Uświetni go premiera „Snu nocy letniej” Williama Shakespeare’a, w reżyserii Jana Klaty.
Przewidziano także dodatkowe atrakcje. W foyer Dużej Sceny ustawiono infokiosk, z nagranymi wspomnieniami aktorów. Przygotowano też trzytomowe, bogato ilustrowane wydawnictwo jubileuszowe: Sto lat Teatru Nowego w poznaniu.
To wydawnictwo pozwala prześledzić historię sceny od początku, kiedy to w 1923 roku założył ją, w secesyjnej kamienicy nazywanej Domem pod Tańczącym Kogutem, aktor Mieczysław Rudkowski. Zbudował zespół, zapraszał też znamienity gości takich jak Juliusz Osterwa, Jacek Woszczerowicz, Irena Solska czy Stefan Jaracz. Współpracował z eksperymentującą Redutą Edmunda Wiercińskiego.
Dyrekcja Rudkowskiego przetrwała do 1934 roku. Sytuacja finansowa teatru pogarszała się i w 1937 roku przestano wystawiać przedstawienia. Po drugiej wojnie światowej, od 1945 roku przez 4 lata prowadził tę scenę jako prywatne przedsiębiorstwo Zbigniew Szczerbowski. Po tym czasie Dyrekcja Państwowych Teatrów Dramatycznych przejęła Teatr Nowy.
Druga część samodzielnej działalności Teatru Nowego rozpoczęła się w 1972 roku. Dyrektorem została pełna pomysłów i energii Izabella Cywińska. Przywiozła duża część swojego utalentowanego zespołu z Teatru Bogusławskiego w Kaliszu. I tak jak tam, tak i w Poznaniu podbiła serca publiczności. W 1981 roku wystawiła „Oskarżony czerwiec pięćdziesiąt sześć” co sprawiło, że w stanie wojennym była internowana. Teatrem kierowała do 1989 roku, kiedy to została powołana na urząd ministra kultury i sztuki w gabinecie Tadeusza Mazowieckiego. Na swego następcę w Teatrze Nowym wyznaczyła Eugeniusza Korina. Jego przedstawienia takie jak „Ghetto” Joshua Sobola czy „Piękna Lucynda” grane były przez rekordową ilość sezonów. Po rozstaniu Korina z Teatrem Nowym kierownictwo objął Janusz Wiśniewski. Autorskie przedstawienia Wiśniewskiego odnosiły sukcesy na Międzynarodowym Festiwalu w Edynburgu. Poznańska publiczność do dziś wspomina „Fausta”, „Burzę” czy „Arkę Noego”.
Przez ostatnie 11 lat dyrekcję sprawuje Piotr Kruszczyński. Stara się podtrzymać dobre tradycje sceny. Współpracuje z Jerzym Satanowskim (twórcą muzyki do wielu przedstawień) i w Teatrze Nowym odbywa się Festiwal Pamiętajmy o Osieckiej.
Zaprasza też do współpracy uznanych polskich reżyserów takich jak Jan Klata, który przygotował premierę „Snu nocy letniej” na jubileusz 100-lecia.
Rozmowa z dyrektorem Piotrem Kruszczyńskim w niedzielnych „Spotkaniach z kulturą” 17.09, po godz.16.00.