06.09.2012 godz. 10:09
    Jak Boga kocham, pęknę ze śmiechu. Po pierwsze - Panie Hetman - ani razu Pan się nie odniósł do tego, co wymieniłem niżej, a zwłaszcza do tego, że w kraju rządzonym przez PO w majestacie prawa można rżnąć obywateli z kasy, bo ma się znajomków w rządowej sitwie. Co do tego nie ma wątpliwości chyba nikt, że sprawy idą w złą stronę. Po drugie - myli Pan firmę od zbierania pieniędzy z kupnem biletów w okienku na samolot z Warszawy do Gdańska. Bilety kupiłem jak tysiące śmiertelników, wybrałem godzinę lotu, która mi pasowała i to było wszystko. Niestety było to OLT, które zgarnęło moje siedem stówek, aby Michałowi T. (mocno powiązanemu z PO, jakby Pan nie wiedział - może jakiś komentarz w tym miejscu?) odpalić dolę za frajer. Na marginesie - różnica w cenie w porównaniu z LOT-em wynosiła tylko ok. 80 PLN. Po trzecie - Za PiS-u dostałem zniżke podatku z 20 na 18 %, ulgę na dzieci, co daje mi na rękę jakieś 4000 zł rocznie. Nie mam ochoty na personalno-partyjne wycieczki, słucham tylko mojego portfela. Stąd moja sympatia dla PiS-u, który mimo wad - stworzył jeden z nielicznych rządów obywatelskich. W odróżnieniu od obecnego - antyobywatelskiego, dojącego obywateli, opartego na finansowo-rządowo-kolesiowskich powiązaniach sitwy platformersów. Jeśli tego Pan nie widzisz, to albo Pan jesteś jednym z nich (co jest bardzo prawdopodobne), albo Pan nie rozumiesz otaczającej Pana rzeczywistości. Na marginesie - Ryhu często powołuje się na przykłady z Niemiec i w wielu przypadkach trafnie zauważa, tudzież punktuje bolesne dla nas różnice. Minister obrony Niemiec podał sie do dymisji (i popłynął!) tylko za podejrzenie plagiatu pracy doktorskiej. W tym kontekście jakby Pan skomentował to, że syn premiera został zatrudniony na lotnisku bez konkursu i do tego będąc w konflikcie interesów z macierzystą firmą - kręcił kasę w OLT, zwłaszcza w kontekście dokonanych przekrętów i bankructw? Czy, aby biorąc pod uwagę standardy europejskie, premier nie powinien podac się do dymisji? Ciekawi mnie Pana opinia.
    hetman 06.09.2012 godz. 04:43
    Jestem juz... No coz dzon,skoro jestes tak naiwny by dac sie nabierac firmom typu OLT ,czy amber to juz twoj problem Jak wiadomo naiwnych nie sieja. A co do pisu to szkoda sie powtarzac. Powiem tylko,ze na cale szczescie nie ma on zadnych szans na wladze. Tak trzymac,bo poruta bylaby na calego...Poki co nic lepszego od PO sie nie urodzilo...
    Rychu 04.09.2012 godz. 09:50
    Jak już wspomniałem pewnie uczy się gotować i sprzątać.
    Bracie dżonie ....
    Cieszę się, że życzysz mi, abym zaczął cuchnąć dopiero za 40 lat. Postaram się.
    Cieszę się, że lubisz i tak wnikliwie czytasz moje teksty.
    Przypominam też, że nie ma obowiązku odpisywania i podejmowania dyskusji. Z przywileju tego skorzystało już ponad 40tu moich tuinternetowych przeciwników i poddało się sile moich argumentów.
    Ostałeś się Ty, "zenek" i popierdujący oraz podszczypujący, od czasu do czasu, "dociekliwy"

    Smuci natomiast mnie fakt, że nie odniosłeś się do żałosnego 20 miejsca, jakie zajmuje Polska w świecie pod względem religijności.Bo po przerżniętych Euro i żenującej olimpiadzie, jest to kolejny dowód na to, że w Polsce bardzo źle się dzieje.
    Pocieszającym jest to, że w Europie mamy jednak srebro, wyprzedzając takie dawne potęgi religijne jak Malta, Irlandia, Hiszpania czy Włochy.
    Wracając do kosztów benzyny.
    Myślę sobie, że gdyby nie ta ogromna chęć rządzących do przodowania pod względem poboźności i OGROMNA wręcz chęć podlizania się personelowi naziemnemu Jedynego i Słusznego Watykańskiego Pana Bozi, to
    te 5 do 10 miliardów złotych, jakie idą, rok w rok, na utrzymanie kontyngentu uprawnionych do zbawiania Pasterzy, możnaby przeznaczyć na wiele innych spraw, takich jak służba zdrowia, szkolnictwo, drogi itd., itd., bez końca. Bo jak wiesz lista potrzeb jest ogromna.
    A tak, chcąc ratować wspomniane sprawy, rząd musi podnosić akcyzę na na paliwa i inne używki. Także niezdrowe.
    Dwa. Gdyby nie ta głęboko zakorzeniona – od 18tu wieków - w psychice przedstawicieli tej RELIGII MIŁOŚCI, chęć mordowania bliźnich, a w Polakach dodatkowo chęć umierania - za wolność waszą i naszą - to miliardy, jakie idą na zbrojenia i durne wojny, też wydatnie wspomogłyby kulejące dziedziny.
    Ale jest i druga strona drożejącej benzyny. Spadek religijności mianowicie.
    Jak wiesz setki tysięcy Polaków posiadają auta po to, aby się pokazać i aby w niedziele jeździć na uroczyste koncelebracje.
    Droga benzyna sprawi, że wielu z nich nie pojedzie. Spadną więc dochody z Tacy i "świontobliwi" mężowie zaczną drzeć "świontobliwe" japy, że klepią biedę.
    Litościwy, serwilistyczny i zawsze usłużny rząd, (oraz wszystkie samorządy) pośpieszy z finansową pomocą, a ciemnemu ludowi narzuci nowe podatki i podniesie ceny benzyny. Błędne koło.
    I tak do końca świata, oraz jeden dzień dłużej . Amen.
    dżon 03.09.2012 godz. 23:00
    ... a Hetmana jak nie ma, tak nie ma...
    dżon 02.09.2012 godz. 13:20
    Broń Boże - nie myślę o Twoim zgonie, a życzę Tobie wielu lat życia. Boję się tylko, że Najwyższy za moje grzechy może mnie ukarać tym, że przez najbliższe 40 lat będę musiał pisać komentarze Ryhowi.
    Co do benzyny - nie znam się na tym za bardzo, ale wiem, że żyje sie coraz trudniej. Cena paliwa to jeden z elementów dojenia obywatela. Do następnego postu. Uff - jeszcze tyle lat. Za co ??
    Rychu 31.08.2012 godz. 10:18
    Dodam, że pisząc o tej niby "wolnej " Polsce, zawsze piszę słowo wolność w cudzysłowiu, co jak się możesz domyślać, odnosi się do tego "wywalczenia".
    Nieładnie jest marzyć o czyimś przyśpieszonym zgonie. A jeśli nawet taki nastąpi, to dowcipy nie umilkną, gdyż takich jak ja wciąż przybywa, religijność i chęć przebywania w Niebie w towarzystwie Pana Bozi dramatycznie na całym świecie spada.
    Czy wiesz, że Polska jest w pierwszej dwudziestce najbardziej religijnych państw świata. Przoduje Ghana, potem jest Nigeria i takie potęgi cywilizacyjne jak Armenia, Fiji, Rumunia, Kenia, Afganistan czy Kamerun.
    Polska niestety jest na 20tym miejscu, ale za to z 20toma tysiącami dolców PKB na głowę, jest wśród tych krajów prawdziwą potęgą gospodarczą. Niedługo przy takiej benzynie pewnie i to się skończy. Pozdro.
    Rychu 31.08.2012 godz. 09:57
    Nie masz racji bracie dżonie...
    Takiego uczucia jak pogarda nie używam w stosunku do ludzi, którzy nie uczynili nic złego. Zaś stosunku do Ciebie szczególnie.
    Pogardzać mogę ludźmi podłymi, nikczemnymi lub instytucjami uwikłanymi w nikczemne interesy.
    Zaś ta, o której obaj myślimy, jest szczególnie nikczemna, zakłamana, szkodliwa i obarczona, ponad miarę, potwornie zbrodniczą historią. Zasługuje więc na to uczucie.
    Wspólczesnymi chrześcijanami nie mam prawa pogardzać.
    Mogę się tylko litować i powodowany tym szlachetnym uczuciem, próbuję ich z tego ciemnego zaułka wyciągnąć, pokazując inną stronę innstytucji, która tych nieszczęśników do szczęścia wiecznego ma niby zaprowadzić.
    A, że druga, nieoficjalna strona instytucji tejże, jest brudna i ubabrana w kryminalnych sprawach, to naturalnym jest, iż u ludzi, w niej zakochanych, budzi NIEDOWIERZANIE i naturalny sprzeciw.

    Zazwyczaj - jak wiesz - zakochany dureń na końcu dowiaduje się, że ma rogi i w dodatku nie chce w to wierzyć, podczas, gdy całe miasteczko o tym trąbi od dawna.

    Poza tym. Co sądzisz o drożejącej benzynie?
    dżon 30.08.2012 godz. 23:14
    Może jednak Hetman coś napisze?

    Tobie Ryhu jednak antyklerykalne natręctwo nie pozwala żyć spokojnie. Pisząc z pogardą o chrześcijaństwie - pogardzasz chrześcijanami, więc jest mi przykro, że mój brat Ryhu mną pogardza. Nie zostaje nic innego, niż czekać aż umrzesz. Wtedy zajadłe żarty Ryha umilkną. Pozdro.
    PS. Co do wywalczenia wolności 20 lat temu - nie było żadnego wywalczenia, komuchy dogadały się z częścią solidaruchów i zrobiły deal nad Polską. Każdy, kto chciał ten układ ruszyć - był do tej pory utrącony.
    Rychu 30.08.2012 godz. 09:26
    Drogi dżonie nie narzekaj. Hetman milczał, ąle ja na Twoje: Bozio, gdzie ja żyję udzieliłem Ci braterskiej odpowiedzi.
    Oto ona;
    Zyjesz bracie dźonie w "wolnej" Polsce. "Wolność" tę wywalczyły, rządzące od ponad 20tu lat Elyty, które bezkrwawo, pokojowo, klęcząc i śpiewając pieśni nabożne, stosowne modły, gdzie trzeba, zanosiły.
    Trochę się potem, po paru latach wpólnego rządzenia pożarły i żrą się namiętnie do tej pory, zganiając na siebie winę za bajzel jaki w kraju panuje.

    Ale za to żyjesz w kraju, który Pan Bozia watykański darzy SZCZEGÓLNĄ miłością.
    Żyjesz też w kraju, którego królową jest Matka Syna watykańskiego Pana Bozi.
    Zyjesz w kraju, który będzie niedlugo miał własnego najświętrzego ze świętych, albo nawet własnego Pana Bozię.
    Więc chyba powodów do narzekania nie powinniśmy mieć. Prawda?
    I choćby z tego należy się cieszyć.

    To, że ludzie tutaj, oszołomieni wyżej wymienionym szczęściem, namiętnie się wieszają, topią (bo nie umieją pływać) i wzajemnie mordują w wypadkach drogowych, ma już mniejsze znaczenie.
    19.07.2012 godz. 08:55
    Odpowiedziałeś zmyłkowo.
    Na odpowiedź hetmana nie licz, bo on nienawidzi kobiet i każe im tylko gotować i sprzątać, podczas gdy one chcą uczyć się np. naprawiać rower.
    A może hetman wziął się za siebie i na stare lata uczy się gotowania i nie ma czasu pisać?

    Też jestem za droższym paliwem. Może mniej szpanerów będzie na drogach i mniej pomordowanych ludzi.
    dżon 30.08.2012 godz. 07:32
    O - jak to dobrze, żeś pan, panie Hetman się odezwał. Jak to dobrze, że drożeje paliwko (a za tym cała reszta) - chciałoby się powiedzieć po przeczytaniu Pana komentarza. Ale bez zbędnych złośliwości...

    Jakiś czas temu, gdy wykoleił się pociąg chyba we Wronkach, poprosiłem Pana o komentarz, a Pan nie udzielił na to pytanie odpowiedzi. Jak się domyślam - strefił Pan, ale może się mylę. Więc przytoczę tamto pytanie jeszcze raz:
    "Pociągi się wywracają nałogowo, ludziom nie płacą za państwowe autostrady, kataster wisi na włosku. Kumple kolesi z rządowych stołków załatwiają sobie pensje po 30 tys./m-c, dupkom płaci się po pół bańki premii, seryjny samobójca likwiduje świadków. Mój Boże - gdzie ja żyję? Może powie mi np. hetman? 18.07.2012 godz. 23:07".
    Co Pan na to? Pytam Pana, ponieważ do tej pory uważał Pan, że źródłem wszelkiego nieszczęścia włącznie z ociepleniem klimatu jest PiS. Nie raz dawał Pan przykład ziejącej i ociekającej żółcią niechęci do tamtej formacji. A tymczasem łaskawie nam panujący Donald zgotował nam po prostu antyobywatelskie państwo, w którym można orżnąć tysiące obywateli w majestacie prawa. Co Pan na to? Niechże się Pan odważy to skomentować. Aha - w związku z tym, że OLT Express ukradło mi 680 PLN za lot, który się nie odbył, po to, aby odpalić dolę niejakiemu Michałowi T. za jakieś frajerskie doradztwo - jeśli by przyszło Panu bronić obecny stan rzeczy z Donaldem T. na czele - poproszę Pana o zwrot tych pieniędzy tak, by mógł Pan z tego wyjść z twarzą. Bowiem mi żyło się lepiej za czasów PiS. Pozdrawiam.
    hetman 29.08.2012 godz. 13:22
    Na szczescie auta hybrydowe wchodza coraz smielej. Rower to tez dobra opcja.Poza tym drozsze paliwo to zdrowsze srodowisko ,tak trzymac !!!