"Nagrania mszy [odprawianych] przez dzieci w wirtualnym wnętrzu katedry gnieźnieńskiej zaskoczyły nas tak samo, jak niemal wszystkich" - mówi rzecznik Kurii Metropolitalnej w Gnieźnie ks. Remigiusz Malewicz.
Wiemy, że są pozytywne elementy tej gry bo uczestnicy muszą - jak zapewniają - przestrzegania przepisów liturgicznych, ale jest też niebezpieczeństwo że może dochodzić w jakichś aspektach do prześmiewania lub banalizowania liturgii. Dobrze by było, gdyby to zainteresowanie wirtualną grą przełożyło się na realne spotkanie z Chrystusem w prawdziwej światyni i w prawdziwej Eucharystii
- mówi ks. Malewicz.
Roblox jest jedną z najpopularniejszych internetowych platform do tworzenia gier. Największą popularność zyskała podczas pandemii COVID-19. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą w dowolny sposób kreować wirtualną przestrzeń oraz przedmioty z elementów przypominających klocki Lego. Tak budowane są kościoły oraz awatary księży, ministrantów, uczestników liturgii itd., które w realu kontrolowane są przez prawdziwych graczy, często dzieci.
Przedstawiciele społecznoiści robloxowej archidiecezji gnieźnieńskiej, która jest największą społecznością zaangażowaną w organizowanie nabożeństw wyjaśnili m.in., że społeczność ta nie ma nic wspólnego z prawdziwą archidiecezją gnieźnieńską oraz że celem ich działań jest ewangelizacja młodzieży korzystającej z platformy.